mastercard
Aktualno

Lokalna potrošnja zacvetela med karanteno

Potrošniki po Evropi, tudi Slovenci, so se v času karantene začeli zavedati pomena lokalnih proizvajalcev in pridelovalcev. Tudi po odpravi omejitev jih namerava 61 odstotkov še nakupovati lokalno.

Gre za ugotovitve raziskave Mastercard, kjer napovedujejo, da bo lokalna potrošnja rasla tudi v prihodnje. 60 odstotkov slovenskih kupcev je namreč zatrdilo, da bodo tudi po koncu karantene poskušali nakupovati v svojem lokalnem okolju in tako pomagati neodvisnim prodajalnam v svoji soseščini, skoraj vsak tretji (29 odstotkov) pa je med karanteno v svoji okolici odkril nove trgovine. Tudi po odpravi vseh omejitev glede nakupovanj in potovanj jih namerava 61 odstotkov še nakupovati lokalno.

Kot so sporočili iz Mastercarda, so tudi drugod po Evropi podatki podobni (v raziskavo so vključili 16 držav), pri čemer je nove lokalne trgovine odkrilo nekaj več potrošnikov (34 odstotkov), prav tako pa jih malenkost več (65 odstotkov) namerava še naprej kupovati lokalno.

Tretjina jih je pogrešala svoj lokalni bar

V največji meri so povečano povpraševanje po lokalnih izdelkih občutili peki, mesarji ter trgovci s sadjem in zelenjavo, tako v Sloveniji kot drugod po Evropi. Med lokalnimi prodajalci in ponudniki, ki si lahko obetajo povečanje prometa po koncu omejitev, so še brivci oziroma frizerji, trgovine za ročna dela oziroma trgovine z orodjem, časopisni kioski in prodajalne, lokalne restavracije, kavarne in bari ter neodvisne knjigarne.

Tretjina (33 odstotkov) Slovencev je izjavila, da so med časom karantene pogrešali svoj lokalni bar, medtem ko je na evropski ravni ta delež 40-odstoten. 43 odstotkov Slovencev jih tudi zatrjuje, da bodo še naprej bolj redno jedli in pili v svoji soseščini ter tako pomagali pri okrevanju lokalne scene.

Lokalna zvestoba tudi po vrnitvi v »običajno« življenje

Po besedah Aleša Petejana, vodje marketinga pri Mastercard Slovenija, lokalne trgovine in skupnosti igrajo pomembno vlogo pri zagotavljanju blaga in storitev ter močno prispevajo k dodatnemu zagonu gospodarstva, obenem pa imajo tudi bistven pomen pri podpori lokalnega prebivalstva in spodbujanju solidarnosti v skupnosti. »Trenutni dogodki so spremenili nakupovalne navade in povzročili bistven porast spletnega ter brezstičnega nakupovanja, pa tudi porast nakupov pri zaupanja vrednih lokalnih trgovcih po vsej Sloveniji,« opaža in izraža upanje, da se bo lokalna zvestoba ohranila tudi po tem, ko se bo življenje vrnilo v ustaljene tirnice.

mastercard

Infografika: Mastercard Slovenija

Intervju

Življenje z znaMMkami
15. 04. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Prisegam na humor, igro besed in čustva … »Kupijo« me tudi nizkoproračunski oglasi z dobro idejo.

Madea Mojca Majhen
13. 04. 2024

Konferenco medijskih trendov SEMPL pod okrilljem Media Poola že drugo leto zapored…

»Zame so edini pravi dogodki še vedno tisti, kjer si ljudje stisnejo roko in si pogledajo v oči brez vmesnika, kot je računalniški zaslon,« pravi…

grace
12. 04. 2024

Z Grace Andrews, direktorico marketinga pri podkastu The Diary of CEO, ki bo nastopila na…

The Diary of CEO smo že od začetka obravnavali kot oddajo in ne kot podkast, kar pomeni, da za vsako epizodo ustvarimo filmskemu podoben napovednik.

Naši avtorji