lidl skupaj
Aktualno

Lidl Slovenija s pesmijo za več optimizma in življenjske radosti

Marca 2020, ko nas je doletela epidemija koronavirusa in smo bili postavljeni pred številne izzive, so v Lidlu Slovenija predstavili pesem »Skupaj zmoremo vse«.

Skladba je tako z besedilom kot z melodiko izstopala iz povprečja in bila s svojim sporočilo pisana na kožo poslušalcem, zato so v Lidlu Slovenija z založbo sklenili dogovor o popolnoma novi, slovenski različici izvirne skladbe, ki je sredi oktobra 2021 izšla tudi kot glasbeni spot. »Mislimo, da je pesem našla nas in ne mi pesmi. Kot da je čakala na pravi čas, da se spoznamo. Prinesla je delček optimizma in življenjske radosti, ki smo jo takrat vsi potrebovali. Glede upodobitve v glasbenem spotu pa smo se čutili dolžne, da predstavimo obraze ljudi, ki stojijo za glasovi naše pesmi in s spotom končamo zgodbo, ki smo jo začeli. Želeli smo si izpostaviti mlada nadarjena pevca in ju predstaviti širši javnosti. Ker v času nastanka pesmi to žal ni bilo mogoče zaradi epidemije, smo to storili v času, ko se je situacija umirila,« pravijo v Lidlu Slovenija. Pesem je sicer slovenska avtorska priredba skladbe »Poem« skupine The Motans in Irine Rimes v produkciji glasbene založbe Global Records, ki ima na kanalu na YouTubu že več kot 55 milijonov ogledov.

Projekt, rojen pod srečno zvezdo

Producent in kreativni direktor Aleksander Kogoj, je k sodelovanju pri tem projektu povabil znanega slovenskega pisatelja, pesnika, scenarista in dramatika Ferija Lainščka, ki je napisal slovensko besedilo in poslušalce navdušil. »Ko sem slišal skladbo, mi je bilo v trenutku vse jasno, takoj sem dobil vizijo in prav slišal in videl sem končni rezultat. Takoj sem se spomnil besedil Ferija Lainščka, ki je tudi moj dober prijatelj. Potem je vse potekalo na različnih ravneh in moram povedati, da je bil celoten projekt rojen pod srečno zvezdo, saj so se vse stvari odvijale, kot smo načrtovali, in zdaj lahko vidimo zares krasen izdelek,« pravi. Sledili so dnevi in neskončne ure debat in usklajevanja idej z naročnikom in Lainščkom. Kot pravi Kogoj, se je med njimi vzpostavila tista prava vez in občutek, da zares razumejo drug drugega.

»Potem pa smo seveda potrebovali še izvajalce, ki jih nisem iskal le po glasovnih sposobnostih, temveč tudi po čustveni ravni. Treba je bilo najti čuteče glasove, ki jim bodo poslušalci verjeli in jih čutili. To se je zgodilo hitro, saj je prvi vtis tisti, ki je tukaj pomemben. Oba izvajalca, Saša Lešnjek in Rene Markič, sta bila všečna ob prvem poslušanju, mlada, sveža, nežna in prepričljiva,« pove.

kogoj

Aleksander Kogoj je tisti, ki je napisal romantično zgodbo o dveh glasbenikih, ki se srečata in zaljubita.

En majhen čudež

Pesem so julija 2020 objavili na YouTubu in ima do danes že več kot sto tisoč ogledov. Pod objavo je več kot 800 všečkov in veliko komentarjev, med katerimi so večinoma same pohvale. Na vprašanje, zakaj se je po njegovem mnenju tako dotaknila src ljudi, Feri Lainšček pove, da se mu dobra in uspešna skladba zmeraj znova zdi »en tak majhen čudež«. »Dobra melodija, besedilo, priredba in izvedba, vse to se mora zliti v neko novo celoto in tako tudi nagovoriti poslušalce. Mislim, da se nam je tokrat res posrečilo in še sam tej skladbi znova prisluhnem, ko jo kje slišim,« pravi.

