fraport2
Aktualno

Ljubljansko letališče z novo spletno stranjo še korak bliže potnikom

Fraport Slovenija predstavlja oblikovno in vsebinsko prenovo spletne strani lju-airport.si, s katero želijo podpreti repozicioniranje ljubljanskega letališča kot konkurenčnega letališčem v okolici in kot najboljšo izbiro za letalska potovanja.

Projekta so se lotili z analizo konkurenčnih spletnih mest in strani vodilnih v panogi, med uporabniki letalskega prevoza pa so v spletni raziskavi spoznavali njihove potovalne navade. Kot pravijo, so želeli zagotoviti prijaznejšo in preglednejšo uporabniško izkušnjo, ki bo enakovredna na različnih napravah, pri tem pa slediti najnovejšim trendom in vsebinsko ponuditi več, kot je pričakovati od letališke spletne strani.

V fazi izvedbe spletne strani so našli dobrega partnerja v agenciji Innovatif, kjer so znali prisluhniti njihovim željam in jih s pomočjo bogatih izkušenj s projekti iz turistične panoge uspeli zliti v njihov novi spletni obraz. S spletno stranjo so se prilagodili trem ciljnim skupinam: potnikom, poslovni in splošni javnosti (na ločeni domeni fraport-slovenija.si), izhajali pa so s stališča, da bo spletna stran letalskim potnikom služila kot središče vseh pomembnih informacij, povezanih z začetkom njihovega potovanja. »Cilj je, da jim pomagamo preprosto in kar se da hitro opraviti vse formalne postopke na letališču in jim tako omogočimo, da preostali čas pri nas preživijo čim bolj prijetno. Z občutkom udobja in varnosti želimo prispevati k vsemu tistemu čudovitemu, kar v ljudeh vzbujajo potovanja. Prizadevanje v tej smeri nas vodi na vseh stičnih točkah s potniki, tudi na spletni strani, ki za veliko uporabnikov predstavlja prvi stik z letališčem. Informativnost ter pregledna in prijazna uporabniška izkušnja, ki bosta prispevali k temu, da potnik na letališče pride dobro pripravljen, sta bili zato na prvem mestu seznama naših izhodišč,« pravijo.

»Boj« za potnike

Vsa druga izhodišča, ki so prinesla največje premike naprej, izhajajo iz širšega izziva, da je ljubljansko letališče postavljeno v okolje neizprosne konkurence. Za potnike se morajo »boriti« s še vsaj petimi letališči v regiji. Običajno levji delež komuniciranja ponudbe povezav, ki so največji magnet za potnike, na domačih trgih letališč opravljajo letalski prevozniki, zaradi majhnosti slovenskega trga pa letalski prevozniki pri nas ne vzpostavljajo lokalnih sedežev, posledično pa niso tako aktivni pri promociji povezav. »To vlogo zato prevzemamo na letališču, pri tem pa poskušamo biti čim bolj iznajdljivi. Ideja o tem, kako se zoperstaviti trendu, da potniki ljubljansko letališče zaradi percepcije o visokih cenah in slabi povezljivosti kar preskočijo pri poizvedbah o letih, se je rodila, še preden smo se konkretneje lotili projekta prenove naših spletnih strani,« pravijo.

Raziskava, ki so jo pozneje izvedli, jih je spodbudila, da to idejo zagotovo tudi uresničijo, saj je pokazala, da bi se potniki za namige o potovanjih na letališče obrnili v veliko večjem številu, kot so pričakovali. Tako so s prenovo spletne strani predstavili tudi posebno platformo, kjer izpostavljajo najugodnejše lete z ljubljanskega letališča v realnem času. Ta jim omogoča tudi svobodo, da v katerem koli trenutku in neodvisno od prevoznikov zaženejo komunikacijske akcije, ki spodbujajo povpraševanje po letih.

Poleg omenjenega jim je bilo pomembno tudi, da jim omogoča tudi bolj privlačno predstavitev letaliških komercialnih dejavnosti, kot sta parkiranje ter gostinska in trgovinska ponudba, ki v kolaču njihovih prihodkov predstavljajo vedno večji del. »Če vsa izhodišča postavim na skupni imenovalec, smo našo novo spletno stran zgradili s ciljem, da prispeva k repozicioniranju ljubljanskega letališča kot konkurenčnega letališčem v okolici in kot najboljšo izbiro za letalska potovanja,« je za MM povedala Monika Jelačič, strokovna sodelavka za komuniciranje v Fraportu Slovenija, ki je bila tudi odgovorna za projekt prenove spletne strani.

fraport8

»Funkcionalnosti, s katerimi smo naredili najbolj korenite spremembe strani, so uporabniki zelo dobro sprejeli. Ocene, ki jih lahko oddajajo pri vsebinah z visoko informativno vrednostjo, pa kažejo, da so jim v pomoč in so z njimi zadovoljni,« so zadovoljni v Fraportu Slovenija. Zadovoljni so tudi z obiskom spletne strani – v avgustu 2021 jo je obiskalo 65.000 različnih uporabnikov, zabeležili pa so več kot 300.000 ogledov strani. Kot ugotavljajo, obstaja velika vzporednica med obiskom spletne strani in števila potnikov, ki jih na letališču oskrbijo.

