spar
Aktualno

Slovenski trgovci beležijo večjo prodajo veganskih izdelkov

Trgovci se na večjo prodajo veganskih izdelkov odzivajo tudi s širjenjem ponudbe. Opažajo, da hrana rastlinskega izvora postaja vedno bolj priljubljena tudi med splošno populacijo, ne le med vegani ali vegetarijanci.

Mercator: Prodaja vegetarijanskih izdelkov se je povečala za petino

V Mercatorju že več kot desetletje širijo izbor izdelkov posebne hrane, kamor sodi tudi vegetarijanska hrana. Pakiranih svežih vegetarijanskih izdelkov, ki so med najbolj priljubljenimi, je v Mercatorju približno 700 vrst, med najbolj prodajanimi pa so razni napitki, izdelki iz tofuja, namazi in deserti. »Ker so ti izdelki vedno bolj splošno priljubljeni, torej ne le med vegetarijanci, je bila količinska rast letos glede na primerljivo obdobje lani denimo kar 20 odstotkov. Kar tretjino prodaje pa predstavljajo izdelki Mercatorjevih blagovnih znamk med vegetarijanskimi izdelki, saj so s primerljivo kakovostjo cenovno precej bolj dostopni. Ob tem naj omenimo tudi, da znaten delež vegetarijanskih izdelkov sodi tudi v kategorijo bio,« pojasnjujejo.

Lidl Slovenija: Veganske izdelke opremili s posebnim znakom

Tudi v Lidlu Slovenija beležijo stalno povečanje povpraševanja po veganskih izdelkih v njihovih trgovinah, zato temu sledijo tudi s ponudbo. »Izredno priljubljeni so veganski burgerji in pohančki, pohvalijo pa tudi humus, tofu in ponudbo veganskih jogurtov, napitkov, desertov, krem za kuhanje in podobno. Naš sortiment veganskih izdelkov bomo tudi v prihodnje še bogatili,« so povedali. Izdelke, ki so primerni za vegane, so v letošnjem letu opremili s posebnim znakom na cenovnem izkazu. Ta dokazuje, da izdelek ne vsebuje komponent živalskega izvora, da torej izdelek ali sestavine izdelka niso proizvedene s pomočjo živali ali iz živalskih proizvodov. V Lidlu poudarjajo, da pri tem upoštevajo vse stopnje proizvodnje, od pridelave do končnega izdelka (več na spletni strani ).

»Ker smo zaznali, da se vse več naših kupcev posega po veganskih izdelkih, pa tudi, da so veganski obroki postali zanimivi za širšo ciljno skupino, smo v letošnjem letu v našo komunikacijo na družbenih medijih vključili tudi mladega blogerja in instagramerja Gašperja Plankarja (@gasperkuha), ki z našimi sestavinami kuha zanimive in predvsem zelo okusne veganske recepte. Njegove veganske kuharske pogruntavščine objavljamo ob sobotah v rubriki Vegansko Gurmansko in prejeli smo že veliko pohval, da so resnično odlične.«

Hofer Slovenija: Kupci najpogosteje posegajo po nadomestkih

Tako trendi kot naše zaznave nakazujejo povečano ozaveščenost potrošnikov, ki se želijo prehranjevati zdravo, opažajo v Hoferju Slovenija. »V naših trgovinah se tako vsak dan trudimo, da ugodimo željam in potrebam vseh skupin potrošnikov, zato boste na naših policah med drugim našli tudi širok nabor vegetarijanskih in veganskih izdelkov, ki jih ponujamo pod lastnima blagovnima znamkama Natur aktiv in Just Veg. Nekatere tovrstne izdelke kupci pri nas najdejo kot del redne ponudbe, ki jo dodatno dopolnjujemo v sklopu posebnih ponudb,« pojasnjujejo.

Za lažjo prepoznavo so številni veganski izdelki opremljeni z rumeno oznako »V«, certifikatom Evropske vegetarijanske unije (EVU). Kot pojasnjujejo, gre za mednarodno zaščiteno oznako, ki jo pri označevanju izdelkov v Hoferju uporabljajo od leta 2013. Nabor izdelkov vključuje različna masla, vegi namaze, vegi burgerje, vegansko majonezo, tofu in nabor različnih humusov. »Kupci tudi v splošnem najpogosteje posegajo po nadomestkih, in sicer po rastlinskem mleku, tofuju, različnih namazih in jogurtih. Ena izmed zanimivejših izdelčnih linij so na primer veganski izdelki Tereza's Choice. Ob tem bi še dodali, da se tudi pri oblikovanju veganske ponudbe prilagajamo željam in povpraševanju, pri tem pa sledimo naši osnovni obljubi: zagotavljati najboljšo kakovost po najboljši  ceni.«

Spar Slovenija: V zadnjih 4 letih se je promet podvojil

»V Sparu Slovenija beležimo velik porast nakupov veganskih izdelkov. Največjo rast predstavljajo hlajeni veganski izdelki, kot so nadomestki sirov, narezki, zrezki in v zadnjem času hamburgerji oziroma pleskavice ter nadomestki jogurtov, kot so sojini in kokosovi. V tem segmentu izdelkov se je v zadnjih 4 letih promet podvojil in še raste,« so povedali v Sparu Slovenija.

Prispevek je drugi del serije , kjer se osredotočamo na priljubljenost veganskih izdelkov pri slovenskih potrošnikov. V prvem prispevku smo ugotavljali, kako Slovenija z manjšim zamikom sledi globalnim trendom priljubljenosti veganskih izdelkov.

 

Intervju

ŽZZ
25. 03. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

mancakrnel
23. 03. 2024

Umetna vs. človeška inteligenca, to je zdaj (najbolj pereče) vprašanje. Tudi o tem smo se…

Umetna inteligenca ni tako zelo nov pojav. Generične vsebine, generični oglasi, generični ljudje, generično pisanje – to morda najtežje prenašam –,…

Rašula
23. 03. 2024

Z dr. Jeleno Rašula, strokovnjakinjo za digitalni marketing, ki je pred dobrim letom…

»Bati se umetne inteligence je zame tako, kot bi se pred leti bala digitalnega marketinga, ker transparentno pokaže rezultat vseh kampanj in oceni…

Naši avtorji