Zagotovo je ena od »skrivnosti uspeha« pesmi tudi ta, da je zelo topla, v javnost pa je prišla v času lanske koronakrize oz. prvega lockdowna, ko smo ljudje potrebovali nekaj takšnega. Feri Lainšček pravi, da je imel ob pisanju besedila to vsekakor v mislih. Čutil je, da poslušalci potrebujejo nekaj svetlega, pa tudi sam si je v tistih časih želel predvsem svetlobe in svobode, zato pesem govori o dvojini, ki te zunanje ovire vsaj na nek način lahko presega. 

Z njim se strinja tudi Aleksander Kogoj, ki uspeh pesmi pripisuje temu, kar je značilno za vse uspešnice. »Uspelo nam je v danem trenutku, ko je korona prizadela ves svet, ta čustva predstaviti na način, ki se je ljudi dotaknil. Skladba je dobila svoj potencial z besedilom, ki nam vliva upanje, kar je bilo ključno v tem trenutku. Seveda pa je že skladba sama taka, da ima takšen naboj, tako da je tukaj treba poudariti predvsem odlično izbiro Anite Srac, vodje marketinga v Lidlu Slovenija in njene ekipe, ki je začutila, da je to to, kar ljudje potrebujejo,« pravi Kogoj, ki še doda, da uspešnice ne nastajajo načrtno, temveč spontano in tako je nastala tudi ta. »Preprosto smo vsi vedeli in verjeli, da je prava,« se nasmehne.

Samo priredba ne bi bila dovolj

Pri pisanju besedila je Feri Lainšček imel s strani naročnika popolno umetniško svobodo, za katero pravi, da je nujna, če se želi polno pesniško izraziti. »Če bi se v tem primeru zadovoljil zgolj z obrtno spretnostjo in preprosto ustvaril prevod ali priredbo, bi gotovo nastalo neko povsem drugačno besedilo. Dvomim, da bi bila potem skladba enako uspešna,« pravi in doda, da mu je bilo v veselje ponovno sodelovati z AX produkcijo oziroma z Aleksandrom Kogojem. »Pisateljevanje je pravzaprav zelo samotno opravilo, zato se že od nekdaj rad družim z glasbeniki, filmarji in gledališčniki ali pač ustvarjalci na tistih področjih, kjer je ustvarjanje lahko tudi kolektivno dejanje. Skupne sanje, kresanje idej in navsezadnje skupno veselje ob uspehih, to mi je nekako blizu oziroma mi ob pisateljskem delu prinaša sprostitev. V okviru AX produkcije smo ustvarili nekaj dobrih skladb in videospotov za pevko Regino in ob tem smo se zmeraj imeli lepo. Mislim, da res dobro sodelujemo in se dopolnjujemo,« še pove.

feri lainscek

»Že takoj, ko mi je Aleksander Kogoj predstavil izvirnik, skladbo Poem v izvedbi The Motans in Irine Rimes, me je melodija prevzela in mi nekako zlezla pod kožo. Začutil sem, da lahko napišem besedilo, ki se bo s to glasbo dovolj uglasilo in bo lepo zazvenelo tudi v slovenščini. Potreboval sem samo še tisto, kar je za moj navdih običajno najbolj pomembno, namreč ustvarjalno svobodo. Hvaležen sem naročniku, da mi je to dopustil in me ni v ničemer omejeval, saj je tako res nastala popevka, ki mi je neobičajno ljuba in ji še zdaj večkrat prisluhnem,« pravi Feri Lainšček.

Šli so čez meje

Del ekipe, ki je sodelovala pri snemanju videospota, prihaja iz tujine, režiser Markus Stummer je na primer Avstrijec. »Zakaj smo se odločili, da bo ekipa mednarodna? Odgovor lahko poiščemo kar v naslovu pesmi 'Skupaj zmoremo vse'. Poleg tega je bila dana koronska situacija takšna, da so se po eni strani zapirale meje, mi smo pa razmišljali v smeri, da moramo iti čez nje. Ta projekt je že po zasnovi nekaj posebnega,« pove Kogoj.

