bla
Aktualno

Sporto 2022: Šport se začne in konča pri ljudeh

Na ljubljanskem Stadionu Stožice danes niso odmevali navijaški vzkliki, ampak predavanja o športnih sponzorstvih, trajnosti, športnem pogledu na splet 3.0 in metavesolje.

Prizorišče, zasnovano v obliki VIP lože in tribune, s pogledom ne nogometno zelenico, je prijetna osvežitev v slovenskem konferenčnem prostoru. Organizatorje, športno agencijo SportsMediaFocus, je sicer skrbela nekoliko slabša vremenska napoved, a vreme z izjemo malce hladnejših jutranjih temperatur ni vplivalo na dogodek. Predavatelji so bili ob glasbeni spremljavi pogostokrat napovedani kot borci v ringu, tako da jih okrog 300 udeležencev konference resnično ni moglo preslišati.

Napovedi, ki so lahko tudi zapovedi

Matt Rogan, soustanovitelj agencije Two Circles, je v uvodnem predavanju napovedal, da šport vstopa v zlato fazo. In to kljub temu, da je šel skozi najtemnejše čase. Podal je 10 napovedi za prihodnost športa. Njegova prva teza je, da se nekateri ukvarjajo s športom, vsi pa se igrajo. Natančneje, za Rogana je bistvena igra. Vprašanje »Ali so pikado, biljard in videoigre šport?« tako zanj sploh ni več relevantno. »Sam med tednom gledam tri športe, moj sin jih do zajtrka pogleda 40. Kdo daje komu legitimnost, da je nekaj šport in drugo ni?« Kot  primer je podal nogometno videoigro Fifa, ki je stara 30 let in si je pridobila kultni status v svetu e-športa. »Tudi v digitalnem svetu se stvari spreminjajo. Tekmovalno igričarstvo postaja pomembno, če hočemo ali ne.« Ta del je za Rogana tudi najpomembnejši za mlade: naj si sami izberejo šport, v katerem uživajo. Iz tega sledi druga napoved, in sicer, da se digitalni in fizični svet prepletata. Primer: tekme z droni, ki so svojevrsten spekatekel tako v živo kot na digitalnih kanalih. Tretja napoved se navezuje na prvi dve, in sicer da smo vsi (lahko) del igre. »Smo v svetu, ko lahko komuniciram z Lionelom Messijem in Michaelom Jordanom, lahko pa tudi tekmujem proti aktualnemu zmagovalcu v virtualni igri Tour de France,« je na dušo Slovencem popihal Rogan. Četrta napoved se osredotoča na množične športne dogodke, ki jih je vedno več in predstavljajo svojevrsten zalogaj. Pri peti zapovedi je tudi na lastnih zdravstvenih težavah poudaril pomen športa pri razvoju zdravstva, saj se med drugim pojavljajo številne tehnologije, ki lahko v prihodnje pomagajo ne le športnikom, temveč tudi zdravstvu. To je tudi podlaga, da popularizacija športa pomeni več zdravih in zadovoljnih ljudi in s tem boljšo družbo. Med zanimivejšimi je naslednja zapoved, to je odsotnost staršev na treningih in tekmah njihovih otrok, kar je pogost pojav tudi v Sloveniji. »Govoril sem z več trenerji in vsi so rekli, da so njihovi otroci igrali bolje. Otroci se veš smejijo, ne delajo napak in so bolj pozorni. Sicer pa, kdo hoče na svoji tekmi poslušati ljudi, ki mislijo, da so Jose Mourinho?«

V naslednji zapovedi je poudaril pomen lokalnih športnih skupnosti, ki lahko naredijo ogromno tako za šport kot tudi lokalno skupnost. Tako je podal primer britanskega nogometnaga kluba Tranmerie Rovers, ki prihaja iz revnega dela Liverpoola in svoji skupnosti nudi storitve na področju duševnega zdravja, stadion pa tako služi skupnosti tudi takrat, ko ni tekem. Izpostavil je še pomen upoštevanja športne infrastrukture in vadbe pri gradnji mest (kot dober primer je navedel København), zaupanju (predvsem mladi bolj zaupajo športnim zvezdnikom, kot je na primer Lebron James, kot pa institucijam, ki jih nimajo ne za etične ne kompetentne) in raznolikosti športne panoge, kjer je po Roganovem mnenju veliko premalo žensk. »Panoga mora biti odraz občinstva. Tudi sam sem v svojem podjetju naredil veliko napako (na fotografiji z okrog zaposlenimi so bile tri ženske, op. p.). 

bla

»Šport ne zapravlja državnega proračuna, ampak pomaga tudi pri zdravju in izobraževanju. Naša industrija je mrtva, če se otroci prenehajo ukvarjati s športom,« opozarja Matt Rogan.

