animal
Aktualno

Pritožba zoper plakat »Človek, kdaj boš spregledal« ni utemeljena

Oglaševalsko razsodišče je presodilo, da pritožba potrošnika na plakat avtorice Daše Keber ni utemeljena.

Oglaševalsko razsodišče, ki deluje pod okriljem Slovenske oglaševalske zbornice (SOZ), je sredi junija obravnavalo pritožbo potrošnika, ki se je nanašalo na plakat »Človek, kdaj boš spregledal?« avtorice in oglaševalke Daše Keber, s. p. Plakat je bil v maju 2020 objavljen na vsaj dveh oglasnih površinah v Ljubljani in Kranju.

Zavajanje ali umetniško delo?

Pritožnik je ocenil, da plakat krši določila 4. in 5. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa (SOK), ki se nanašata na resničnost in dokazljivost. Po njegovem mnenju naj bi zavajal potrošnike, ker »implicitno in eksplicitno navaja, da je uživanje hrane živalskega izvora oz. povpraševanje po hrani živalskega izvora vzrok za pojav virusa SARS-Cov-2 in bolezni COVID-19«. Njegova avtorica je v svojem odgovoru pritožbo v celoti zavrnila kot neutemeljeno in med drugim zapisala, da je plakat »umetniško delo, ki nosi močno sporočilo. Nikjer pa izrecno ne trdi, da hrana živalskega izvora povzroča COVID-19. Gre le za sklepanje pritožnika o namenu in sporočilu plakata.« 

»Avtorica izraža lastno mnenje«

Oglaševalsko razsodišče, ki mu predseduje Jaka Repanšek, je na podlagi določil SOK presodilo, da pritožba ni utemeljena, ker iz zasnove oglasa izhaja, da avtorica izraža lastno mnenje, zato povezave med COVID-19 in uživanjem mesa ni mogoče razumeti kot trditev, ki je splošno veljavna.

Intervju

Življenje z znaMMkami
15. 04. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Prisegam na humor, igro besed in čustva … »Kupijo« me tudi nizkoproračunski oglasi z dobro idejo.

Madea Mojca Majhen
13. 04. 2024

Konferenco medijskih trendov SEMPL pod okrilljem Media Poola že drugo leto zapored…

»Zame so edini pravi dogodki še vedno tisti, kjer si ljudje stisnejo roko in si pogledajo v oči brez vmesnika, kot je računalniški zaslon,« pravi…

grace
12. 04. 2024

Z Grace Andrews, direktorico marketinga pri podkastu The Diary of CEO, ki bo nastopila na…

The Diary of CEO smo že od začetka obravnavali kot oddajo in ne kot podkast, kar pomeni, da za vsako epizodo ustvarimo filmskemu podoben napovednik.

Naši avtorji