Pritožba zoper plakat »Človek, kdaj boš spregledal« ni utemeljena
Oglaševalsko razsodišče je presodilo, da pritožba potrošnika na plakat avtorice Daše Keber ni utemeljena.
Animal Save Slovenia/Facebook
Oglaševalsko razsodišče, ki deluje pod okriljem Slovenske oglaševalske zbornice (SOZ), je sredi junija obravnavalo pritožbo potrošnika, ki se je nanašalo na plakat »Človek, kdaj boš spregledal?« avtorice in oglaševalke Daše Keber, s. p. Plakat je bil v maju 2020 objavljen na vsaj dveh oglasnih površinah v Ljubljani in Kranju.
Zavajanje ali umetniško delo?
Pritožnik je ocenil, da plakat krši določila 4. in 5. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa (SOK), ki se nanašata na resničnost in dokazljivost. Po njegovem mnenju naj bi zavajal potrošnike, ker »implicitno in eksplicitno navaja, da je uživanje hrane živalskega izvora oz. povpraševanje po hrani živalskega izvora vzrok za pojav virusa SARS-Cov-2 in bolezni COVID-19«. Njegova avtorica je v svojem odgovoru pritožbo v celoti zavrnila kot neutemeljeno in med drugim zapisala, da je plakat »umetniško delo, ki nosi močno sporočilo. Nikjer pa izrecno ne trdi, da hrana živalskega izvora povzroča COVID-19. Gre le za sklepanje pritožnika o namenu in sporočilu plakata.«
»Avtorica izraža lastno mnenje«
Oglaševalsko razsodišče, ki mu predseduje Jaka Repanšek, je na podlagi določil SOK presodilo, da pritožba ni utemeljena, ker iz zasnove oglasa izhaja, da avtorica izraža lastno mnenje, zato povezave med COVID-19 in uživanjem mesa ni mogoče razumeti kot trditev, ki je splošno veljavna.