Urban Korenjak, predsednik SZM
Aktualno

SZM: Podpora slovenskim medijem je podpora slovenskemu gospodarstvu

Slovensko združenje medijev (SZM) pri Slovenski oglaševalski zbornici (SOZ) se pridružuje pozivom Vladi RS k sprejetju dodatnih interventnih ukrepov, ki bi medijem kot eni najbolj prizadetih vej gospodarstva omogočili preživetje v kriznem obdobju.

»Razumemo, da je situacija težka za vse, tudi za oglaševalce. Če morda še imajo na voljo sredstva za komuniciranje, jih prosimo, da jih usmerijo v slovenske medije in nam na ta način pomagajo preživeti te težke čase,« Urban Korenjak, predsednik SZM

 

Družba si ne more privoščiti medijskega mrka

»Mediji smo gospodarska veja, ki je dosedanji interventni ukrepi skoraj ne zajemajo, čeprav smo v teh časih podobno kot številne druge pomembne institucije dolžni delovati naprej. Mediji smo nosilci obveščanja in izobraževanja prebivalstva o nastali situaciji, zato si družba ne more privoščiti 'medijskega mrka', do katerega lahko pride z gospodarskim zlomom skoraj celotne medijske krajine, kateremu se skoraj neizogibno približujemo,« so zapisali pri SZM. Skratka, mediji ne moremo »na čakanje«, novinarji, uredniki, lektorji, oblikovalci, fotografi, snemalci in montažerji moramo delati naprej ter opravljati svojo dolžnost. Z izzivi pa se ne soočamo zgolj in samo mediji, temveč celotna »medijska veriga«, tudi oglaševalske agencije.

Slovenskim medijem javnost zaupa

Oglaševalce, še posebej podjetja v državni lasti in vladne institucije, SZM spodbuja, da bo njihova vsakodnevna odločitev za oglaševanje pomembno vplivala ne samo na obstoj medijev, temveč na celotno slovensko gospodarstvo in njegovo oživitev, ko bo najhujša kriza zaradi virusa mimo. Hkrati jih pozivajo, da svoje oglaševalske proračune razdelijo na način, ki ne bo v korist zgolj peščici izbranih medijev.

Mediji sev teh dneh soočajo z velikim izpadom prihodkov, predvsem iz oglaševanja, čeprav v izrednih razmerah doseg spletnih strani in tiskanih medijev ter poslušanost slovenskih radijskih postaj in gledanost televizij rastejo in nakazujejo, da so slovenski mediji izjemno pomemben dejavnik v družbi in hkrati sogovornik, ki gajavnost sprejema kot vir zanesljivih, relevantnih in uporabnih informacij. »Uredništva so preobremenjena, brez oglasnih prihodkov pa jim mediji ne bomo mogli zagotoviti niti osnovnega, kaj šele spodobnega plačila za opravljeno delo. Temeljno načelo demokratične družbe je tudi pravica do obveščenosti, do svobode govora, do objektivnega poročanja, do obveščanja javnosti. Le s podporo boste oglaševalci poskrbeli, da bodo lahko slovenski mediji še naprej izvajali svoje poslanstvo,« pojasnjujejo v SZM.

Oglaševalci, podprite slovenske medije!

Oglaševalce zato pozivajo k podpori in da svojim poslovnim ciljem sledijo tudi z oglaševanjem v slovenskih medijih. »V zameno bodo dobili, še posebej v tem kriznem obdobju, izjemne dosege v javnosti. Tudi s sporočili, ki nagovarjajo k solidarnemu in pravilnemu samozaščitnemu ravnanju, h kateremu poziva Vlada Republike Slovenije,« pravijo v SZM.

»Vemo, kako pomembno vlogo v teh kriznih časih opravljajo novinarji in drugi, ki skrbijo za obveščanje in spodbujanje vseh nas, da ostanemo doma in da spoštujemo ukrepe. Njihove plače zagotavljajo mediji, ki so v izrednih razmerah praktično čez noč ostali skoraj brez oglaševalskih prihodkov. Delajo več in opravljajo pomembno poslanstvo v naši družbi. Zato zanje ne pride v poštev, da bi jih poslali na čakanje in da bi mediji na ta način poskušali reševati težko finančno situacijo. Zato pri Slovenskem združenju medijev pozivamo Vlado RS k dodatnim interventnim ukrepom v podporo medijem. Razumemo, da je situacija težka za vse, tudi za oglaševalce. Če morda še imajo na voljo sredstva za komuniciranje, jih prosimo, da jih usmerijo v slovenske medije in nam na ta način pomagajo preživeti te težke čase,« je povedal Urban Korenjak, predsednik SZM.

SZM pozdravlja tudi poziv Društva novinarjev Slovenije bralcem, gledalcem in poslušalcem, »da medije po zmožnostih podprejo tudi finančno, z nakupom časopisa, digitalnih paketov in naročnin ali donacijami, da bodo še naprej lahko dobivali preverjene informacije, ki temeljijo na zanesljivih virih.«

Intervju

emir mušić
03. 07. 2020

O tem, kako so se pri Šport TV-ju odzvali na krizne razmere in njihovih programskih…

Marian Salzman
20. 06. 2020

Za Marian Salzman, podpredsednico za globalno komuniciranje v družbi Philip Morris…

Če blagovna znamka v javnosti razlaga o svojih skrbeh, v resnici pa izkorišča delavce, se bo to tudi razvedelo. Gre za preprost etos: ljudje so na…

Karmeno Kesar
20. 06. 2020

Marketinški strokovnjak Kamenko Kesar je nedavno izdal že svojo tretjo knjigo Če bi moški…

Bralka, ki se je lanski dopust med branjem na plaži na glas smejala, bo kupila mojo tretjo, četrto, peto knjigo. Zelo malo izdelkov na trgu vas…

Naši avtorji