
Prodajni letaki v maju 2025: trendi in frekvenca
Prodajne letake imajo ljudje preprosto radi. Z njimi načrtujejo pametno tedensko nakupovanje in odkrivajo nove izdelke in ugodne ponudbe. Trgovski letaki preprosto »delajo«.

Marjan Novak
Objavljamo tretji, zadnji odprti pregled aktivnosti trgovcev. Trgovci in agencije, ki bi želeli še naprej prejemati monitoring prodajnih letakov, se lahko nanj naročijo na info@mojnabiralnik.si.
Maja 2025 smo pregledali in analizirali 80 prodajnih letakov, ki so bili že precej poletno usmerjeni. Pikniki, dopusti, poletne ponudbe pijač. Skupaj so ponudniki med 1. in 31. majem v poštne nabiralnike oddali 79 prodajnih letakov.
Ključne ugotovitve: statistika in trendi
1. Število letakov in trgovci
V maju 2025 je bilo izdanih 79 letakov, kar je primerljivo z aprilom (86 letakov) in več kot v obdobju februar-marec (69 letakov). To kaže na nadaljevanje intenzivne promocijske dejavnosti.
31 različnih trgovcev je izdalo letake, kar je rahlo povečanje v primerjavi z aprilom (28 trgovcev). Največ promocijskih letakov so distribuirali naslednji trgovci: E.Leclerc (7 letakov), Tuš (6 letakov), Harvey Norman (6 letakov), Mercator, Eurospin, Spar, Lidl, Hofer in dm drogerie markt (vsak po 4 letake). Omenjeni trgovci so skupaj razdelili več kot polovico (54,4 %) vseh letakov.
2. Dnevi izdaje
Najbolj priljubljen dan za izdajo letakov je še vedno ponedeljek (31 letakov, 38,75 %), sledijo sreda (19 letakov, 23,75 %) in četrtek (18 letakov, 22,5 %). Torek je med manj priljubljenimi (12 letakov, 15 %).
Ponedeljki so še posebej priljubljeni pri večjih trgovcih, kot so Spar, E.Leclerc, Lidl in Tuš, kar kaže, da trgovci poznajo navade t. i. racionalnih kupcev, ki skrbno načrtujejo svoje nakupe.
3. Število strani
Povprečno so letaki tiskani na 21,6 strani, kar je za malenkost manj kot aprila (povprečno 23 strani). Najobsežnejše letake so maja 2025 imeli naslednji trgovci:
- E.Leclerc (48 strani, 5. in 12. maja),
- Tuš (46 strani, 6. maja),
- Hofer (40 strani, 15. maja).
- Najtanjše letake (2 strani) so distribuirali Goldstein (odkup zlata), Addiko banka, Perutnina Ptuj in BTC City, kar kaže na ciljno usmerjene in specifične promocije.
4. Tematike letakov
- Poletje in žar sezona prevladujeta: 12 letakov (15 %) neposredno omenja poletje ali žar sezono (npr. Tuš: »Žar sezona«, Mercator: »Pripravite svoje žare, sezona piknikov je tu«, Spar: »Poletje kliče«).
- Popusti in akcije so osrednji poudarek: 20 letakov (25 %) izpostavlja popuste, kot so »Prihranite do 65 %« (Jysk), »Brez plačila obroka do oktobra 2025« (Harvey Norman) ali »Velika akcija kuhinj« (Prima).
- Zdravje in lepota: Trgovci, kot sta dm drogerie markt (»Uživam v soncu, poskrbim za kožo!«) in Sanolabor (»Svet zdravja – maj 2025«), ciljajo na nego in zdravje, kar je v skladu z njihovo osnovno dejavnostjo.
- Turizem: Turistične agencije, kot sta Sonček in Relax turizem s skupaj 3 letaki (v preteklih mesec po 1), izpostavljajo poletne počitnice, kar nakazuje povečano povpraševanje po potovanjih.
5. Posebne priloge
5 letakov (6,25 %) vključuje posebne priloge, kar je manj kot aprila (10 prilog). Primeri vključujejo:
- Mercator (14. maja, »Dobrodošlo poletje«),
- Muller (29. maja, »Tako diši poletje«),
- Mercator (28. maja, »Pijače za odlično poletje«).
Posebne priloge so pogosto tematsko usmerjene in služijo kot dodaten magnet za kupce, zlasti v povezavi s poletnimi izdelki.
