Go2Digital
Aktualno

Oglaševanje, ki nagovarja vse čute

Hrvaško podjetje Go2Digital je v zgolj šestih letih postalo sopomenka za digitalno zunanje oglaševanje.

V tem času so vzpostavili mrežo digitalnih oglaševalskih zaslonov v največjih mestih po Hrvaškem – teh je zdaj že več kot 25, v njih pa imajo nameščenih preko 300 oglasnih površin, tako ob cestah kot v nakupovalnih središčih. Kot pravi Edin Pašalić, direktor Go2Digitala, tega oglaševalci že redno umeščajo v svoje oglaševalske načrte. Zdaj se spogledujejo tudi s slovenskim trgom, kar smo izkoristili za pogovor z njim.

edin pasalic

Edin Pašalić, direktor Go2Digitala: »Svoje prenosne zaslone lahko v manj kot dveh urah dostavimo v kateri koli del Slovenije in to našo zmožnost aktivno promoviramo že od začetka letošnjega leta.«

Digitalno zunanje oglaševanje je v zadnjih letih v porastu, ne le na razvitejših zahodnih trgih, temveč tudi v naši regiji. Zakaj se po vaših opažanjih oglaševalci v največji meri odločajo za uporabo tovrstnega načina oglaševanja?

Digitalno je sopomenka za sodobno in s tega vidika nas oglaševalci že na začetku dojemajo pozitivno. Poleg tega nudimo nacionalno pokritost, smo edini merljivi zunanji medij in omogočamo edinstvene tehnične in vizualne tehnike komunikacije. V tem smislu smo že močno napredovali, ko gre za kampanje, ki jih upravljamo s pomočjo računalniškega vida in nadzora gibanja.

Video je primarni komunikacijski format, ki ga uporabljamo v naši mreži in trenutno velja za najboljšo obliko prenosa informacij. Poleg tega v našem primeru do izraza najbolj pridejo skrbno izbrane lokacije, na katerih so naše oglasne površine.

Optimizem v letu 2021 pa zbuja tudi podatek o napovedani 19-odstotni rasti digitalnega zunanjega oglaševanja.

V času epidemije covida-19 je zaradi ukrepov na ravni posameznih držav družabno življenje zastalo, na ulicah smo lahko zasledili manj ljudi, kar pomeni, da je bilo tudi manj možnosti, da bi si mimoidoči ogledovali oglasne panoje. Povečini so bila zaprta tudi nakupovalna središča, kjer je veliko digitalnih oglasnih površin. Kako je to stanje vplivalo na digitalno zunanje oglaševanje?

V prvi polovici leta 2020 se je dobršen del sveta znašel na vrhuncu velike negotovosti. Že takrat sta prišli do izraza naši prilagodljivost in modularnost, saj smo z merjenjem zunanjega prometa lahko natančno zaznali, katere pozicije oglasov lahko nadomestijo pomanjkanje prometa na tistih pozicijah, ki so bili zaprte. Nakupovalna središča so bila namreč v tem obdobju zaprta nekaj manj kot 60 dni. Poznejša analiza dogajanja na tujih trgih je pokazala, da je digitalno zunanje oglaševanje v tem obdobju najmanj upadlo.

Imate morda statistične podatke, ki bi dokazali, zakaj je digitalno zunanje oglaševanje bolj učinkovito od »statičnega« oglaševanja na zunanjih oglasnih površinah, torej plakatov?

Že leta 2013, ko smo načrtovali razvoj mreže, nam je bilo jasno, da gre za platformo, ki bo pozitivno vplivala na oglaševalsko industrijo. Čeprav formalno sodimo na področje oglaševanja na prostem, pa smo dejansko kategorija zase, ker smo združljivi z digitalnimi in televizijskimi komunikacijskimi kanali. Zdaj, leta 2021, lahko upravičeno trdimo, da smo nepogrešljiv del oglaševalskih načrtov. Ko ste novi, poskušate zbrati čim več informacij s trga, saj na podlagi tega sprejemate nove poslovne odločitve. Tako prejemamo informacije, da je Go2Digital vse pogosteje izbran celo za glavni komunikacijski kanal.

Vse, kar nas povezuje s klasičnim zunanjim oglaševanjem, je zgolj to, da so naši digitalni zasloni na statičnih pozicijah.

go2digital1

Mreža digitalnih zaslonov Go2Digital trenutno obsega 303 oglasne površine v 25-ih hrvaških mestih in 25-ih nakupovalnih središčih.

V podjetju Go2Digital rešitvam, ki jih ponujate na področju digitalnega zunanjega oglaševanja, pravite »one stop outdoor«. Ali lahko natančneje pojasnite, za kaj gre?

Naročnik lahko v omrežju Go2Digital na enem mestu dobi vse, kar potrebuje za uspešno izvedbo kampanje. Vsak naš zaslon je opremljen s kamero z računalniškim vidom, bluetoothom, brezžičnim internetom, mikrofonom, zvočnikom, priključkom za slušalke, POS wifi napravo, lahko pa ga aktivirate z glasom, gibanjem ali dotikom.

