teambuilding
Aktualno

Nova realnost: teambuilding na sedežu podjetja

V podjetjih Sportanzo in FUN4U trdno verjamejo, da teambuildingi pomagajo reševati enega od stranskih učinkov digitalizacije – pomanjkanje pristnih človeških odnosov.

Če bi FUN4U in Sportanzo uvrščali v »starostno« skupino, gre za mladi podjetji. Pri svojem delu stavita na svežino, drugačnost, energičnost in butičnost. To pomeni čim bolj osebno in domiselno zadovoljiti želje še tako zahtevnega naročnika. Pri FUN4U se osredotočajo na organizacijo dogodkov, teambuildingov, izvedbo aktivacij in promocij, animacijo ter športne kampe za otroke doma in tujini. Pri Sportanzu pa delujejo na področjih športnega marketinga, upravljanja družbenih omrežij, odnosov z javnostmi, aktivacije športnih sponzorstev, organizacije vrhunskih športnih dogodkov ter izvedbe vrhunskih športnih priprav in turnej v Sloveniji in na Kitajskem.

Kljub različnim pristopom sta podjetji našli skupni jezik in združili moči pri snovanju novih izdelkov in storitev. Tako je v letu 2019 kot plod skupne strategije nastala blagovna znamka športnih rekvizitov SportFun, v letu 2020 pa še program inovativnih teambuildingov. Kot pravita Matej Avanzo, direktor in partner v družbi Sportanzo, ter Aleksandar Taskov, direktor in ustanovitelj družbe FUN4U, so jih zaradi nepredvidljivih okoliščin v povezavi s koronavirusom dodatno prilagodili za »novo realnost«, s katero se bomo ljudje očitno soočali še nekaj časa. Prepričana sta, da so tudi v Sloveniji z lastnim znanjem, strategijo in idejami mogoči (z)druže(va)nje, sodelovanje in povezovanje. Rdeča nit pogovora z njima je tako pomembnost vlaganja v odnose (ki se po njunem prepričanju vedno povrne) in kako v tudi še tako nepredvidljivih okoliščinah ne smemo pozabiti na zaposlene in inovativnost.

teambuilding

Kljub različnim pristopom sta podjetji FUN4U in Sportanzo našli skupni jezik in združili moči pri snovanju novih izdelkov in storitev. Tako je v letu 2019 kot plod skupne strategije nastala blagovna znamka športnih rekvizitov SportFun, v letu 2020 pa še program inovativnih teambuildingov. (Foto: Igor Sukur)

Kako se v FUN4U in Sportanzu soočate s trenutno situacijo?

Matej Avanzo: V Sportanzu smo se marca čez noč znašli v položaju, ko smo ostali brez štirih petin že dogovorjenih projektov za leto 2020. Edina od petih vej našega delovanja, ki je obetala vsaj kanček rodovitnosti, je bila povezana z marketingom, družbenimi omrežji in odnosi z javnostmi. Oprijeli smo se je z vsemi štirimi, okrepili odnose s svojimi naročniki, odpovedali pisarno, ki smo jo imeli, številne projekte opravili »pro bono« in se spremenili v popolne askete z željo, da podjetje preživi. Ker se banke niso odzvale na naše prošnje po posojilu, smo se znašli z drugačnim posojilom in tako smo zdaj podjetje kolikor toliko stabilizirali ter se osredotočili na iskanje novih idej, sodelovanja in rešitev ter kljub nori situaciji optimistično zremo v prihodnost.

Aleksandar Taskov: Nova realnost, kot ji radi rečemo, je prinesla novosti in izzive tudi za naše podjetje. Fizične pisarne smo zamenjali za digitalne, sestanke smo preselili na spletne platforme in hitro ugotovili prednosti takšnega načina druženja. Vseeno pa smo se takoj, ko je bilo mogoče in dovoljeno, dobili tudi osebno, ker trdno verjamemo, da spletni svet nikoli ne bo mogel nadomestiti osebnega stika in vseh družbenih komponent, ki so povezane z njim. Ključno je bilo, da se nismo ustavili, ampak vseeno razvijali nove produkte, raziskovali, se učili ter poskrbeli za osebno rast posameznikov in za rast podjetja. Vse skupaj smo sprejeli kot dodatno možnost oziroma spodbudo, da razvijemo ostale potenciale in izboljšamo način delovanja, za kar je v preteklosti zmanjkovalo časa.

avanzo»Sam sem socialni delavec v poslovnem okolju in od nekdaj poskušam v posel vpeljati nenavadne, neznačilne prijeme, saj trdim, da se prav v krizah, v kakršni živimo trenutno, vlaganje v odnose slej ko prej vrne,« pravi Matej Avanzo, direktor in partner v podjetju Sportanzo. (Foto: arhiv Sportanzo)

Kaj ste se sicer naučili v času pandemije? Katere nove izdelke in storitve ste uvedli?

