Slovenska podjetja dobro poznajo koncept družbene odgovornosti
V okviru projekta »Certifikat družbeno odgovoren delodajalec« in spremljajoče ozaveščevalne akcije so izvedli tudi raziskavo med poslovno javnostjo, ki kaže, da so slovenska podjetja oziroma organizacije dobro seznanjene s konceptom družbene odgovornosti.
Shutterstock
Na Ekvilib Inštitutu, ki je nosilec projekta, poudarjajo, da je še posebej v spremenjenih razmerah ob koronakrizi družbena odgovornost pomembnejša kot kdaj koli prej. Ozaveščevalna akcija zato poteka pod krovnim sloganom »Nobeno delo se ne naredi samo od sebe družbeno odgovorno«. »Zdaj je čas, da podjetja pokažejo svojim zaposlenim, poslovnim partnerjem, lokalni skupnosti in kupcem, da jim je mar. Certifikat za družbeno odgovornega delodajalca prinaša prav to; tako konkretno orodje kot tudi simbolno gesto, s katero podjetje pokaže navznoter in navzven, da zna stati ob strani tudi v najtežjih časih. Področja, ki jih pokriva naš certifikat – varnost in zdravje pri delu, medgeneracijsko sodelovanje, usklajevanje poklicnega in zasebnega življenja ter organizacijsko upravljanje, – so v tem trenutku več kot aktualna. Zdaj je nujno, da vodje pokažejo optimizem, dajo zaposlenim pozitivno sporočilo in okrepijo zaupanje v prihodnost podjetja,« izpostavlja Aleš Kranjc Kušlan, direktor Ekvilib Inštituta.
Večanje ugleda delodajalca in motivacije zaposlenih
Ob vzpostavitvi certificiranja za družbeno odgovorne delodajalce so izvedli tudi raziskavo v poslovni javnosti, ki je med drugim pokazala, da vprašani izvajajo vsaj en ukrep s področja družbene odgovornosti, in sicer so to v največji meri ukrepi s področja varstva in zdravja pri delu, 84 % pa jih izvaja tudi ukrepe s področja usklajevanja poklicnega in zasebnega življenja. Poleg tega je raziskava tudi pokazala, da so najpogosteje izvajane aktivnosti v podjetjih še: oblikovanje izdelkov oz. storitev v skladu s smernicami trajnostnega razvoja in izobraževanja za karierni napredek zaposlenih (82 %). Najredkeje pa se poslužujejo izvajanja izobraževanj (delavnic, predavanj) na temo družbene odgovornosti za zaposlene (33 %).
Najpomembnejši razlog, da se lotevajo izvajanja ukrepov s področja družbene odgovornosti, je dejstvo, da družbena odgovornost krepi kulturo in ugled delodajalca. Poleg tega so kot pomemben razlog vprašani prepoznali tudi to, da lahko z družbeno odgovornimi dejanji prispevajo k večanju motivacije zaposlenih.