smk
Aktualno

SMK: Pogum je že v genskem zapisu marketinga

»Mi v marketingu imamo ogromno trenutkov, kjer lahko pokažemo svoj pogum. Še več. to je del našega DNK,« je rdečo nit letošnje Slovenske marketinške konference v svojem otvoritvenem predavanju povzel Zenel Batagelj, partner v Valiconu.

Rdeča nit jubilejne, že 30. Slovenske marketinške konference v organizaciji Časnika Finance in Društva za marketing Slovenije je namreč pogum, pa tudi njegov tihi spremljevalec – strah. Marketing se danes namreč odvija na presečišču obeh. Ali kot je izjavil Zenel Batagelj – pogum v marketingu ne pomeni le drznosti v kampanjah, temveč predvsem sposobnost sprejemanja odločitev v negotovih razmerah.

O osebni izkušnji, empatiji in moči blagovnih znamk

Carmen Bistrian, svetovalka za kreativno odličnost v Interpublicu in globalna direktorica za produktno odličnost v agencijski mreži McCann Worldgroup, je občinstvo navdušila s svojo osebno zgodbo, polno ranljivosti in moči. Otroštvo je namreč preživela v komunistični Romuniji, v malem transilvanskem mestu s 30.000 prebivalci: »Morje sem prvič videla, ko sem bila stara 21 let. Odrasla sem v pomanjkanju, a prav to me je oblikovalo – danes vem, kdo sem in zakaj sem tukaj.« Svoje ozadje je povezala z vlogo blagovnih znamk v svetu sprememb in spomnila: »81 odstotkov ljudi meni, da imajo blagovne znamke moč izboljšati svet. In zaupajo jim bolj kot vladam.«

S svojo zgodbo je podkrepila tudi uspeh mednarodno odmevne kampanje za romunsko znamko čokolade ROM, nagrajeno s številnimi kanskimi levi, slavila pa je tudi na Zlatem bobnu, ki je dokazala, da lahko znamke, kadar delujejo z namenom, resnično vplivajo na družbo: »Ko blagovna znamka zares služi ljudem, to potrošnik začuti – in se odzove.«

carmen

(Daljši intervju s Carmen Bistrian si boste lahko prebrali v naslednji številki MM-a, ki izide konec junija.)

Pogled v prihodnost: empatija in tehnologija

Futuristka Anne Lise Kjaer je opozorila, da prihodnost ni nekaj oddaljenega – že živimo v njej. »Generacija Z je največja generacija na svetu. Oni že danes oblikujejo kulturo, ekonomijo in potrošnjo. Če jih ne razumete, vas ni.« Poudarila je, da morajo biti blagovne znamke danes »ne le najboljše na svetu, ampak tudi najboljše za svet.«

Njeno sporočilo je bilo jasno: tehnologija mora iti z roko v roki z empatijo. »V svetu avtomatizacije postane empatija vaša supermoč,« je povzela enega ključnih poudarkov svojega modela 4P (People, Planet, Purpose, Performance)

anne lise

(Več o tem si lahko preberete v intervjuju, ki smo ga še pred SMK opravili z Anne Lise Kjaer).

Marketing »v hajpu«

Tilen Travnik, soustanovitelj in direktor podjetja Juicy Marbles, ki razvija rastlinske nadomestke za meso, je s humorjem in iskrenostjo opisal, kako njihov izdelek trenutno prestaja »korito razočaranja« po Gartnerjevem »hype cycleu«: »Vsi so razočarani – potrošniki, investitorji, tudi mi. A to je normalno. To je faza, v kateri varčuješ in poskušaš preživeti.« Faze v tem ciklu so po njegovi interpretaciji inovacijski sprožilec, vrh napihnjenih pričakovanj (ta faza njemu osebno najbolj ustreza, kot se je pošalil), korito razočaranja, vzpon razsvetljenja in planota produktivnosti.

In njegov nasvet? »Na začetku ‘gas do podna’. Krši pravila industrije, izberi svoj segment. Ko pride razočaranje, se drži metrik in bodi potrpežljiv. Potem pride vzpon.«

tilen

Tilen Travnik, soustanovitelj in direktor podjetja Juicy Marbles.