Avanzo: Predvsem smo se naučili marsikaj potrpeti. Vrnili smo se nazaj, na začetek našega delovanja in še dodatno aktivirali svojo kreativnost, iskanje rešitev. Pri produktih smo omejeni predvsem zato, ker razen marketinških aktivnosti in teambuildingov večina naših dejavnosti poteka v tujini ali vsaj v okviru mednarodnih dogodkov in potovanj. Okrepili smo predvsem delovanje na področjih, pri katerih smo videli vsaj kanček luči na koncu predora. »Quaranteam-building«, torej teambuilding na pragu službe, je le ena od rešitev. Sicer pa smo se produktno ukvarjali predvsem s tem, kako v športnem marketingu kljub dejstvu, da športnih dogodkov in tekem ni ali pa potekajo zelo omejeno in nepredvidljivo, najdemo načine aktivacije sponzorstev. 

Taskov: Od potrpežljivosti in drugačnega, predvsem prilagojenega načina komuniciranja, pa vse do organizacije spletnih dogodkov, kot je na primer Pižama party za sledilce Baby centra. Ustvarili smo nove vsebine in produkte za čas po pandemiji. Pripravili smo prodajno strategijo in skrbeli za prepoznavnost blagovne znamke na družbenih omrežjih. To obdobje je nudilo dober vpogled v to, v kolikšni meri je ekipa močna in povezana v izjemno kriznih situacijah.

taskov»Po naših izkušnjah in odzivih vseh, s katerimi smo do zdaj sodelovali, je končni rezultat isti – preko zabavnega programa se celotna ekipa sprosti, poglobi medsebojne odnose, izboljša se ekipni duh in delovna učinkovitost je od naslednjega dne na višji ravni. To je naša obljuba,« ugotavlja Aleksandar Taskov, direktor in ustanovitelj družbe FUN4U. (Foto: Matej Kolaković)

Zakaj bi morala podjetja prav zdaj vlagati v teambuildinge?

Avanzo: V trenutni in vse bolj tudi prihajajoči novi realnosti se bomo vsi morali prilagajati. To velja tudi za poslovno okolje, v katerem ob uveljavljanju novih tehnologij in pristopov skupaj z novimi rodovi zaposlenih marsikdo zanemarja pristen stik, odnose, včasih zgolj pogovor ob kavi. Naši teambuildingi so pravzaprav samo orodje za to, da se preko zabavnih, atraktivnih rekvizitov organizirano družimo, bolje spoznamo, navežemo in poglobimo odnose. Zato bi podjetja lahko premislila o tem, da bi kakšen evro vložila tudi v teambuilding.  

Taskov: Zavedamo se resnosti situacije in negotovosti, ki jo prinaša jesen. Občutek imam, da smo vsi v krču in tiho čakamo ter upamo na najboljše. Verjamem, da za marsikoga trenutno ni najbolj primeren čas za izvedbo teambuildinga. Pa vseeno – delo z ekipo je bilo in vedno bo tek na dolge proge. Tega se je treba zavedati še posebej zdaj, ko je grajenje še močnejših vezi ključno za dobro vzdušje v podjetju in posledično za boljše delovanje ekipe. V času karantene smo bili v stiku z večino naročnikov, tudi z večjimi podjetji oziroma naročniki, s katerimi sodelujemo. Najbolj so pogrešali druženje s sodelavci, najsi bo to v pisarni, na terenu ali pa na hitri kavi v času malice. In to je tisto, na kar je treba pomisliti in kar je vredno omogočiti zaposlenim. Predvsem pa jim pokazati, da niso samoumevni in da nam ni vseeno, še posebej pa, da nismo pozabili nanje.

teambuilding»Z našim produktom 'quaranteam-building' lahko, kako nenavadno, nor delavnik našega vsakdana umirimo na aktiven način. Zabavno, na pragu podjetja, zdravo in kreativno združimo prijetno s koristnim in zanesljivo ter za vsekakor vsem dosegljiv znesek okrepimo odnose znotraj podjetij,« pravi Matej Avanzo. (Foto: Igor Sukur)

Kako je koronavirus spremenil samo kreativno zasnovo teambuildingov? Ali je morda več omejitev le še voda na mlin kreativnosti?