Markus Stummer je znan režiser, ki je v preteklosti med drugim sodeloval z blagovnimi znamkami, kot so Ikea, Danone in druge. »Mislim, da dandanes veliko ljudi sanjari o tem, da bi izstopili iz vsakodnevne rutine in sledili svojim sanjam. O tem govori zgodba, ki jo lahko spremljamo v videospotu, o mladi ženski, ki sledi svoji usodi in začne živeti svoje sanje kot glasbenica. Zgodba je v bistvu univerzalna ljubezenska zgodba – gre za to, kaj se zgodi, ko daš usodi priložnost in se potopiš v neznano pustolovščino,« pravi Markus Stummer, ki je prepričan, da so te sanje trenutno v mislih mnogih ljudi, zlasti po dolgem obdobju omejitev zaradi covida-19.

markus stummer

»Mislim, da dandanes veliko ljudi sanjari o tem, da bi izstopili iz vsakodnevne rutine in sledili svojim sanjam. Vsi se želimo spet počutiti blizu, biti skupaj in znova doživeti življenje kot nekakšen road movie,« pravi režiser videospota Markus Stummer.

Navdušen nad Slovenijo in Slovenci

Med snemanjem se je navdušil nad Slovenijo, za katero pravi, da je idealna za takšen filmsko-glasbeni projekt. »Zgodbo sem želel postaviti na čim bolj raznolike lokacije in res je neverjetno, koliko različnih 'obrazov' ima Slovenija in kakšno pestro paleto različnih pokrajin lahko najdete tu. In vse se nahaja na relativno majhnih razdaljah,« je navdušen.

Spomni se tudi na snemanje enega od prizorov, ki mu je še posebej ostal v spominu. »Vedno je fascinanten in čaroben proces, ko se med snemanjem potek scenarija spremeni v resnično življenje. Ko smo snemali poročni prizor na plaži, nas je tik ob sončnem zahodu presenetila nevihta in na obzorju so se pojavili dramatični oblaki. Trenutek in vzdušje sta bila edinstvena in to je ena od stvari, ki jih ni mogoče načrtovati. V takšnih trenutkih je vredno 'zbrati pogum', da zaradi prihajajoče nevihte ne prenehaš snemati in daš trenutku priložnost,« pove Markus Stummer, ki je zelo zadovoljen, da je imel priložnost sodelovati s slovensko ekipo. V njej še posebej izpostavi direktorja fotografije Svena Pepeonika, za katerega pove, da ni le briljanten snemalec in filmski ustvarjalec, ampak tudi izjemna oseba, ki ga je povsem navdušila. »Prepričan sem, da bomo skupaj posneli še nekaj filmov,« pove.

Ko z malo besedami poveš veliko

Sven Pepeonik kot direktor fotografije sicer največkrat sodeluje pri celovečernih filmih (zadnji, Kapa, je ravno v posprodukciji in bo premiero doživel pred božičem), posnel je tudi ogromno oglasov, glasbenih videospotov pa ne prav dosti. »Razlog za to so največkrat produkcijski okvirji spotov pri nas, ki so običajno zelo nizki. Sicer pa mi načeloma ni tako zelo pomembno, v kakšnem filmskem formatu snemam, da je le projekt v določenem tehničnem, idejno-kreativnem in produkcijskem okvirju,« pravi Sven Pepeonik, ki videospote opiše kot nekakšno poezijo v filmskem svetu. »Z malo besedami je potrebno povedati veliko, zato je tu zelo pomembna vizualna plat,« je prepričan.

lidl sven

»Vsak projekt je izziv, zato se nenehno trudim zadovoljiti svoje standarde in spodbujam ekipo, da da iz sebe kar največ. Edino tako ima vse skupaj smisel. Upam, da so v Lidlu Slovenija zadovoljni z rezultatom in seveda, da so zadovoljni gledalci, saj smo spot posneli prav zanje,« pravi direktor fotografije Sven Pepeonik. Pa on, je zadovoljen? »V našem poklicu nismo nikoli stoodstotno zadovoljni, zmeraj se da narediti še več. Vseeno pa upam, da nam je v tem žanru uspelo standarde prestaviti na nekoliko višjo raven,« se nasmehne.

