Novoodkrita živalska vrsta v središču oglaševalske akcije proti plastiki
Svetovni sklad za naravo (WWF) in agencija BBDO Düsseldorf na učinkovit način opozarjata na veliko težavo sodobnega sveta – onesnaženje s plastiko. Novo živalsko vrsto, ki so jo našli v Tihem oceanu, so poimenovali »Eurythenes plasticus«.
»Eurythenes plasticus« živi 6500 metrov globoko, meri približno pet centimetrov in čeprav so ga odkrili šele pred kratkim, je o njem že veliko govora. Je namreč »zvezda« globalne oglaševalske akcije, s katero BBDO Düsseldorf, nemška podružnica WWF in raziskovalci z Univerze v Newcastlu opozarjajo na naraščajoče onesnaženje svetovnih oceanov s plastiko. Trije partnerji so novoodkrito globokomorsko vrsto poimenovali po tem, kar jo onesnažuje: po plastiki. »To ime smo mu dali, ker smo želeli poudariti dejstvo, da moramo glede težave s plastiko nemudoma ukrepati,« je povedal dr. Alan Jamieson, ki je vodil skupino, ki je našla to žival. Z njim se strinja tudi Heike Vesper, direktorica morskega programa WWF v Nemčiji, ki pravi, da je novoodkrita vrsta pokazala, kako daljnosežne posledice ima naše neustrezno ravnanje s plastičnimi odpadki: »V najglobljih in najbolj oddaljenih krajih na svetu živijo vrste, ki so že zaužile plastiko, še preden jih človeštvo sploh spozna. Plastika je v zraku, ki ga dihamo, v vodi, ki jo pijemo, in zdaj tudi pri živalih, ki živijo daleč od človeške civilizacije.«
Uspešni brez finančnega vložka
Da bi svet soočil s to težavo, je WWF sprožil svetovno peticijo, v kateri lahko podporniki pozivajo svoje vlade, naj se zavzamejo za mednarodno pravno zavezujočo pogodbo, ki bo končala onesnaževanje morja s plastiko. Po predstavitvi oglaševalske akcije se je po vsem svetu število podpisov povečalo, začela pa se je tudi debata o obsegu onesnaževanja s plastiko v oceanih v več kot štiridesetih državah, ne da bi za to potrošili kakršna koli denarna sredstva. Sporočilu za javnost je sledila širitev zgodbe na različnih platformah – na spletu, na plakatih in v obliki muzejske instalacije. »Ta izjemna ideja kaže, kaj vse lahko storimo, ko strokovnjaki s področja znanosti in komuniciranja združijo moči,« je navdušen Andy Wyeth iz BBDO Düsseldorf.