Oblikovali smo tudi poseben oddelek, ki se ukvarja izključno z oblikovanjem novih rešitev za stranke. Ena od najnovejših rešitev je uporaba vonja. Tako smo našim strankam omogočili večplastno komunikacijo, saj ustvarjamo dvojni dražljaj, z videom in vonjem.  

Ena od največjih prednosti digitalnega zunanjega oglaševanja je merljivost rezultatov. Katere podatke lahko oglaševalcem nudite s pomočjo vaše rešitve?

Doseg je naša glavna valuta in brez merjenja bi pri oglaševalcih imeli pomemben argument manj. Programska oprema, ki jo uporabljamo, je globalna referenca v tej panogi in nam zagotavlja podatke o spolu, starosti, času gledanja in zadrževanja v bližini oglasne površine, izrazu obraza mimoidočega ... Ugotovimo lahko celo število psov, ki gredo mimo. (smeh)

Kar zadeva številke, naj še posebej izpostavimo naš najdragocenejši rezultat pri dosegu, in sicer je to več kot milijon ljudi, ki jih preko naše mreže lahko dosežemo v enem dnevu.

Ali lahko navedete kakšen primer, kako so vaši naročniki v zadnjem času inovativno uporabili digitalne zaslone za oglaševanje?

Čeprav pogosto uporabljamo zaslone na dotik, pa se nadzor gibanja vse pogosteje uporablja tudi za interaktivne kampanje. Z njihovo uporabo so naši naročniki deležni še dodatnih prednosti, kot so daljši čas zadrževanja z blagovno znamko, možnost prejemanja povratnih informacij v realnem času, izboljšanje prodajnih rezultatov ...

Naj pri tem izpostavim kampanjo za pasjo hrano, pri kateri smo s pomočjo tehnologije računalniškega vida najprej skenirali lokacije in ugotovili, kje je največ psov, zato smo kampanjo izvajali le na teh lokacijah. Zatem smo na lokaciji, kjer se je odvijala kampanja, postavili kamero, ki je posnela fotografijo mimoidočega psa, jo skenirala in določila velikost psa, nato pa se je na zaslonu prikazal oglas za hrano, primerno prav za njegovo velikost.

go2digital2

Kot pravijo v podjetju Go2Digital, so digitalni oglasni zasloni osemkrat učinkovitejši od statičnih oglasnih rešitev.

Vaše podjetje za zdaj ponuja digitalne oglasne panoje v večjih hrvaških mestih in nakupovalnih središčih. Ali se nameravate širiti tudi na druge trge v regiji? Kako zanimiv je za vas slovenski trg?

Osredotočamo se na krepitev našega položaja na Hrvaškem. Letos nameravamo vložiti več kot milijon evrov v povečanje števila oglasnih mest v obstoječih in novih mestih. To naložbo bo neizogibno spremljalo tudi dodatno zaposlovanje. Za letos smo si zastavili ambiciozne cilje in imamo tudi velike možnosti, da jih dosežemo.

Vsi sosednji trgi so za nas zelo zanimivi, še posebej Slovenija, ker je del skupnega trga Evropske unije. Svoje prenosne zaslone lahko v manj kot dveh urah dostavimo v kateri koli del Slovenije in to našo zmožnost aktivno promoviramo že od začetka letošnjega leta.

Kakšna je po vaši oceni razvitost slovenskega trga digitalnega zunanjega oglaševanja v primerjavi s hrvaškim?

Slovenski trg ima vse prvine naprednega medijskega trga. To nas zelo veseli, saj imajo slovenska podjetja, ki delujejo na hrvaškem trgu, že izkušnje z uporabo digitalnega zunanjega oglaševanja. To nam lajša delo in nam omogoča, da jim v omrežju Go2Digital ponudimo naprednejše rešitve.

go2digital3

»Nenehno premikamo komunikacijske, tehnološke in prodajne meje. Do zdaj smo ponujali dodano vrednost naših zaslonov v bližini prodajnega mesta, odslej pa vstopamo tudi na prodajno mesto. Naročnik lahko poleg tega prenosni zaslon uporablja za prikazovanje samo njegovih sporočil,« navaja Edin Pašalić.

Intervju

zz
20. 04. 2024

PandaChat, slovenska rešitev, ki z UI poenostavlja iskanje po obsežnih podatkovnih…

Pričakujete lahko, da bo PandaChat vedno znova presenečal s kreativnimi in inovativnimi funkcionalnostmi. Spremljamo trg, razmišljamo in si…

Življenje z znaMMkami
15. 04. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Prisegam na humor, igro besed in čustva … »Kupijo« me tudi nizkoproračunski oglasi z dobro idejo.

Madea Mojca Majhen
13. 04. 2024

Konferenco medijskih trendov SEMPL pod okrilljem Media Poola že drugo leto zapored…

»Zame so edini pravi dogodki še vedno tisti, kjer si ljudje stisnejo roko in si pogledajo v oči brez vmesnika, kot je računalniški zaslon,« pravi…

Naši avtorji