Več kot uporabniki pričakujejo od letališke spletne strani

Kot omenjeno, so pri prenovi sodelovali z agencijo Innovatif, s sodelovanjem pa so zelo zadovoljni. »Čeprav smo veliko naporov vložili v pripravo gradiva, da bi ponudnikom omogočili pripravo čim bolj kakovostnih ponudb, nismo pričakovali, da bo že v prvem poskusu oziroma pri predložitvi grafične idejne zasnove strani naše želje kdo zadel tako v polno, kot je to uspelo Innovatifu. Po slabem letu sodelovanja lahko rečem, da smo že povsem uigrana ekipa. Ker je letalska dejavnost tako specifična, nam je zelo pomembno, da zna agencija pri rešitvah, ki jih predstavljamo, posluh za naše želje dobro zliti s potrebami naših uporabnikov. Upali smo, da bi s prenovo strani stopili med naprednejše in uporabnikom ponudili veliko več, kot pričakujejo od letališke spletne strani. Mislim, da nam je to tudi uspelo,« pravi Monika Jelačič.

V Innovatifu pravijo, da novo spletno mesto uspešno lovi ravnovesje med koristnimi informativnimi vsebinami, prijaznimi naprednimi funkcionalnostmi za pridobivanje informacij o letih in navdihujočo vsebino, ki spodbuja potovanja. »Med funkcionalnostmi najbolj izstopa uporabniku prijazen vozni red, s prenovo pa je spletno mesto postalo tudi nekakšen hub za iskanje priljubljenih destinacij, med katerimi lahko izbiramo ideje in tudi načrtujemo počitnice. Destinacije vsebujejo informacije, ki so jih običajno prikazovale turistične spletne strani ali strani letalskih prevoznikov, letališča pa se običajno niso ukvarjala s tem, da bi na ta način spodbujala potovanja. Navdih za potovanje in ideje za obisk novih krajev lahko obiskovalci strani najdejo v bogatem vsebinskem sklopu, kjer je preko 50 svetovnih destinacij predstavljenih z opisom in slikami ter najnižjimi cenami za predstavljene letalske povezave, ki so na voljo,« pravi Ivan Prendžov, vodja tehnološkega stebra v Innovatifu, ki je bil producent projekta.

Monika Jelačič se strinja, da so s predstavitvijo destinacij naredili velik preskok v smislu vsebinske nadgraditve strani. Izbrali so jih skrbno, na podlagi podatkov, kam se najpogosteje preko direktnih in povezovalnih letov odpravljajo njihovi potniki, izpostavljajo pa tudi sezonsko zanimive destinacije. Trenutno tako med tistimi, ki jih navdihnejo njihove vsebine, največje zanimanje vlada za toplejše destinacije (Dubaj, Zanzibar in Sejšeli) in klasike, kamor se lahko potniki odpravijo na kratek potep (London, Istanbul, Amsterdam, Pariz in Beograd).

Dokaz, da je z Brnika mogoče ugodno potovati po vsem svetu  

»Ob lansiranju strani so uporabniki lahko pobrskali po namigih za obisk 50 najbolj privlačnih destinacij z ljubljanskega letališča, ta nabor pa sproti dopolnjujemo – ko se naša mreža letov razširi s kakšno novo destinacijo ali prevoznik preko vozlišča, s katerim nas povezuje, doda dobre povezovalne lete. Čeprav smo, kot sem že omenila, smiselnost predstavitve destinacij na naši novi spletni strani pred izvedbo preverjali v raziskavi, nas je presenetilo, kako hitro so se zavihtele med najbolj obiskane vsebine na naši spletni strani. To razumemo kot dobro popotnico za vse, kar si želimo doseči v prihodnosti, in poplačilo truda, ki smo ga vložili v pripravo teh vsebin,« pravi sogovornica.

fraport9

Obiskovalci strani lahko najdejo navdih za potovanje in ideje za obisk novih krajev v bogatem vsebinskem sklopu, kjer je preko 50 svetovnih destinacij predstavljenih z opisom in slikami ter najnižjimi cenami za predstavljene letalske povezave, ki so na voljo.

Predstavitve destinacij so tudi neločljivo povezane s platformo Ugodni leti, kjer v realnem času predstavljajo cenovno najdostopnejše lete z ljubljanskega letališča. Ustvarili so jo v partnerstvu z enim od najbolj priljubljenih iskalnikov ponudb letov na svetu, Skyscannerjem. Po eni strani želijo na ta način slovenskim potnikom, ki imajo v naslednjih treh mesecih namen raziskati svet, olajšati odločitev. Po drugi strani pa so ustvarili orodje, ki jim omogoča, da povpraševanje po letih z ljubljanskega letališča spodbujajo na bolj relevantne načine. Do zdaj so povezave v oglaševalskih akcijah izpostavljali le v sodelovanju s prevozniki, saj so le tako lahko sporočali tudi o njihovem jedru – ceni letalske vozovnice. Zdaj pa bodo ponudbe letov, ki jih predstavljajo na spletni strani, dobile podaljšek v spletnih oglasih. Te bodo ustvarjali samodejno in v realnem času, njihove ciljne skupine pa bodo lahko k rezervaciji letov prvič spodbujali s konkretnimi ponudbami in neodvisno od prevoznikov.