Štiri dejstva, ki jih morate upoštevati v digitalnih kanalih

Katie Matthews, direktorica partnerstev v britanski agenciji Little Dot Sport, je predstavila svoja spoznanja o izkoriščanju digitalnih kanalov. Izhodišče so visoki deleži spremljanja in interakcije s športom preko digitalnih kanalov, ki so v zadnjih dveh letih doživeli neverjetne razsežnosti. 40,7 odstotka navijačev spremlja šport preko digitalnih kanalov, 40 odstotkov jih bo športne vsebine v živo spremljalo preko digitalnih kanalov, 47 odstotkov pa jih bo med spremljanjem športnih vsebin v živo interaktivnih z drugimi. Ob tem je treba upoštevati še dejstvo, da so ti deleži pri mlajših še višji. Da boste kar najbolje izkoristili priložnosti digitalnih kanalov, ima Matthewsova nekaj predlogov. Prvi je, da uporabljajte vertikalni video v slogu TikToka, YouTube Shorts in Instagram Reels. Ta nasvet je  vredno upoštevati zaradi naslednjih podatkov. Funkcija Reels ima na primer večji doseg tudi med nesledilci (kar 70 odstotkov je nesledilcev), TikTok ima poleg gromozanske rasti uporabnikov zavidljivo visoko število uporabnic, teh je kar 60 odstotkov. »Spomnite se, kako gledate posnetke kolesarskih nesreč,« je zbrane nasmejala Matthewsova.

Drugi predlog izpodbija opozorila, da se naša stopnja pozornosti krajša. »Brez skrbi, ljudje na spletu gledajo tudi dolge videe,« je povedala. Pri tem prednjači YouTube, pa tudi Facebook, kjer videi, daljši od treh minut, lahko pomembno prispevajo k monetizaciji in rasti. Tretji predlog je osredotočenost za osebnosti športnikov pri ustvarjanju vsebin. »Športniki kot osebnosti so odlično izhodišče za ustvarjanje vsebin, ki vaše obstoječe vsebine lahko še okrepijo. S tem boste vključili več mladih in imate lahko tudi do 20 odstotkov več ogledov. Pri tem predlaga lahke vsebine, kot so na primer posnetki iz zaodrja oziroma »behind the scenes«. Četrti predlog se nanaša na pomembne trenutke oziroma prelomnice,, kot so na primer proslave, dirke, tekmovanja in turnirji. »Ali jih imate pogosto ali poredko niti ni pomembno. Pomembno je, da jih izkoristite. Dobro načrtujte časovnico objav, ki lahko obsegajo vse od posnetkov iz ozadja, posnetkov iz prvih 'bojnih linij' pa do 'spominov' nekaj tednov po koncu dogodka,« svetuje. Po izkušnjah Matthewsove je pri takšnih vsebinah težko pretiravati, a nekaterim vendarle uspe tudi to. »Bodite pozorni tudi na to, kdaj vas gleda največ ljudi. Zapomnite si, imate okno aktivnosti, ki jih morate smiselno razporediti.«

bla

Katie Matthews pri ustvarjanju vsebin močno svetuje uporabo vertikalnega videa.

Želite, da je ljudem mar za vas? Pokažite, da vam je mar za njih

»Kultura je prostor, kjer so ljudje bolj odprti, navdušeni in vključeni v njihovo okolje. Tu je tudi velika priložnost za povezovanje z blagovno znamko,« je svoje predavanje začela Ellie Moss, direktorica v športni agenciji Cake. Kot najpomembnejše pri tem je izpostavila, da se vse začne z ljudmi in spoštovanjem njihovega časa. »Če ljudi prosiš, da si vzamejo čas za znamko, jim moraš nekaj ponuditi. Ponuditi pa jim moraš več, kot lahko vzameš,« je povedala in poudarila, da gre pri tem bolj za strukturne kot strateške premike. Preden se lotite česar koli, dobro preučite vaše občinstvo in njihove vrednote, pri tem pa upoštevajte še kulturno ozadje (točke, kjer je občinstvo najbolj emocionalno in hkrati predstavlja največjo priložnost, da se z njimi povežete) in na drugi strani adute blagovne znamke, ki sovpadajo z vrednotami in pričakovanji občinstva. Skratka, naj bo ljudem mar. In da bo ljudem mar za vas, jih lahko pridobite s spajanjem s kulturo. »Naj za primer vzamem generacijo Z, ki od blagovnih znamk pričakuje ogromno. Zato bodite pazljivi, ko se povezujete z njimi,« svetuje.

In kako se lahko kot znamka bolje vklopite v kulturo? Da ste ustvarjalec in ne gledalec. »Ustvarjajte nove elemente kulture. Na primer, lahko sodelujete z lokalnimi prehranskimi podjetji in modnimi znamkami, s katerimi premikate kulturo naprej. Ni vam treba biti omejeni na tiste, ki so že zunaj.« Zakaj ne bi torej premikali meja? »V borbi za pozornost zmagajo najbolj relevantni. Torej tisti, ki jim je uspelo ujeti trend, s katerim lahko kombinirate strasti občinstva. Tako se boste lahko z njimi povezali, mar jim bo za vas in popeljali jih boste lahko na svojevrstno, avtentično potovanje,« je sklenila svoje predavanje.

Intervju

zz
20. 04. 2024

PandaChat, slovenska rešitev, ki z UI poenostavlja iskanje po obsežnih podatkovnih…

Pričakujete lahko, da bo PandaChat vedno znova presenečal s kreativnimi in inovativnimi funkcionalnostmi. Spremljamo trg, razmišljamo in si…

Življenje z znaMMkami
15. 04. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Prisegam na humor, igro besed in čustva … »Kupijo« me tudi nizkoproračunski oglasi z dobro idejo.

Madea Mojca Majhen
13. 04. 2024

Konferenco medijskih trendov SEMPL pod okrilljem Media Poola že drugo leto zapored…

»Zame so edini pravi dogodki še vedno tisti, kjer si ljudje stisnejo roko in si pogledajo v oči brez vmesnika, kot je računalniški zaslon,« pravi…

Naši avtorji