NAJ SLOVENSKI OGLASI 2020: DOMEN HUSU, YIN+YOUNG
Domen Husu, kreativni direktor v agenciji Yin+Young, priznava, da je kar težko izbral favorite med lanskimi slovenskimi oglaševalskimi akcijami, po skrbnem premisleku pa je njegov izbor naslednji ...
1. SPAR SLOVENIJA: MLEČNE KNJIGE
»Zagotovo ena od bolj odmevnih in nagrajenih akcij v zadnjem času, zato je o njej težko povedati kaj novega. Zame je predvsem navdihujoča, zato ji je nemogoče očitati »festivalskost«, ker je tako zelo relevantna za blagovno znamko ter ciljno publiko in obenem ni niti malo »na silo«. Pravzaprav bi si želel, da bi Mlečne knjige postale stalnica, otrokom pa nikoli več ne bi bilo treba ob zajtrku strmeti v navadno, dolgočasno embalažo mleka. Da o posrečenosti plasiranja pravljice na najbolj osnoven prehrambeni izdelek, ki je (predvsem) na čustveni ravni neločljivo povezan z našimi najmlajšimi, niti ne govorim. Potem so tu še Pižama, interaktivno soustvarjanje pravljic in dober namen, ki spodbuja branje in ne nazadnje kulturo, ki je že tako ali tako v primežu ignorance. Pa še bi lahko našteval. Še to, 'kudos' tudi za Pižama & mleko.«
2. NLB: #OKVIRPOMOČI
»Od besed k dejanjem, bi lahko rekel. Sicer se nekoliko bojim, da platforma iz takšnih ali drugačnih razlogov ni zaživela čisto tako, kot bi lahko oz. bi si zaslužila. Je pa vsekakor poteza na mestu – spet precej relevantna za blagovno znamko, dobrodošla za ciljno skupino in navdihujoča za širše lokalno okolje, v katerega so mala podjetja oz. obrtniki še kako vpeti, zato gre za precej avtentičen primer simbioze. Poleg enostavne, a širokopotezne ideje me predvsem prepriča družbeno angažirano povezovanje različnih partnerjev, kar pri nas (pre)večkrat pogrešam. Morda je to tudi hvaležna iztočnica za agencije, ki bi lahko v tej dobri zgodbi »pro bono« verbalno in vizualno nadgradile pojavnost uokvirjenih oglasov. Sicer pa upam, da je pri nas (sploh) še kaj odprtega in #okvirpomoči ni bil zaman.«
3. LJUBLJANSKE MLEKARNE: TO NI PLANICA!
»Dober in predvsem enostaven primer tega, kako nam lahko blagovna znamka pomaga pri vsakodnevnih izzivih, obenem pa poskrbi še za topel obrok in še toplejši občutek pri srcu. Zelo posrečena, manjša, a zato nič manj očarljiva ideja, ki je morda v teh časih še toliko bolj relevantna, saj smo (večinoma) doma ter kuhamo »na zalogo« zase in za tiste, ki jih imamo radi. Seveda pa je domače sarme, filane paprike ali segedin potrebno nekam shraniti, za kar je prazna embalaža sladoleda (Planica) že od pamtiveka prva oz. prava izbira slovenskih gospodinjstev. Najbrž me navduši predvsem zato, ker izhaja iz tako zelo domače življenjske resnice, ki se prenaša iz roda v rod. Morda bi bilo smiselno te nalepke kar redno prilagati poleg izdelka in na ta način ohranjati to »shrambarsko« tradicijo.«