Vsebine naj najdejo uporabnika in ne obratno

Pri prenovi so v Fraportu Slovenija želeli slediti najnovejšim trendom. Prva in najpomembnejša značilnost, ki odlikuje novo stran, je zagotovo popolna prilagodljivost zaslonom. Večina njihovih uporabnikov vsebine spremlja na mobilnih napravah, zato je bil pogoj, da je uporabniška izkušnja na vseh zaslonih enakovredna. Uporabniki njihove spletne strani so namreč po naravi med najzahtevnejšimi in imajo večinoma hiter življenjski ritem. »Pričakujejo, da vsebine najdejo njih in ne obratno, kar je narekovalo korenito spremembo prikaza naših spletnih vsebin. Izpostavim lahko dve od novosti, s katerima smo se želeli v tej smeri prilagoditi. Uporabniki lahko na strani izberejo priljubljeni let in ga v nadaljevanju spremljajo ves čas premikanja po strani. S pomočjo koledarskega prikaza pa smo priročno predstavili sezonski vozni red letov, kar je poželo odlične odzive. Pri grafični zasnovi smo zasledovali načelo oblikovne čistosti,« navaja Monika Jelačič. Vsebine, predstavljene na spletni strani, so zasnovali tudi z mislijo, da z njimi čim bolj učinkovito dosegajo tudi uporabnike profilov ljubljanskega letališča na družbenih omrežjih, ki predstavljajo pomemben del njihove ciljne javnosti. Ker jim je odziv uporabnikov na vsebine spletne strani izjemno pomemben, so jim omogočili, da jih ocenijo in podrobneje pojasnijo, zakaj se jim zdijo kakovostne ali jim sporočijo, zakaj z njimi niso zadovoljni. Ta mnenja jim bodo pomagala pri nenehnem izboljševanju strani in njenih nadgradnjah. V načrtu imajo že integracijo sledilnika letov, ki je še posebej privlačen za največje letalske navdušence, stran pa ponuja tudi možnosti za monetizacijo (v bližnji prihodnosti imajo tako v načrtu uporabnikom omogočiti spletno rezervacijo parkiranja).

Domiselno so v spletno stran vpletli tudi priložnosti za oglaševalce. Ker so želeli dati  prednost relevantnim vsebinam z dodano vrednostjo za svoje uporabnike, so mrežo standardnih prikaznih oglasov nadgradili z nativnimi oblikami. S spletnim oglaševanjem dopolnjujejo možnosti tradicionalnih in digitalnih oglasnih medijev na letališču, kjer mesto najdejo kratkoročne izdelčne akcije, ki lahko ciljajo izbrane ciljne skupine, kot tudi dolgoročno oglaševanje in znamčenje.

fraport monika

 

Med snovanjem projekta seveda ni manjkalo tudi izzivov. Monika Jelačič, ki je bila odgovorna za projekt prenove spletne strani, pravi, da bi zagotovo izpostavila situacijo, v katero jih je pahnila epidemija virusa covid-19. »S popolno prepovedjo letenja se je komercialni potniški promet na letališču ustavil praktično čez noč. Zaradi posledic, ki jih je to imelo na naše poslovanje, smo morali ponovno oceniti nujnost izvedbe vseh projektov. Na srečo je to za prenovo naše spletne strani pomenilo le časovni zamik, po drugi strani pa smo morali projekt izvesti bistveno hitreje, kot je bilo sprva načrtovano. Z lansiranjem smo morali namreč podpreti hkratno predstavitev novega potniškega terminala. Ob ponovni oživitvi letalskih potovanja pa smo se na koncu sočasno veselili novega začetka v vseh treh pogledih,« pove.

Članek je bil izvorno objavljen v tiskani reviji Marketing magazin, november 2021, #485. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.

Intervju

zz
20. 04. 2024

PandaChat, slovenska rešitev, ki z UI poenostavlja iskanje po obsežnih podatkovnih…

Pričakujete lahko, da bo PandaChat vedno znova presenečal s kreativnimi in inovativnimi funkcionalnostmi. Spremljamo trg, razmišljamo in si…

Življenje z znaMMkami
15. 04. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Prisegam na humor, igro besed in čustva … »Kupijo« me tudi nizkoproračunski oglasi z dobro idejo.

Madea Mojca Majhen
13. 04. 2024

Konferenco medijskih trendov SEMPL pod okrilljem Media Poola že drugo leto zapored…

»Zame so edini pravi dogodki še vedno tisti, kjer si ljudje stisnejo roko in si pogledajo v oči brez vmesnika, kot je računalniški zaslon,« pravi…

Naši avtorji