paket
Aktualno

Spletno nakupovanje vse močneje šepa pri »analogni« dostavi

Pandemija in z njo povezano zaprtje trgovin in povečan obseg spletne prodaje sta za dostavljavce paketov najbolj stresen del leta. Na povečan obseg dela se pripravljajo od poletja. Pa se je mogoče pripraviti na tolikšno povečanje, kot smo mu priča letos? 

Četudi v teh dneh še tako bežno uporabljate vsaj eno družbeno omrežje, ste zagotovo zasledili objave, tvite ali celo meme, ki se pritožujejo zaradi zamud pri dostavi naročenih paketov. Globalno gledano niso nobena izjema. Tudi na razvitejših trgih, kot so ZDA, so dostavne službe deležne kritik. Že tako s spletnim nakupovanjem zaznamovanima novembru in decembru se je letos pridružila še pandemija koronavirusa in zaprtje fizičnih trgovin. FedEx, glavni igralec na ameriškem trgu dostave paketov, je že v prvem valu zaradi okorne korporativne strukture in z njo povezanimi napak in zamud požel goro kritik. Situacijo naj bi z odprtimi rokami sprejel njegov tekmec United Parcel Service (UPS) in na FedExov račun pridobil nekaj tržnega deleža. Kritike o zamudah so zelo glasne tudi pri nas. Iz Pošte Slovenije so sporočili, da v letu 2020 beležijo 40-odstotno povečanje paketnih pošiljk v primerjavi z enakim obdobjem lani, v zadnjih dneh (sporočilo za javnost so poslali malo po času popustov na črni petek, op. p) pa beležijo podvojen obseg. A »sezona« se le še stopnjuje, sproščanja varnostnih ukrepov ni na vidiku. V prazničnem decembru je povečanje spletnega naročanja in z njim paketov še toliko večje. V Pošti Slovenije so se na kritike odzvali v intervjuju za Slovenske novice, kjer so tudi zagotovili, da dostava poteka v okviru predvidenih rokov.

GLS: Drugi val pandemije se »križa« z vrhuncem sezone

V GLS se je skupno število paketov letos v primerjavi z enakim obdobjem lani povečalo za več kot 70 odstotkov. Tanja  Todorović iz marketinga v GLS Slovenija poudarja, da so poleg stalne letne rasti podjetja (zadnjih osem let letno rast ocenjujejo na 20 odstotkov) v GLS zaznali tudi povečano število paketov zaradi pandemije oziroma zaradi zaprtja fizičnih trgovin. Na to so se vnaprej pripravili. »Povečali smo kapacitete, zaposlili nove ljudi, tako da smo v drugi val že vstopili pripravljeni na povečanje količin paketov. Prvi in drugi val sta si pri povečanem obsegu podobna, a s to razliko, da drugi val traja tudi v vrhunec naše sezone, ko je  že tako povečan obseg paketov zaradi »nakupovalne mrzlice« ob približevanju novega leta,« je povedala Todorovićeva. Ob tem dodaja, da dostava vedno poteka nemoteno. Povprečen čas dostave je en dan, torej 24 ur.

Povečanje števila paketov sorazmerno z rastjo spletne trgovine

Rast števila paketov v GLS tesno povezujejo z rastjo spletne trgovine. GLS je v Sloveniji namreč specializiran za dostavo končnim potrošnikom. »Poleg novih slovenskih spletnih trgovin, ki se odpirajo in rastejo že zadnjih 10 let, na slovenski trg lokalizirano vstopajo tudi globalne vseevropske spletne trgovine. Zaradi pandemije in zaprtja trgovin se je tudi marsikatero slovensko trgovsko podjetje zdaj odločilo odločneje vlagati v spletno prodajo. Zaradi tega je rast dostave artiklov slovenskih proizvajalcev oziroma trgovcev višja od rasti iz uvoza,« pojasnjuje Todorovićeva. Prav tako občutijo pozitiven trend dostave za izvoz, kar pomeni, da so domača podjetja navzven prodala več kot pred epidemijo. »To nas veseli in je gotovo z vidika gospodarstva to za Slovenijo dobro. Zaznati je tudi povečano pošiljanje fizičnih oseb, ki svojim bližnjim v drugi občini ne morejo drugače predati na primer daril ali domačih izdelkov. To lahko zelo enostavno vsi opravijo tudi preko spleta na Posljipaket.si in za oddajo paketa uporabijo GLS Paketomat.«

Trenutne razmere so ekstremne

V prvem valu epidemije je bilo po ugotovitvah Todorovićeve čutiti veliko strahu med prejemniki paketa. Nekateri prejemniki si tako niti niso upali približati kurirju in je kurir moral pustiti paket tudi po več deset metrov stran od prejemnika. Zdaj, v drugem valu epidemije, je tega strahu manj in s tem je tudi zapletov pri predaji paketov manj. Si pa želi več prejemnikov prevzeti paket brezkontaktno – torej v GLS Paketomatu. »V paketni distribuciji smo sicer sezonskih nihanj vajeni in se hitro prilagajamo razmeram, a so trenutne razmere res ekstremne. »Črni petek nam je prinesel več paketov v zadnjih dneh, tudi nekaj več kot preteklo leto. Ali se bo decembrsko nakupovanje nadaljevalo na spletu, je precej odvisno od trajanja trenutnih ukrepov, zagotovo pa bo spletnega nakupovanja več kot ostali del leta in tudi več kot v decembru lani. Bi pa potrošnike pozvali, naj pravočasno opravijo svoja spletna naročila daril, da bodo trgovci uspeli vse pripraviti, mi pa dostaviti darila do praznikov. Vse, ki bodo obdarovali svoje bližnje v paketu na daljavo, pa prosimo, naj si pripravijo prevoznice pravočasno na Posljipaket.si in potem pakete brezkontaktno oddajo v GLS Paketomate,« poudarja Todorovićeva. Ob tem dodaja, da jim jo je v zadnjih dneh zagodlo tudi vreme in zato lahko v določenih regijah pride do zamude v dostavi. »Seveda se pri kakšnem od vseh teh milijonov paketov lahko kaj zalomi, še posebej ob slabšem vremenu in ga ne uspemo dostaviti v prvem poizkusu, a ima vsak prejemnik pravico tudi do drugega brezplačnega poskusa dostave že naslednji dan,« pojasnjuje.

