animal
Aktualno

Pritožba zoper plakat »Človek, kdaj boš spregledal« ni utemeljena

Oglaševalsko razsodišče je presodilo, da pritožba potrošnika na plakat avtorice Daše Keber ni utemeljena.

Oglaševalsko razsodišče, ki deluje pod okriljem Slovenske oglaševalske zbornice (SOZ), je sredi junija obravnavalo pritožbo potrošnika, ki se je nanašalo na plakat »Človek, kdaj boš spregledal?« avtorice in oglaševalke Daše Keber, s. p. Plakat je bil v maju 2020 objavljen na vsaj dveh oglasnih površinah v Ljubljani in Kranju.

Zavajanje ali umetniško delo?

Pritožnik je ocenil, da plakat krši določila 4. in 5. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa (SOK), ki se nanašata na resničnost in dokazljivost. Po njegovem mnenju naj bi zavajal potrošnike, ker »implicitno in eksplicitno navaja, da je uživanje hrane živalskega izvora oz. povpraševanje po hrani živalskega izvora vzrok za pojav virusa SARS-Cov-2 in bolezni COVID-19«. Njegova avtorica je v svojem odgovoru pritožbo v celoti zavrnila kot neutemeljeno in med drugim zapisala, da je plakat »umetniško delo, ki nosi močno sporočilo. Nikjer pa izrecno ne trdi, da hrana živalskega izvora povzroča COVID-19. Gre le za sklepanje pritožnika o namenu in sporočilu plakata.« 

»Avtorica izraža lastno mnenje«

Oglaševalsko razsodišče, ki mu predseduje Jaka Repanšek, je na podlagi določil SOK presodilo, da pritožba ni utemeljena, ker iz zasnove oglasa izhaja, da avtorica izraža lastno mnenje, zato povezave med COVID-19 in uživanjem mesa ni mogoče razumeti kot trditev, ki je splošno veljavna.

Intervju

leanpay
07. 08. 2020

Janko Medja, ki ga večina Slovencev pozna kot nekdanjega prvega moža NLB, je zdaj…

Leanpay je vezni člen med trgovci oz. ponudniki storitev in potrošniki. Naša storitev obročnega plačila je preprosta – ključno je zmanjševanje trenja…

dali
24. 07. 2020

Dali Bungič je del agencije Luna že dve tretjini njenega obstoja. V njej je začela kot…

Ozrli smo se na doslej prehojeno pot Lune, se dotaknili tako njenih vzponov kot tudi padcev in se posvetili tudi odnosu med »čustvi in številkami«,…

Maja Čander
10. 07. 2020

Maja Čander se je po dolgih letih novinarske kariere podala na samostojno pot in…

Petčlanska ekipa agencije v prvi vrsti stavi na kakovostne vsebine, ki jih zagotavlja preplet njihovih raznolikih znanj, veščin in izkušenj.

Naši avtorji