Alja Učakar
Aktualno

MMarketinški začetki: Alja Učakar

Po svojih prvih korakih v marketingu nas je tokrat popeljala Alja Učakar, direktorica marketinga na Planet TV.

Prve lekcije v Tobačni, prva marketinška zaposlitev v Podravki

Z marketingom se je Alja Učakar prvič srečala še v času študija, ko je v Tobačni Ljubljana začela najprej kot promotorka njihovih blagovnih znamk, pozneje pa kot vodja promotorjev. »To je bil tak prvi pristen in neposreden stik s potrošniki skozi različne prijeme, ki so se morali s časom in zakonodajo spreminjati. Skozi te začetke in neposredne stike s potrošniki sem se najprej naučila nekaj osnovnih marketinških pravil, kako pristopiti k različnim ciljnim skupinam, kako komunicirati z njimi, kako se odzvati na različne situacije, sprejeti kritiko in tudi poraz, hkrati pa tudi slaviti zmago. Predvsem pa, kako morata marketing in prodaja delovati sinhrono, z roko v roki, da bi bil izplen res dober,« se spominja Učakarjeva.

Njena prva redna zaposlitev in resno marketinško delo se je začelo s prihodom v Podravko Slovenija. Začela je kot asistentka v marketingu in v letu in pol prevzela vodenje marketinga. »Pozneje, s prevzemom vodenja tudi prodajnega oddelka, ko se je ekipa bistveno povečala, ko je prepletanje marketinških in prodajih prijemov doseglo res dobre učinke, se je potrdilo to, da sta to dve ključni področji v podjetju in morata res delovati usklajeno. V tem obdobju je bila največja in glavna lekcija, kako pomembno je ustvariti učinkovite 360-stopinjske zgodbe. Od takrat je minilo že veliko let, pa je ta lekcija še vedno aktualna, predvsem na področju izdelkov široke potrošnje, kjer se pogosto cilja na široke ciljne skupine.«

»Procesor« melje ves čas

Kot prelomnico, ko jo je »potegnilo« v marketing, se sogovornica navezuje na dogodek, ko ji je pomembna osebnost še pred začetkom kariere rekla, da je marketing nekaj, kar živiš, da to imaš v sebi ali pa ne, da to ni služba, ker ob 16. uri se marketing ne konča. »»Procesor« melje ves čas, tudi ponoči se kdaj zbudiš s kakšno idejo in takrat je dobro, da sta pri roki beležka in svinčnik, da nočno zamisel hitro zapišeš, preden pobegne. Takrat sem vedela, to sem jaz. Tako delujem ves čas in logično je bilo, da svoje mesto poiščem v teh vodah,« je povedala Učakarjeva.

Sogovornica je sicer mnenja, da smo ljudje razdeljeni v dve skupini, »Marketing People« in »non Marketing People«. Sama je zelo hitro ugotovila, kam sodi. »Vsako priložnost izkoristim za iskanje povezav, kako nekaj prikazati ljudem, da bodo bolje razumeli, da bodo dovolj dobro spoznali, da bodo lahko zadevo ozavestili. Kako obrniti besede, da jih bo tisti na drugi strani razumel, tako kot želimo, da bo informacija prišla do končnega potrošnika na pravi način, skozi pravi kanal. Kakšno vrednost lahko pripišemo izdelkom ali storitvam, da bodo za potrošnika zanimivi, kaj je preveč, kaj premalo.«

Včasih moraš na Kolodvor ali Bavarski dvor, da ugotoviš kaj je »in«

Pogled na marketing se za sogovornico ni bistveno spreminjal. Sama pravi, da se je bolj nadgrajeval. »Z vsako novo izkušnjo se širijo obzorja, vsaka nova raziskava potrdi kakšno domnevo ali pa jo ovrže, vsak dan se kaj novega naučimo. Spreminjamo se potrošniki. Spreminja se okolje. Spreminjajo se prijemi in orodja. Skozi čas so se pojavile nove ciljne skupine, ki zahtevajo drugačne pristope. Včasih moraš na Kolodvor ali Bavarski dvor, da ugotoviš kaj je »in«.« Učakarjeva pri tem izpostavlja spoznanje, da je bil včasih marketing le podpora prodaji, danes pa je v večini podjetij že glavni motor, ki ima ključno vlogo v podjetju. V marketingu ne gre samo za porajanje idej, izdelkov, storitev in orodij za promocijo. Pomembno vlogo ima tudi pri ustvarjanju notranje klime, vključevanju ostalih zaposlenih v procese, informiranju tudi znotraj podjetja, ker vključeni zaposleni tako postanejo najboljši ambasadorji lastnih blagovnih znamk.

Naslovnica 478

Naroči se na MM in prihrani do 30%!

Intervju

nika
08. 04. 2021

Slovenski startup Epidemic ima ambicije zgraditi najmočnejšo skupnost nano- in…

Postati želimo simbol avtentičnosti v vplivnostnem marketingu. Zgraditi želimo najmočnejšo skupnost nano- in mikrovplivnežev na svetu, ki temelji na…

franja1
03. 04. 2021

To so besede Maje Oven, ki je s svojim prispevkom pri organizaciji Maratona Franja in…

amy rodgers
01. 04. 2021

Leto 2020 je svet postavilo pred neslutene izzive. Prihodnost je sicer nehvaležno…

»Leto 2020 je direktorjem marketinga ponudilo priložnost, da se 'resetirajo', inovirajo in razmišljajo zunaj ustaljenih okvirov,« pravi Amy…

Naši avtorji