Avanzo: Nova realnost je sejala in še seje strah, negotovost, nevednost. Težko je delovati na katerem koli področju. Vsi smo kot v nekem breztežnem prostoru, učimo se na novo hoditi. Tako je pri teambuildingih največja težava po našem mnenju to, da jih je precej manj. Podjetja pač ta del, kot še številne druge, najhitreje uvrstijo v kategorijo »lepo je imeti« (»nice to have«). Logično. A po drugi strani, se zaradi vse negotovosti, prevpraševanja o novih prijemih in načinih dela pojavljajo dvomi, anksioznost, zaskrbljenost. Prepričani smo, da je z dobro organiziranim teambuildingom mogoče opolnomočiti marsikatero poslovno ekipo, jo povezati v teh negotovih časih in predvsem opomniti, da smo v trenutni novi realnosti skupaj, podobni, z enotnimi skrbmi in dvomi.  

Taskov: Že od ustanovitve podjetja se držimo načela, da ni težav in ovir. So le izzivi, s katerimi se je treba soočiti in jih obrniti sebi v prid. Potrebno se je za trenutek ustaviti, pogledati iz vseh zornih kotov in najti načine, ki na koncu tvorijo tisto, česar morda nisi pričakoval, si si pa potihoma želel. In tako je bilo tudi v našem primeru, ko smo snovali nov produkt, nov način izvedbe teambuildinga. Postavili smo se v kožo naročnika, stopili v čevlje njegovih zaposlenih in glede na pretekle izkušnje prilagodili zgodbo – časovno ustrezen teambuilding. Tega lahko organiziramo med tednom, pred, med ali po delovnem času, vse na sedežu podjetja. Pomeni, da se ga udeležijo skoraj vsi zaposleni, saj dodatna logistika ni potrebna. Obenem pa se, kar se nam zdi ključno, ne posega v prosti čas zaposlenih.

Koliko je po vaših izkušnjah optimalni časovni okvir teambuildinga – kdaj ga je najbolje organizirati in koliko časa traja?

Avanzo: Pred pandemijo, ki nam je večini Zemljanov preko noči popolnoma spremenila vsakdan, je bil spekter različnosti teambuildingov tako rekoč neomejen. Izbirali smo si lahko kraj, čas, način, prepletli v enem dnevu celo več držav ali vsaj več regij, okolij. Zdaj, ko je to drugače, skupaj s partnerji iz podjetja FUN4U ocenjujemo, da je v skladu s smernicami in navodili NIJZ teambuilding mogoče organizirati le na način, da zaposlenim dejavnosti pripeljemo na prag njihove službe. Zdaj je tudi časovna komponenta drugačna. Če so bili poprej teambuildingi lahko celo večdnevni, je trenutno potrebno združiti prijetno s koristnim in zakonsko dovoljenim. Naš tako imenovani »quaranteam-building« je pripravljen za več inačic – odvisno od želja naročnika in pogostitve –, trajajočih nekje med dvema in štirimi urami.  

Taskov: Glede na to, da se v tej branži gibljemo že nekaj časa, je za nas odgovor preprost – teambuilding bi bilo treba organizirati vsak mesec.  Malo za šalo, malo za res, a že pred pandemijo smo opažali spremembe pri vlaganju časa v zaposlene in odnose. Zdi se nam, da smo hiteli eden mimo drugega in se ustavili le takrat, ko je bilo to nujno potrebno. Izvedba teambuildingov je bila v nekaterih podjetjih zgolj nuja in to preprosto zato, ker so zaposleni navajeni, da ga imajo vsako leto. Zaposlenim je treba omogočiti sprostitev in drugačno obliko druženja – izven pisarn, v družbi sodelavcev, kjer se spoznajo na popolnoma drugačen način. Tudi časovno se popolnoma razlikuje od podjetja do podjetja, nekateri imajo radi več teambuildingov letno, drugi jih organizirajo preko celotnega konca tedna, prave formule ni. Bolj kot časovni okvir trajanja teambuildinga se nam zdi ključno, koliko časa vloži podjetje v organizacijo, predvsem pa, da je čas vseh udeleženih izkoriščen kakovostno.

Kako delati na kulturi ekip (»team culture«) v času, ko delo od doma postaja vedno večji del delovnika?

Avanzo: To je bržkone največji izziv 21. stoletja. Digitalizacija prinaša odtujitev, pomanjkanje pristnih odnosov, vse je bolj kot ne površinsko, zaigrano, usmerjeno v kapitalistični, poslovni uspeh posameznika in podjetja. Sam sem socialni delavec v poslovnem okolju in od nekdaj poskušam v posel vpeljati nenavadne, neznačilne prijeme, saj trdim, da se prav v krizah, v kakršni živimo trenutno, vlaganje v odnose slej ko prej povrne. Ob trenutnih omejitvah, morda celo novi realnosti, pa je potrebno najti orodja, da vendarle zadržimo tudi fizičen stik. Teambuilding na službenem parkirišču, v parku, na travniku ali strehi podjetja, na primer, je seveda le ena od možnosti.  

