Mojih top 5 – Sara Mekinc
Svoj glasbeni okus tokrat predstavlja Sara Mekinc iz start-upa Viberate.
Gašper Meden
»Z najljubšimi albumi je v covid-lockdownu tako kot z obroki hrane: nemogoče se je omejiti samo na pet. Svojih top 5 bi zato izkoristila za tisto, kar najtežje pričakujem po dvigu omejitev: koncerte. Izbrala sem tiste, ki so v mojo #livemusicmatters beležko vpisali posebne mejnike: največkrat videno, žal-ni-šans-da-videno, najbolj »izven kategorije«, najdlje obiskan koncert in najbolj na vrhu trenutnega seznama želja.«
Največkrat: Depeche Mode
»Z Depechi smo se prvič srečali, ko je MTV še imel glasbeni program (ja, vem, »OK grandma« moment) in ko je osnovnošolski glasbeni diskurz priznaval le dve opciji bojbendov: Guns’n’Roses ali Take That. No, bojsi v črnih čipkah in reklcih so mi tiste naključne srede obelodanili, da med ledrom in romantiko obstaja še »presečna množica«, s katero vsakič znova kričim v dvoranah in na stadionih, ko se ponudi priložnost.«
Najbolj pod nujno: Viagra Boys
»Če Depechi navdušujejo s senzualno energijo, je ta stockholmska ekipa seksi iz povsem drugih razlogov. Opisani kot »ko jazz inštuktorji naredijo bend s svojim dilerjem spida« nam z vsakim komadom in videom servirajo odlično kalibrirano mešanico grenkosladkega humorja, punk boli-me-klinčevstva in iskrenega talenta. Za dodatne pike pri kreativcih: pri vizualizaciji zadnjega albuma Welfare Jazz sodelujejo z legendarnim studiem Snask.«
Potovala najdlje: Tool
»Če Maynard ne gre do Evrope, gre Sara do Maynarda. Za bend, ki me je na faksu spravil skozi večino izpitnih sezon, sem se za noč čarovnic 2016 spravila skoraj 9000 km do New Orleansa. Glede »fotrov«, ki v času kraljevine popa in hiphopa podirajo streaming rekorde, ne morem reči drugega kot: toplo priporočam.«
Najbolj »kocine«: Amenra
»V covidni koncertni abstinenci je padlo nešteto idej, da bi glasbo prekvalificirali v bogoslužje in odprli vrata vernikom. Amenra so izvrstna študija primera v prid tej ideji. Dobra ura intenzivnega dvosmernega zrenja v brezno, v kateri svečeniki »Rajeve cerkve« dobesedno ne izgubljajo besed v smislu komunikacije z občinstvom, saj njihov performans pove vse.«
Najbolj nesojeno: Pink Floyd
»Strune, vulkan, pes kot inštrument in razpravljanje, če ostrige presegajo mednarodne bariere. Da bi na Floydih omedlevala v živo, sem nekaj desetletij premlada, ampak (khm, piratizirano) VHS kaseto z njihovim »koncertom za duhove« v Pompejih pa smo doma predrajsali do onemoglosti.«