Marketinške strategije in potrošniški trendi
1. Sezonska usmerjenost
Majske promocije močno poudarjajo poletje in aktivnosti na prostem, kar se odraža v tematikah, kot so žar, pikniki in vrtno pohištvo. Trgovci, kot so Tuš, Mercator in Hofer, izkoriščajo to sezono z letaki, ki promovirajo živila za piknike, opremo za žar in poletne pijače. To kaže na jasno razumevanje potrošniških navad, saj se Slovenci v maju pripravljajo na toplejše mesece in druženja na prostem.
2. Psihologija popustov
Skrbno izbrane fraze, kot so »Prihranite do 70 %« (JYSK), »Velikani prihranka« (Eurospin) ali »Enkratna akcija« (Harvey Norman), vabijo kupce z obljubo izjemnih priložnosti. Trgovci uporabljajo psihološke sprožilce, kot so časovno omejene ponudbe (»samo ta mesec«) in visoki odstotki popustov, da spodbudijo takojšnje nakupe.
3. Raznolikost ponudnikov
Poleg največjih trgovskih mrež (Spar, Lidl, Mercator, Hofer, Tuš …) se v maju pojavljajo tudi specializirani ponudniki, kot sta Addiko banka (promocija kreditov) in Turistična agencija Sonček. To kaže na širitev promocijskih kanalov, saj tudi netradicionalni ponudniki prepoznavajo moč letakov za doseganje potrošnikov.
4. Digitalna povezava
E.Leclerc izstopa z inovativnim pristopom, saj v letaku z dne 19. maja vključuje QR-kodo za spletni katalog, kar nakazuje na povezovanje tiskanih in digitalnih kanalov. To je trend, ki se je začel pojavljati že v aprilu in kaže na prilagajanje trgovcev digitalnim navadam potrošnikov.
Primerjava z aprilom in februarjem-marcem
- Število letakov: Maj (80) je rahlo zaostal za aprilom (86), a presegel februar-marec (69), kar kaže na vrhunec promocijske aktivnosti pred poletjem.
- Tematska razlika: April je bil močno usmerjen v veliko noč, medtem ko maj poudarja poletje in žar sezono. Februar-marec je bil osredotočen na valentinovo in pust.
- Posebne priloge: V maju je manj prilog (5) kot v aprilu (10), kar morda kaže na osredotočenost na glavne letake.
Kdo je v obdobju analize izdal največ letakov?
Top 10 trgovcev po številu izdanih letakov v obdobju spremljanja:
- E.Leclerc: 8 (februar-marec) + 8 (april) + 7 (maj) = 23 letakov
- Tuš in Tuš drogerija: 7 (februar-marec) + 7 (april) + 6 (maj) = 20 letakov
- Mercator: 6 (februar-marec) + 5 (april) + 4 (maj) = 15 letakov
- Eurospin: 5 (februar-marec) + 6 (april) + 4 (maj) = 15 letakov
- Spar: 5 (februar-marec) + 5 (april) + 4 (maj) = 14 letakov
- Lidl: 5 (februar-marec) + 5 (april) + 4 (maj) = 14 letakov
- Hofer: 4 (februar-marec) + 5 (april) + 4 (maj) = 13 letakov
- Harvey Norman: 3 (februar-marec) + 4 (april) + 6 (maj) = 13 letakov
- dm drogerie markt: 2 (februar-marec) + 3 (april) + 4 (maj) = 9 letakov
- Lesnina: 4 (februar-marec) + 4 (april) + 1 (maj) = 9 letakov
Pomladna ofenziva z močno potrošniško noto
Maj 2025 potrjuje, da letaki ostajajo močno orodje za privabljanje kupcev, saj z živahnimi temami, od piknikov do poletnih potovanj, nagovarjajo želje Slovencev po toplem in sproščenem obdobju. Trgovci, kot so E.Leclerc, Spar in Tuš, z obsežnimi katalogi in inovativnimi pristopi, kot so QR-kode, gradijo most med tradicijo in digitalno prihodnostjo. Z raznoliko ponudbo, ki sega od živil do počitniških sanj, letaki ne le vabijo k nakupom, temveč tudi pripovedujejo zgodbo o sezoni, polni sonca in priložnosti.
Če želite še naprej mesečno spremljati, kdo, kdaj in koliko letakov distribuira, pišite na: info@mojnajbiralnik.si.