Taskov: Pri nas je kultura ekip na prvem mestu in v skladu s tem delujemo vsakodnevno. Kot vodja sem velik zagovornik avtentične komunikacije in empatičnega poslušanja, ki sta po mojem ključ do povezane ekipe. Kljub deljenim delovnim časom je potrebno najti način, kako optimizirati delovne procese in obdržati pristne osebne stike, ki so nujni za dolgoročno delovanje katerega koli podjetja. 

Kakšne teambuildinge pa organizirate za svoje sodelavce?

Avanzo: Doslej smo se držali pravila, da so nenavadni in predvsem daleč stran od ponorelega mestnega sveta. Zdaj se bomo tudi mi poslužili svoje rešitve in si teambuilding organizirali sami nekje na domu enega od sodelavcev. Kakopak z našimi rekviziti in dobrotami našega hišnega BBQ-mojstra Aleša Omejca.
Taskov: Poleg pisarniške ekipe petih članov, naša širša ekipa šteje več kot 70 posameznikov, ki delujejo na različnih področjih. Ožji del ekipe se od vsakdana umakne vsaj dvakrat letno, medtem ko za širši del ekipe pripravimo različne tematsko obarvane teambuildinge. Teambuilding druženje zato izvajamo vsako leto z namenom utrjevanja osebnega stika in povezanosti med člani ekipe tudi izven delovnega časa.  Skupaj ustvarimo zapomnljive trenutke in »FUNtastic« pozitivno energijo, ki jo člani naše ekipe izžarevajo, kjer koli se pojavijo. Letos v spomladanskem času nam zaradi vsega dogajanja teambuildinga ni uspelo izpeljati, ampak verjamemo in snujemo načrte za jesensko izvedbo, če nam bodo razmere to omogočale.

Zakaj izbrati prav vaš teambuilding?

Avanzo: Ker je realno izvedljiv, cenovno ugoden in ga je mogoče prilagoditi vsakemu naročniku posebej. Tako z izborom rekvizitov kot tudi s številom animatorjev in dodatnimi nadgradnjami. Med drugim ponujamo didžeja, moderatorja in izjemen catering dobrot po principu peke »barbecue«, torej mesa, nekaj ur pečenega na relativno nizki temperaturi oziroma nekaj preko 110 stopinj Celzija. Z našim produktom »quaranteam-building« lahko, kako nenavadno, nor delavnik našega vsakdana umirimo na aktiven način. Zabavno, na pragu podjetja, zdravo in kreativno združimo prijetno s koristnim in zanesljivo ter za vsekakor vsem dosegljiv znesek okrepimo odnose znotraj podjetij.

Taskov: Pri tem se popolnoma strinjam z Matejem. Dodal bi le misel Richarda Bransona, ki pravi »Take care of your employees and they will take care of your business« (»Poskrbi za zaposlene in oni bodo poskrbeli za tvoje podjetje«, op. p). V času, ko smo bili socialno distancirani, si vsako podjetje zasluži brezskrbno druženje, sprostitev in uživanje s sodelavci. Prav te pozitivne učinke ima naš teambuilding. Po naših izkušnjah in odzivih vseh, s katerimi smo do zdaj sodelovali, je končni rezultat isti – preko zabavnega programa se celotna ekipa sprosti, poglobi medsebojne odnose, izboljša se ekipni duh in delovna učinkovitost je od naslednjega dne na višji ravni. To je naša obljuba. 

Pri FUN4U in Sportanzu so pripravili tri cenovno ugodne pakete, znotraj katerih boste lahko izbirali med 11 atraktivnimi rekviziti, ki preverjeno poskrbijo za zabavo in dobro vzdušje. Za nameček ob zabavi ponujajo tudi slastne, sveže pečene mesne dobrote izpod rok BBQ-mojstra. Za naročila in izvedbo teambuildinga v septembru in oktobru lahko izkoristite posebno akcijsko ceno. Za pridobitev ponudbe pišite na info@fun4u.si ali pokličite na 040 779 848.

Intervju

Življenje z znaMMkami
15. 04. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Prisegam na humor, igro besed in čustva … »Kupijo« me tudi nizkoproračunski oglasi z dobro idejo.

Madea Mojca Majhen
13. 04. 2024

Konferenco medijskih trendov SEMPL pod okrilljem Media Poola že drugo leto zapored…

»Zame so edini pravi dogodki še vedno tisti, kjer si ljudje stisnejo roko in si pogledajo v oči brez vmesnika, kot je računalniški zaslon,« pravi…

grace
12. 04. 2024

Z Grace Andrews, direktorico marketinga pri podkastu The Diary of CEO, ki bo nastopila na…

The Diary of CEO smo že od začetka obravnavali kot oddajo in ne kot podkast, kar pomeni, da za vsako epizodo ustvarimo filmskemu podoben napovednik.

Naši avtorji