Laško: 200 let
Aktualno

Laško: 200 let zgodbe, ki združuje Slovenijo

Leto 2025 se za Pivovarno Laško počasi zaključuje in z njim tudi praznovanje 200-letnice ene od najstarejših slovenskih blagovnih znamk.

Čeprav v Laškem pravijo, da si ne upajo čisto zares zapisati »najstarejša«, jim raziskave in pogovori s poznavalci potrjujejo, da starejšega spremljevalca slovenskih potrošnikov med znamkami danes najbrž ni. »Ko se ozremo nazaj, bi lahko brez zadrege rekli: naredili smo, kar smo si zamislili. Leto 2025 bo resnično pustilo sled,« pravijo. In sledov je bilo veliko – od mlajev do vrčev, od planinskih vrhov do digitalnih ekranov.

Mlaji po Sloveniji kot simbol skupnosti

Vse se je začelo z idejo, da mora kampanja za 200 let imeti pravi slovenski vpogled. Tako se je rodila akcija dvigovanja mlajev po vsej Sloveniji. »Laško združuje Slovence,« so si rekli in to tudi dobesedno pokazali. Prvi mlaj so postavili pred pivovarno, drugega v Planici v času smučarskih poletov, nato so zrasli še mlaji v trgovinah in gostilnah. Najlepši del zgodbe so bili gostinski partnerji, ki so svoje mlaje postavljali sami in z navdušenjem delili slike in objave.

mlaj

Partnerji, prijatelji in kozarec za zgodovino

Poslovni partnerji, tisti, ki z znamko dihajo vsak dan, so leto začeli z januarskim srečanjem, kjer so razkrili načrte za jubilejno leto. Do vrhunca je prišlo poleti, na gala večeru dan pred Pivom in cvetjem, festivalom, ki je letos slavil svojo 60-letnico. Na dogodku je zaživel tudi eden od najlepših projektov jubileja – kozarec za pivo Zlatorog, ki ga je oblikoval Oskar Kogoj. Vsak detajl pripoveduje zgodbo o Sloveniji in Laškem, izdelali pa so jih natanko 200.

Oskar Kogoj

V hribe z Zlatorogom

V jubilejnem letu je pravi razcvet doživel tudi program »Gremo v hribe«. Na dan državnosti, 25. junija, so na Zelenici obesili slovensko zastavo in zapeli himno, iz odpadnega usnja Alpininih gojzarjev pa so naredili trajnostne podstavke za kozarce.

Rojstni dan z razgledom s Triglava

Zgodovinarji so šli še korak dlje in po raziskavi dr. Aleksandre Gačič končno razkrili točen datum začetka laškega pivovarstva, to je 6. avgust 1825. Na ta dan so po vsej Sloveniji točili častne runde, v Laškem so na prvi lokaciji pivovarne Pivnici Savinja odkrili spominsko tablo, na Triglavu pa so pivovarji razobesili slovensko zastavo.

triglav

Laško skozi čas – tudi digitalno

Ker 200 let ne sme ostati le na papirju, so v Laškem ustvarili serijo desetih video vsebin, v katerih Laško pivo potuje skozi čas – od prvih steklenic, cen in oglasov do današnjih ikon. Dodali so še poštno znamko »200 let pivovarstva v Laškem« in zlato številko 200 na pločevinki ter steklenici Zlatoroga.

Glasba, šport in srce blagovne znamke

Radijski eter je napolnil tudi duet Maje Kevc in Tokaca z oglasnim napevom, ki se je hitro vtisnil v ušesa, Fehtarji in Dejan Dogaja pa so mu dodali še narodnozabavno različico, ki se je vrtela po vsej državi. Na drugi strani Slovenije pa je Domen Prevc letel do svetovnega rekorda, pri čemer je na prsih nosil logotip Laškega. »Boljšo promocijsko umestitev  si znamka težko zaželi,« pravijo v Laškem, kjer priznavajo, da je za njimi leto polno dela, projektov in iskrenega veselja. »A za vsemi akcijami in praznovanji ostaja preprosta resnica: Laško je naravna znamka. Ima svoj kraj, svoje ljudi, svojo zgodbo. In ti ljudje z njo živijo že dvesto let. Slavili smo tretje stoletje. Na zdravje še na naslednjih 200!« želijo.

lasko

Intervju

miran
14. 11. 2025

Z Miranom Razorškom, generalnim direktorjem podjetja WOOP!, smo se pogovarjali o sanjah o…

ChatGPT je rekel: Že od začetka smo imeli v mislih tudi tuje trge, z zbranimi izkušnjami pa smo ugotovili, da lahko povsem samozavestno konkuriramo…

tuškej
07. 11. 2025

Objavljamo intervju z Mitjem Tuškejem, strategom in partnerjem v skupini Formitas, ki je…

Dober občutek je, da tvoje delo prepozna tisti del strokovne javnosti, ki si mu v svojem delu najbolj predan.

Komotar
03. 11. 2025

In ta strast je razvidna iz vsake minute pogovora s Cirilom Komotarjem, najbolj…

Moja vloga kot ustvarjalca vsebin je v bistvu precej sebična, saj hočem biti sam zadovoljen s tem, kar objavim. Imam res veliko srečo oziroma…

Naši avtorji