Na novo zaposlili 80 ljudi

V zadnjih osmih mesecih so odprli pet novih poslovalnic, in sicer GLS Depo v Tolminu, v Grosupljem, v Krškem, na Ptuju in v Velenju. Gre za regijska paketna središča, od koder lokalni kurirji vsakodnevno odidejo s kombiji v dostavo. »Poleg tega smo postavili še več kot 50 dodatnih GLS Paketomatov po vsej Sloveniji – zdaj jih imamo že 120, kar je realno že štiri tisoč paketnih predalov (paketnikov), in načrtujemo postavitev še 110 novih paketomatov.« V mrežo so dodali več kot 80 novo zaposlenih, občasno pa pomagajo tudi manjši logistični podizvajalci. »Vsi skupaj v GLS mreži se trudimo po svojih najboljših močeh dostaviti vse pakete v našem standardnem 24-urnem roku za dostavo. In to nam v 95 odstotkih tudi uspeva. Se pa zahvaljujemo prejemnikom za potrpljenje in razumevanje z novimi kurirji na terenu, ki morda še niso povsem vešči komunikacije ali dela s sledilnimi napravami in zato občasno prihaja do nepopolnih informacij za stranke v GLS sledenju.« Vse, ki pričakujejo paket, prosijo, naj najprej sami preverijo stanje svojega paketa na GLS-jevem sledenju,  uporabijo povezavo za preusmeritev dostave v GLS SMS/e-poštnih sporočilih, in šele nato, v primeru nujnosti ukrepanja, pišejo na info@gls-slovenia.com.

DPD: Na ravni skupine skoraj 100-odstotno povečanje števila dostavljenih paketov

Kot je za MM povedala Snježana Stanić, vodja marketinga in komuniciranja v DPD Slovenija in DPD Hrvaška, je zadnji kvartal v podjetju DPD Slovenija zaradi povečanih količin paketov, ki s seboj prinesejo dodatne izzive, vselej bolj napet in zahteven od preostalega obdobja leta. »Povečane količine pošiljk so predvsem posledica predbožične nakupovalne sezone, ki se začne že z nakupi za črni petek in spletni ponedeljek. Tako v tem času beležimo v povprečju okoli 30 odstotkov več pošiljk kot v preostalem obdobju leta. V skupini DPD pričakujemo, da bomo v teh dneh, ki torej predstavljajo vrhunec sezone, dostavili do 14 milijonov paketov na dan, kar predstavlja skoraj 100-odstotno povečanje v primerjavi s siceršnjimi povprečnimi dnevnimi količinami,« pojasnjuje Stanićeva.

Število kurirjev bodo večali za okrog petino

Za to obdobje oziroma za vrhunec sezone se v DPD začnejo pripravljati že poleti ob analizi napovedi o predvidenih količinah paketov. Priprave gredo predvsem v smeri iskanja, zaposlovanja in izobraževanja dodatnih kurirjev, prilagajanja delovnega časa skladiščnikov in zaposlenih v klicnem centru. »Predvsem pa poskušamo še učinkoviteje optimizirati delovne procese in okrepiti sodelovanje med oddelki. Tudi razumevanje in prilagodljivost strank ter dobra orodja oziroma rešitve, ki smo jih razvili, kot na primer najava enournega časovnega okna dostave prejemnikom, možnost  izbire alternativnega kraja in časa dostav, preko 600 prevzemno-dostavnih točk, zmanjšujejo obremenitve. Ne nazadnje tudi večje število manjših paketov, ki jih imajo kurirji na enako velikih območjih (kot pred vrhuncem), omogoča doseganje večje produktivnosti.« DPD Slovenija ima trenutno zaposlenih 52 ljudi, načrtujejo pa zaposliti še tri dodatne. »Vstopili smo v čas, ko se distribucija paketov znatno poveča, zato bomo za prednovoletno obdobje povečali število kurirjev in ljudi v depojih, in to kar za 15 do 20 odstotkov. To bodo seveda vse naši pogodbeni partnerji.«

Intervju

Življenje z znaMMkami
15. 04. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Prisegam na humor, igro besed in čustva … »Kupijo« me tudi nizkoproračunski oglasi z dobro idejo.

Madea Mojca Majhen
13. 04. 2024

Konferenco medijskih trendov SEMPL pod okrilljem Media Poola že drugo leto zapored…

»Zame so edini pravi dogodki še vedno tisti, kjer si ljudje stisnejo roko in si pogledajo v oči brez vmesnika, kot je računalniški zaslon,« pravi…

grace
12. 04. 2024

Z Grace Andrews, direktorico marketinga pri podkastu The Diary of CEO, ki bo nastopila na…

The Diary of CEO smo že od začetka obravnavali kot oddajo in ne kot podkast, kar pomeni, da za vsako epizodo ustvarimo filmskemu podoben napovednik.

Naši avtorji