jn
Aktualno

Luna \TBWA je del druge najinovativnejše agencije na svetu

Ameriška poslovna revija Fast Company je objavila seznam najinovativnejših podjetij na svetu za leto 2023, ki pokriva kar 54 panog in sektorjev, med njimi tudi oglaševanje.

Celoten seznam najinovativnejših podjetij leta 2023, ki ga vsako leto pripravijo pri publikaciji Fast Company, letos vključuje 540 organizacij, ki so po njihovem mnenju najbolj preoblikovale industrijo, poslovanje in kulturo v 54-ih različnih sektorjih.

Nosilci sprememb na področju oglaševanja

Inovativnost oglaševanja se po mnenju žirije najpogosteje kaže s povečano ustvarjalnostjo in strateško drugače zasnovanega dela, ki temelji na »čarobnem pristopu«, kot so se izrazili.

Vsi letošnji nagrajenci so pokazali odlično razumevanje ciljnega občinstva, obenem pa ga znajo tudi vključiti in zabavati. Tem agencijam so pripisali zelo okrepljene veščine za ustvarjanje dela, ki izpolnjuje in presega poslovne potrebe njihovih naročnikov.

Shealon Calkins, vodja projektov pri Fast Company, je seznam najinovativnejših oglaševalskih agencij pospremil s komentarjem: »Morda se vse skupaj sliši kot zbirka podvigov, pa vendar ne pozabimo, da so vsi sodelujoči vložili v projekte veliko truda in testirali na milijone idej, kako pritegniti pozornost občinstva in razširiti besedo o izdelku. Boste želeli preskočiti te oglase? Ne. Torej jim je uspelo.«

Najinovativnejši so zaposleni pri agenciji Giant Spoon

Na prvo mesto se je uvrstila agencija Giant Spoon, ki je pomagala ustvariti spektakel, ki so si ga pri Netflixu zaželeli ustvariti ob izidu nove sezone serije Stranger Things. V agenciji so si zamislili, da bi stavbo Empire State Building spremenili v velik interaktivni oglasni pano.

Giant Spoon se je v preteklem letu odlično lotila tudi kampanj za blagovne znamke zvezdnikov (Rihanna, Fenty, Lizzo, Kevin Hart) in pomagala znamki American Express pri ustvarjanju novih storitev (in inovacij) za stranke.

Čips iz krompirja, posajenega na na stadionu

Druga najinovativnejša agencija leta 2023 je TBWA, ki je proizvajalcu čipsa Lay's pomagala pritegniti pozornost navijačev lige NFL, in sicer tako, da so naročniku predlagali, naj pripravijo čips iz krompirja, pridelanega na zemlji stadionov lige NFL. Agencijska mreža se je prav tako izkazala pri drugih oglaševalskih akcijah.

Za Behr Paint so ustvarili »Music in Color«, orodje za izbiro barv, ki z uporabo algoritma, razvitega s Spotifyjem, ljudem pomaga odkrivati priporočila za barvo na podlagi njihovih najljubših pesmi. Za Adidas so v sodelovanju z Adult Swim animirali 90-sekundni video, v katerem sta nastopila Rick in Morty (animirana serija za odrasle), za Gatorade so ustvarili enega od najboljših televizijskih oglasov leta 2022, v katerem so ustvarili osupljiv poklon teniški legendi Sereni Williams, Applu pa so pomagali pri oglaševanju novih slušalk AirPods skupaj s Harryjem Stylesom.

Boj titanov z neobičajnimi oglaševalskimi akcijami

V podjetju Fast Company trdijo, da v oglaševanju obstaja kliše, da so običajno manjše  blagovne znamke bolj izzivalne in da pogosto ustvarijo najboljše oglaševalske akcije na podlagi najbolj kreativnega dela, medtem ko uveljavljene blagovne znamke ustvarjajo bolj dolgočasne, konvencionalne oglase. Da bi zavrnili ta stereotip, so agencijo W+K umestili na tretje mesto: »W+K s svojim delom vztrajno zavrača to teorijo in tako vodilnim blagovnim znamkam vdihuje neverjetne kreativne rešitve, ki občinstvo puščajo odprtih ust.«

Leta 2022 je največja neodvisna agencija na svetu ustvarila oglaševalske akcije, za katere je prejela več nagrad za kreativno delo. Med njimi je tudi akcija za 10. obletnico ikonične videoigre Clash of Clans, v kateri so oboževalce igrice popeljali v svet 30 let pred obstojem igrice. Ta je na YouTubu zbrala kar 62 milijonov ogledov. Za 50. obletnico podjetja Nike je agencija W+K najela režiserja Spikea Leeja in proizvajalcu športnih oblačil in obutev zagotovila največji promet, ki je bil kdaj koli zabeležen v nakupovalnih aplikacijah Nike, obenem pa je akcija postala viralna na TikToku.

Preteklo leto so do rekordnih številk pomagali tudi podjetjem, kot sta Ford in McDonald's.

Četrta najinovativnejša agencija je Majority, sledijo ji Ogilvy, The Martin Agency, Johannes Leonardo Agency, Mischief in MNTN Agency, na desetem mestu lestvice pa najdemo agencijo WPP.

Luna \TBWA: Povezanost globalnega kolektiva je tisto, kar nas ločuje od drugih

Druga najinovativnejša agencijska mreža na svetu ima del kolektiva tudi v Sloveniji, in sicer v agenciji Luna \TBWA. Kot so za MM povedali v tej agenciji, se je njihova mreža že peto leto zapored uvestila med najinovativnejše na svetu: »Direktor mreže Troy Ruhanen je dejal: 'Nismo le največkrat nagrajeni, smo tudi najbolj nemirni in vedno hočemo še višje.' S tem se popolnoma strinjamo. Ta nagrada je dokaz naših globalnih uspehov, saj sok  zmagi prispevale tako kampanje z Japonske kot tiste iz Los Angelesa. In prav povezanost znotraj globalnega kolektiva je tisto, kar nas ločuje od ostalih. Stremimo k istim skupnim ciljem, med seboj delimo znanje in izkušnje, pa tudi sodelujemo pri projektih,« pove direktor naročnikov Martin Stariha. Besede podkrepi z informacijo, da prav zdaj pri njih poteka bootcamp Luna \TAKE OFF, ki se mu je pridružilo precej strokovnjakov iz svetovne mreže TBWA in tako z mladimi delijo resnično drugačne, navdihujoče izkušnje.

jm

Intervju

ŽZZ
25. 03. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

mancakrnel
23. 03. 2024

Umetna vs. človeška inteligenca, to je zdaj (najbolj pereče) vprašanje. Tudi o tem smo se…

Umetna inteligenca ni tako zelo nov pojav. Generične vsebine, generični oglasi, generični ljudje, generično pisanje – to morda najtežje prenašam –,…

Rašula
23. 03. 2024

Z dr. Jeleno Rašula, strokovnjakinjo za digitalni marketing, ki je pred dobrim letom…

»Bati se umetne inteligence je zame tako, kot bi se pred leti bala digitalnega marketinga, ker transparentno pokaže rezultat vseh kampanj in oceni…

Naši avtorji