O prenovi ikoničnega izdelka

Andraž Mihelin, soustanovitelj in direktor podjetja Seascape, je govoril o prenovi legendarne jadrnice First. »Vsak ikonični izdelek pride enkrat do točke, ko ga moraš pomladiti. Nova generacija kupcev ima manj časa, drugačne prioritete – in mi smo se jim morali prilagoditi.«

Opisal je sodelovanje z blagovno znamko Beneteau, pod katero zdaj izdelujejo svoje jadrnice, in proces, kako so z raziskavami, razvojem in dizajnom oblikovali sodoben produkt s staro dušo. »Na koncu smo vse strnili v eno obljubo: 'Effortless joy of planing for everyone' (v prevodu: Čisti užitek glisiranja – za vsakogar). In to obljubo zdaj živi vsak detajl barke.«

Kako ustvariti novo kategorijo?

Jakob Šušterič, soustanovitelj in direktor podjetja MESI, je razkril, kako se je podjetje z inovativnim razmišljanjem postavilo v povsem novo kategorijo – integrirano diagnostiko. »Največji problem v zdravstvu? Da ljudje ne dobijo pravočasne diagnoze. Zakaj? Ker se naprave ne uporabljajo ali pa so podatki napačno interpretirani.«

Njihova rešitev je platforma mTablet, ki danes dosega 40-odstotno letno rast prihodkov. Njegovo sporočilo je bilo jasno: »Mednarodni uspeh ne pride z boljšim produktom, temveč z drugačnostjo. Oblikujte svoj trg – in igrajte po svojih pravilih.«

Izdelki, ki preživijo konkurenco

Grega Androjna, ustanovitelj in direktor podjetja Sweetips, ki razvija družabne igre, med drugim izjemno dobro prodajano igro The World Game, je svoje predavanje popestril s praktičnimi nasveti o razvoju izdelkov, ki prepričajo množice. »Vsako leto na trg pride 5 tisoč novih družabnih iger. Če hočeš preživeti, moraš imeti jasno sporočilo in izdelek, ki se prodaja sam od sebe.«

Poudaril je pomen imena, enostavnih pravil in jasne diferenciacije. »Če želiš boljše marže, boljšo prepoznavnost in daljšo življenjsko dobo izdelka – razvijaj svojega. In to je hkrati tudi najbolj zabaven del posla.«

androjna

Gregor Androjna je povedal, da so svoj posel - prodajo družabnih iger - začeli na Amazonu, kjer še danes dosegajo veliko večino prodaje, nedavno pa jim je uspelo skleniti dogovor z veliko ameriško trgovsko verigo Target in so zdaj prisotni že v 2000 njihoih trgovinah.

Rast brez oglasov na Googlu in Facebooku

Serge Mahmutović, soustanovitelj in izvršni direktor Kriptomata, je predstavil osupljivo rast platforme za kripto trgovanje brez uporabe Googla ali Facebooka. »Imeli smo praktično ničelni proračun za oglaševanje. Vse smo zgradili z iskalnim marketingom, partnerstvi in vsebinskim marketingom.«

Njihova strategija temelji na hiperlokalizaciji in lastni metriki GMM: »Raziskali smo ves SEO-univerzum, angažirali 50 prevajalcev, ustvarili lokalizirane vsebine za več kot petnajst trgov in povezali več kot 500 partnerjev,« je med drugim izpostavil.

kriptomat

Serge Mahmutović je govoril tudi o tem, kako so Izkoristili igričarsko skupnosti kot vzvod rasti.

 

Letošnja SMK torej dokazuje, da so tudi v Sloveniji drzni marketingarji, ki jim poguma ne primanjkuje – pri preizkušanju tako geografskih kot tudi osebnih meja. V nadaljevanju dogodka so se govorci posvetili tudi uporabi umetne inteligence v marketingu in konkretnim primerom doseganja poslovnih ciljev in uspehov s pomočjo marketinga. Več pa si boste lahko prebrali v tiskani izdaji Marketing magazina.

 

Intervju

zz
14. 07. 2025

O marketinških aktivnostih za Shein v Sloveniji smo spregovorili z Žanom Susmanom,…

Osnovni koncept Shein pop-up prodajalen je mišljen kot nek večdnevni dogodek, ki privabi množice in se nato seli na drugo lokacijo. V Citycentru…

zz
11. 07. 2025

V času, ko je pozornost potrošnika ena najdragocenejših dobrin v marketingu, prihajajo v…

Skupni imenovalec odzivov je navdušenje – ljudje doživijo hologram kot nekaj novega, nepričakovanega in vizualno zelo močnega, kar lahko vpliva tudi…

tomato
07. 07. 2025

Obiskovalci Ljubljanskega gradu si bodo v letošnjem poletju – od 4. julija pa vse do 31.…

Naši avtorji