mladina
Aktualno

Otroci niso v redu

Majski Proglasi v tedniku Mladina so se osredotočali na družbeni problem stiske otrok in mladih.

»Temo smo posvetili velikemu naraščanju duševnih stisk med mlajšo generacijo. Zveza prijateljev mladine Slovenije je sporočila, da med mladostniki vztrajno raste število klicev, ki omenjajo samomor. V letu 2020 je bilo takšnih klicev za tri četrtine več kot v povprečju v letih od 2015 do 2019,« majsko temo pojasnjujejo pri Mladini.  Svoje poglede oziroma kreativne rešitve so prispevali Herman & partnerji, F2, Agencija 101 in Atomik Studio.

»Kako si« in »v redu« floskuli

»Vse več mladih doživlja vse večje stiske, pri tem pa se jih veliko zapira vase in ne poišče pomoči. V tem kontekstu postaja največji izziv prepoznati stisko in ponuditi pomoč. Za kaj takšnega pa moramo slišati in videti onkraj besed, saj vprašanje »kako si« in odgovor »v redu« tudi v naši kulturi postajata floskuli.«

Sašo Petek (Agencija 101)

agencija 101

Zastrašujoča statistika

»Tokratna tema Mladininega proglasa naslavlja stiske otrok in mladih. Statistika na tem področju je zastrašujoča; samomor je v zadnjem desetletju med glavnimi vzroki umrljivosti slovenskih mladostnikov, v pandemski realnosti pa se je število hospitalizacij po poskusih samomora povečalo za grozljivih 30 %. Težka tema, ki ne ustvarja lahkotnih kretivnih interpretacij – zato je uredništvo Mladine našo prvo rešitev ustavilo. Proglas, ki smo ga nato objavili, je rezultat upoštevanja zadreg uredništva – in se teme loteva z »varnejšega« vidika. Kot takšen dopušča dvojno razumevanje sporočila: trditev »mladina je ogrožena« na eni izpostavlja dejstvo, da gre število otrok in mladostnikov s hudimi osebnimi stiskami v alarmantne razsežnosti. Kapacitete pedopsihiatrije ne morejo več dohajati situacije, hude stiske se posledično naslavljajo (pre)počasi in z nedopustnim zamikom. Na drugi strani pa izjava »mladina je ogrožena« izpostavlja tudi stisko mladih, ki jo poraja trenutna politična realnost, ki načenja širši družbeni optimizem – ogroža pa tudi revijo samo, zato smo pri izpisu besede mladina namenoma uporabili imenski logotip tega tednika. Proglas težave seveda ne rešuje, sili pa k prepotrebnemu razmisleku.«

Katja Petrin Dornik (Herman & partnerji)

mladina

Klici obupa so preslišani

»V tokratnem proglasu se oziramo na tiste, ki so v času epidemičnih razmer prikrajšani za tisto najpomembnejše – nujen socialni stik in glas v družbi. V iskanju konca »te nočne more« so njihovi klici obupa preslišani, saj je svet v »precej resnejših« težavah. Pod krinko nasmeha zato skrivajo svoje socialne, materialne, duševne in druge stiske, ki jim skoraj nihče ne pripisuje pretiranega pomena. To je realnost otrok in mladostnikov današnjega časa.« 

Atomik Studio

atomik

Ko si številke lažje predstavljamo, zaznamo pravi obseg problema

»Zelo veseli smo, kadar svoje kreativne ideje lahko uporabimo za dober namen – da preko njih ozaveščamo o duhu časa in aktualni družbeni problematiki, kar je tudi namen Proglasa. Med temami, ki jih je ta razpisal za letošnje leto, smo se brez oklevanja odločili za stiske otrok in mladih predvsem zato, ker verjamemo in želimo, da prihodnost še naprej pripada mladim. Da bi bilo lahko tako, je pomembno opozoriti, da so bili mladi v času koronakrize v hudih stiskah, vsak četrti mladostnik pa naj bi – po podatkih ZPMS – celo razmišljal o samomoru. Omenjeno problematiko smo v naši kreativni rešitvi poskušali prikazati tako, da bi pritegnila čim več pozornosti in gledalca/bralca prisilila v razmislek o tem, kako lahko k boljšemu počutju mladih okoli sebe pripomore tudi sam.  Na mizi smo imeli kar nekaj kreativnih idej, ene so bile bolj, druge manj vpadljive, na koncu pa smo se – tudi zato, da ne bi koga napeljali na kakšno napačno misel – odločili za tisto, ki je zaskrbljujoče stanje prikazala z zelo neposredno in preprosto kreativno rešitvijo. Kadar si razne statistike lahko tudi vizualno predstavljamo, lažje dojamemo širino nekega problema – upamo, da to velja tudi za stiske otrok in mladih in za rešitev, ki smo jo pripravili v ta namen.«

F2

f2

Intervju

Življenje z znaMMkami
15. 04. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Prisegam na humor, igro besed in čustva … »Kupijo« me tudi nizkoproračunski oglasi z dobro idejo.

Madea Mojca Majhen
13. 04. 2024

Konferenco medijskih trendov SEMPL pod okrilljem Media Poola že drugo leto zapored…

»Zame so edini pravi dogodki še vedno tisti, kjer si ljudje stisnejo roko in si pogledajo v oči brez vmesnika, kot je računalniški zaslon,« pravi…

grace
12. 04. 2024

Z Grace Andrews, direktorico marketinga pri podkastu The Diary of CEO, ki bo nastopila na…

The Diary of CEO smo že od začetka obravnavali kot oddajo in ne kot podkast, kar pomeni, da za vsako epizodo ustvarimo filmskemu podoben napovednik.

Naši avtorji