Vizualna plat vsakega filmskega izdelka (in tudi končni izdelek sam po sebi) je po njegovem mnenju zelo odvisna od priprav in tako je bilo tudi pri spotu za pesem »Skupaj zmoremo vse«. »Z Markusom Stummerjem sva vložila veliko energije in časa v iskanje ustreznih lokacij in seveda se to v spotu vidi. Nisva se ustavila pri prvem predlogu lokacije in nisva nehala iskati, dokler nisva bila zadovoljna,« pojasni. Zadovoljni so tudi v Lidlu Slovenija, kjer so uresničili svoj namen, da skozi pesem širijo pozitivnost, miselnost, da bo vse v redu, in zabavno stran življenja, ki jo ljudje pogrešamo zaradi epidemije. »Poleg tega sama osebno mislim, da se vsak dan sami odločimo, ali bomo gledali na pozitivno ali negativno stran življenja. Tudi v težkih časih si ne smemo zatiskati oči, ampak moramo biti takrat še bolj pozorni na trenutke radosti v življenju, trenutke, ki nas zbližujejo,« sklene Anita Srac, vodja področja za marketing v Lidlu Slovenija.

lidl saša rene

V skladbi oz. videospotu s svojim vokalom nastopata mlada nadobudna pevca, Saša Lešnjek in Rene Markič.

lidl poroka

Med snemanjem prizora poroke na plaži Sveta Katarina v Ankaranu, je ekipo presenetila nevihta. Izkoristili so dramatične oblake in režiser Markus Stummer pravi, da sta bila trenutek in vzdušje preprosto edinstvena.

Torta iz makronov ob sončnem zahodu

V videospotu so na poseben način izpostavljeni tudi izdelki Lidl Deluxe. Za to, da se gledalcem že samo ob pogledu nanje cedijo sline, je poskrbela mednarodno priznana stilistka hrane Sabina Penšek. Kot pravi, ji je pri snemanju videospota najbolj ostalo v spominu dejstvo, da je snemanje potekalo na čudovitih lokacijah. Med prizori izpostavi prekrasno »poroko« na plaži, za katero je pripravila nekoliko nevsakdanjo poročno torto iz makronov, mizo pa obložila s prigrizki, narejenimi iz izdelkov Lidl Deluxe. »Vse to je ob sončnem zahodu dobilo še prav poseben čar,« pravi sogovornica, ki je z Lidlom Slovenija sodelovala že večkrat, med drugim tudi pri projektu »Tvoja izbira se začne v Lidlu«. Zanj pravi, da je bil prvi v našem oglaševalskem okolju, ki je bil posnet na takšen način. »Prvič zaradi tematike – šlo je za recepte za vegane, vegetarijance in tiste, ki ne uživajo glutena ali laktoze, seveda pa tudi zaradi same vizualne predstavitve. V teh spotih je hrana prevzela povsem glavno vlogo, človek, ki kuha, je na nek način le posrednik. Hrana je prikazana zelo intimno in hkrati zaradi kreativnih premikov kamere zelo privlačno. Takšnih kadrov in načina montaže vsaj za prehrambene izdelke pri nas še nismo videli. Pa še nekaj nenavadnega se je zgodilo: oglas nima glasbe, temveč samo zvočne učinke, kar vse skupaj dvigne še na bolj 'zavedno' raven doživljanja oglasa,« pravi.

lidl deluxe

Članek je bil izvorno objavljen v tiskani reviji Marketing magazin, november 2021, #485. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.

Intervju

Življenje z znaMMkami
15. 04. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Prisegam na humor, igro besed in čustva … »Kupijo« me tudi nizkoproračunski oglasi z dobro idejo.

Madea Mojca Majhen
13. 04. 2024

Konferenco medijskih trendov SEMPL pod okrilljem Media Poola že drugo leto zapored…

»Zame so edini pravi dogodki še vedno tisti, kjer si ljudje stisnejo roko in si pogledajo v oči brez vmesnika, kot je računalniški zaslon,« pravi…

grace
12. 04. 2024

Z Grace Andrews, direktorico marketinga pri podkastu The Diary of CEO, ki bo nastopila na…

The Diary of CEO smo že od začetka obravnavali kot oddajo in ne kot podkast, kar pomeni, da za vsako epizodo ustvarimo filmskemu podoben napovednik.

Naši avtorji