digitalne nalozbe 3. del
Aktualno

Naložbe v digitalne medije rastejo

V tretjem delu serije člankov o digitalnih naložbah v Sloveniji, smo dali besedo naročnikom, ki se večinoma strinjajo, da naložbe v digital naraščajo, niso pa še na stopnji naložb v klasične medije.

Delež sredstev za digital še ni na ravni klasičnih medijev

V Zavarovalnici Triglav ugotavljajo, da delež sredstev, ki jih podjetja v Sloveniji vlagajo v oglaševanje v digitalnih medijih, postopoma narašča, a trenutno še ni na taki ravni, kot je denimo obseg oglaševalskih sredstev v klasičnih medijih. »Izredne razmere zaradi pandemije koronavirusa in posledice, ki jih ima tudi na oglaševalski trg, so spodbudile večjo uporabo digitalnih medijev in kanalov, digitalizacija pa je dobila še dodaten zagon. Posledično pričakujemo, da bo digitalno oglaševanje (še) okrepilo svoj delež v celotnem obsegu oglaševanja,« pravijo. Tudi v Zavarovalnici Triglav delež v digitalno oglaševanje iz leta v leto raste, saj menijo, da v skladu z digitalizacijo poslovanja in osredotočenostjo na stranko omenjeni kanal postaja vse pomembnejši pri gradnji odnosa z obstoječimi in potencialnimi strankami ter dostopnosti do njihovih storitev.

Za prisotnost na digitalnih kanalih letos približno 10 odstotkov 

Tudi v zavarovalnici Generali se zelo dobro zavedajo pomena prisotnosti v digitalnih medijih. Pri tem prisotnosti v digitalni medijski krajini ne razumejo zgolj skozi digitalno oglaševanje, pri katerem uporabljajo tudi inovativne pristope digitalnega oglaševanja, temveč tudi skozi ustvarjanje digitalnih vsebin, s katerimi zavarovancem stojijo ob strani na njihovi življenjski poti ter jim pomagajo premagovati vsakodnevne izzive. »Svojo digitalno prisotnost skozi oglaševanje smo okrepili v času epidemije koronavirusa, iz leta v leto pa povečujemo delež marketinških sredstev, namenjenih prisotnosti na digitalnih kanalih. V letošnjem letu je ta delež približno 10 odstotkov,« je za MM povedala Andreja Gabrijel, vodja oddelka za digitalni in vsebinski marketing v zavarovalnici Generali.

Delež naložb v digitalno oglaševanje bo rasel

Tudi v bančnem sektorju delež naložb v digitalno oglaševanje stalno raste, »rastel bo tudi v prihodnje, v nekaterih oglaševalskih akcijah pa ima že zdaj prevladujoč delež,« pravijo v NLB. »Velik del spletnega oglaševalskega proračuna gre k »velikanom«, razdelitev na Facebook, Google in ostale platforme pa je odvisna od oglaševalske akcije, izdelka ali storitve, ciljne skupine, nakupne faze …« meni Erik Renko, vodja digitalnega marketinga v NLB.

Na vprašanje, kako realen je podatek, da naj bi digitalne multinacionalke v Sloveniji letno ustvarile za okoli 100 milijonov evrov prometa, pravi, da se je pri oceni te naložbe smiselno vprašati, če s tem mislimo na naložbe domačih podjetij za slovenski trg ali naložbe domačih podjetij ne glede na trg (primer turizem). »Ocena se nam zdi zelo visoka, je pa že približno številko zelo težko oceniti,« je med drugim povedal Renko.

»Naložbe v digitalne medije so zagotovo kar visoke«

Barbara Randić, vodja tržnih komunikacij za regijo Adriatic v Renault Nissan Slovenija, meni, da so naložbe v digitalne medije zagotovo kar visoke, čeprav tega v uradnih številkah ne zasledimo, saj imamo v Sloveniji slab pregleds ponudnikov, ki ne sodijo v lokalno oglaševanje na digitalnih zaslonih. »Trditev, da gre med digitalnimi in klasičnimi za razmerje 50 : 50 se  mi zdi pretirana, vendar se zagotovo po drugi strani številke približujejo temu razmerju. Pri nas stavimo na digital kot najučinkovitejši in najbolj merljiv kanal komunikacije, saj nam omogoča veliko več možnosti sledenja potencialnim kupcem in posledično tudi konvertiranja le-teh v naše kupce. Tovrstnih podatkov, meritev in možnosti nam klasični mediji ne ponujajo, lahko »merimo« le, koliko se je naše sporočilo razširilo,« pravi Randićeva. 

Čeprav je njihova strategija v veliki večini usmerjena na digital, klasičnih kanalov ne izključujejo, saj pravijo, da smo še kar tradicionalnen trg, kar še posebej velja za kategorijo avtomobilizma. »Google in Facebook nam pa ponujata ogromno možnosti in usmeritev naših sporočil na najbolj optimiziran način – in temu tudi sledi naša investicija,« še dodajo.

»Delež digitalnega oglaševanja bomo najverjetneje še povečevali«

Tomaž Oblak, direktor prodaje in marketinga v Summit motors, pravi, da je povečana prisotnost na digitalnih kanalih nujna. »Korona je še dodatno pospešila digitalizacijo na vseh področjih delovanja, kar nas ni niti presenetilo niti nismo bistveno spreminjali strategije: digitalni pristop tudi v oglaševanju ima mnoge prednosti, ki jih drugi klasični pristopi ne morejo nadomestiti. Načrtujemo, da bomo delež digitalnega oglaševanja najverjetneje še povečevali. Naši kupci raziskujejo in nakupujejo prek spleta, za to je povečana prisotnost nujna, na splet bomo v prihodnje poskušali preseliti večji del nakupnega procesa,« je povedal.

 

 

Intervju

Življenje z znaMMkami
15. 04. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Prisegam na humor, igro besed in čustva … »Kupijo« me tudi nizkoproračunski oglasi z dobro idejo.

Madea Mojca Majhen
13. 04. 2024

Konferenco medijskih trendov SEMPL pod okrilljem Media Poola že drugo leto zapored…

»Zame so edini pravi dogodki še vedno tisti, kjer si ljudje stisnejo roko in si pogledajo v oči brez vmesnika, kot je računalniški zaslon,« pravi…

grace
12. 04. 2024

Z Grace Andrews, direktorico marketinga pri podkastu The Diary of CEO, ki bo nastopila na…

The Diary of CEO smo že od začetka obravnavali kot oddajo in ne kot podkast, kar pomeni, da za vsako epizodo ustvarimo filmskemu podoben napovednik.

Naši avtorji