ebooks
Aktualno

Prihodki od e-založništva rastejo

Globalni prihodki od e-založništva naj bi leta 2021 dosegli že 27 milijard dolarjev (22,2 milijarde evrov), kar je 9-odstotno povečanje v primerjavi z 2020. Prihodki od prodaje e-knjig naj bi letos znašali 15,6 milijarde dolarjev (12,8 milijarde evrov).

Pandemija koronavirusa je v letu 2020 močno prizadela prodajo klasičnih knjig in časopisov, saj se je na milijone kupcev obračalo na digitalne medije in spletne vsebine. Po podatkih, ki jih je predstavil Finaria.it, bo povpraševanje po njih naraščalo tudi letos.

Trg e-publikacij vključuje e-knjige in digitalne izdaje potrošniških ali poslovnih revij in časopisov. Ta vrsta digitalnih vsebin ponuja bralcem več prednosti. Vsebino je enostavno kupiti in jo lahko prenesete neposredno na bralno napravo. Celotno knjižnico je mogoče shraniti na spletu, ne da bi potrebovali fizični prostor, kar pomeni tudi lažji prevoz knjig. Poleg tega je e-založništvo tudi stroškovno učinkovita možnost za založnike, saj jim omogoča prihranek pri stroških tiskanja, logistike in prodaje.

Prihodek raste, prevladujejo e-knjige

Leta 2017 so prihodki svetovne industrije e-založništva znašali 21,8 milijarde dolarjev (17,9 milijarde evrov), v naslednjih dveh letih pa se je ta številka povečala za 13 odstotkov na 24,7 milijarde dolarjev (20,3 milijarde evrov). Statistični podatki kažejo, da so se prihodki celotnega sektorja v letu 2020 povečali na 24,8 milijarde dolarjev (20,4 milijarde evrov), do leta 2025 pa naj bi številka dosegla skoraj 32,3 milijarde dolarjev (26,6 milijarde evrov).

Na svetovnem trgu e-založništva prevladujejo e-knjige, ki naj bi dosegle več kot milijardo uporabnikov in leta 2021 ustvarile 15,6 milijarde dolarjev prihodkov (12,8 milijarde evrov), kar je 6-odstotni skok v primerjavi s prejšnjim letom. Digitalni časopisi in revije igrajo precej manjšo vlogo in naj bi dosegli 7,2 milijarde dolarjev (5,9 milijarde evrov) oziroma 4,2 milijarde dolarjev prihodkov (3,5 milijarde evrov).

Ključni igralec je Amazon

Ključni igralec v e-založništvu je družba Amazon, ki je že leta 2007 predstavila elektronski bralnik Kindle in z njim povezano trgovino Kindle Store. V skladu s trendom pretočnega predvajanja Amazon ponuja tudi dostop do svoje knjižnice na osnovi naročnine, kar omogoča neomejeno branje e-knjig za mesečno naročnino. Danes Kindle Store vključuje več kot šest milijonov e-knjig in 60.000 zvočnih knjig in je tako ena največjih storitev e-založništva na svetu.

Raziskava Statiste je pokazala, da Amazon prevladuje na ameriškem, nemškem in britanskem trgu, kjer njegove storitve za nakup e-knjig uporablja 83 %, 66 % in 84 % vprašanih. Po drugi strani je kitajski trg zelo konkurenčen, saj imajo iReader, Amazon in QQ Reader vsak približno 30-odstotni tržni delež.

Največ prihodkov ustvarjajo ZDA, Japonska in Kitajska

Med državami, ki bodo leta 2021 ustvarile več kot polovico prihodkov od e-založništva, so vodilne ZDA, Japonska in Kitajska. ZDA naj bi letos ustvarile 9,8 milijarde dolarjev (8 milijard evrov) prihodkov, kar je 8-odstotno povečanje v enem letu (več kot 60 % te vrednosti predstavljajo e-knjige). Japonski trg naj bi bil leta 2021 drugi največji na svetu, z vrednostjo 2,3 milijarde dolarjev (1,9 milijarde evrov), kar je 10 odstotkov več kot pred letom dni. Prihodki kitajskega trga (kot tretjega največjega na svetu) naj bi se leta 2021 zvišali za 11,1 % in znašali 2,2 milijarde dolarjev (1,8 milijarde evrov). Čeprav Kitajska v tej primerjavi zaostaja, statistični podatki kažejo, da je število uporabnikov e-knjig v državi letos doseglo 378 milijonov, kar je skoraj štirikrat več kot v ZDA in na Japonskem skupaj. Največji evropski trg je Velika Britanija, ki se je z 1,7 milijarde dolarjev (1,4 milijarde evrov) prihodkov od e-založništva uvrstila na četrto mesto.

Povezavo do raziskave najdete tu. 

 

Intervju

zz
20. 04. 2024

PandaChat, slovenska rešitev, ki z UI poenostavlja iskanje po obsežnih podatkovnih…

Pričakujete lahko, da bo PandaChat vedno znova presenečal s kreativnimi in inovativnimi funkcionalnostmi. Spremljamo trg, razmišljamo in si…

Življenje z znaMMkami
15. 04. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Prisegam na humor, igro besed in čustva … »Kupijo« me tudi nizkoproračunski oglasi z dobro idejo.

Madea Mojca Majhen
13. 04. 2024

Konferenco medijskih trendov SEMPL pod okrilljem Media Poola že drugo leto zapored…

»Zame so edini pravi dogodki še vedno tisti, kjer si ljudje stisnejo roko in si pogledajo v oči brez vmesnika, kot je računalniški zaslon,« pravi…

Naši avtorji