trgovci domače
Aktualno

Kupci cenijo kakovostno in domače

Lokalno pridelana hrana je trend, ki ga čedalje bolj cenimo. Tega se zavedajo tudi trgovci, ki so pozorni na to, da na svoje police postavljajo čim več izdelkov lokalnih pridelovalcev in proizvajalcev, to pa poudarjajo tudi v svojih oglaševalskih akcijah.

»Mislimo globalno, a čutimo lokalno«

V Lidlu Slovenija pravijo, da mislijo globalno, a čutijo lokalno. Tesno so prepleteni s slovenskim kmetijstvom in lokalnimi pridelovalci, saj s ponosom podpirajo tiste, s katerimi skrbijo, da so sveži in kakovostni izdelki njihovim kupcem vedno na voljo. »V času, ko je veliko govora o lokalni pridelavi in proizvodnji, se zavedamo, kako pomembno je, da svojim kupcem zagotavljamo izdelke slovenskih dobaviteljev. Danes uspešno sodelujemo z več kot 200 slovenskimi dobavitelji, ki so zastopani v vseh prodajnih segmentih,« so povedali za MM.

Kot dodajajo, ima Lidl še dodatno možnost podpore pri razvoju svojih dobaviteljev, saj jim odpira tudi priložnosti za vstop na tuje trge, na katerih je prisoten. Po njihovih navedbah lahko v 27-ih državah, kjer je prisoten Lidl, najdemo 198 različnih izdelkov slovenskih dobaviteljev. »Samo v zadnjem letu je po tej poti 33 slovenskih dobaviteljev v tujino izvažalo skoraj 200 različnih izdelkov, delež izvoza pa se je v primerjavi s preteklim letom povečal za kar 30 odstotkov na več kot 25 milijonov evrov. Trgi, na katerih slovenski dobavitelji preko Lidla ustvarijo največji delež izvoza, pa so Italija, Madžarska, Hrvaška, Avstrija in Nemčija,« navajajo v Lidlu Slovenija. Tako lahko kupci v različnih Lidlovih prodajalnah v tujini naletijo na številne slovenske izdelke, kot so ajdov kruh z orehi, ki ga lahko kupite tudi na Kanarskih otokih, linški keksi, krof z mareličnim polnilom in navadni jogurt 1,3 %, pa tudi sladoled, žele bonboni in čevapčiči.

»Naše nam paše«

Kot rezultat krepitve ponudbe slovenskih izdelkov in tudi večje prepoznavnosti slovenskih izdelkov na policah so jeseni 2018 predstavili Lidlovo blagovno znamko »Naše nam paše«, ki predstavlja stičišče slovenske tradicije in sodobnih kulinaričnih smernic. Obseg ponudbe izdelkov te blagovne znamke vseskozi povečujejo in jo bodo tudi v prihodnje še bogatili. Letošnjo jesen pa so tudi ponovno zagnali projekt Lidlova Lojtr'ca domačih, kjer lahko edinstveno priložnost sodelovanja z enim od večjih trgovcev v Sloveniji izkoristijo mali podjetniki. »Odziv je bil izjemen, saj se je prijavilo več kot 180 dobaviteljev z več kot 360 različnimi izdelki,« pravijo.

V Mercatorju imajo radi domače

Tudi Mercator je že tradicionalno ponudnik velikega deleža domačih izdelkov, predvsem svežih živil. »Kupci v Mercatorju pričakujejo veliko izbiro tako izdelkov priznanih blagovnih znamk kot tudi domačih, celo lokalnih izdelkov. Zato si stalno prizadevamo za čim širšo domačo ponudbo in smo jo že pred leti združili z oznako »Iz domačih krajev«, nato smo uredili police »Radi imamo domače« s kar 1.400 vrstami izdelkov manjših, lokalnih proizvajalcev. Letos pa smo posebej ponosni na skupno linijo blagovne znamke »Radi imamo domače«, ki smo jo ustvarili skupaj s tridesetimi partnerji med lokalnimi dobavitelji in šteje že skoraj 60 vrst izdelkov,« so ponosni.

mercator domače

»Kupci vedno raje posegajo po pristnih domačih izdelkih in to jim v Mercatorju tudi omogočamo. Seveda je tudi cena pomemben dejavnik nakupne odločitve, vendar so za tako dobre in kakovostne izdelke kupci pripravljeni plačati nekoliko več,« trdijo v Mercatorju.

Spar kot nekoč

V trgovski družbi Spar Slovenija pravijo, da ponudba lokalnih izdelkov predstavlja enega od petih stebrov njihovega trajnostnega razvoja, ki ji namenjajo posebno pozornost. »Zavedamo se namreč, da s ponudbo slovenskih izdelkov podpiramo in krepimo celotno verigo domačih pridelovalcev, rejcev in proizvajalcev, s čimer prispevamo k razvoju lokalne skupnosti, večji samooskrbi in pomagamo ohranjati poseljenost krajine. Veseli nas, da naši kupci cenijo ponudbo kakovostnih in domačih živil, saj opažamo vse večje zanimanje za lokalno pridelano hrano. Domače proizvajalce in dobavitelje skrbno izbiramo in skrbimo, da izdelki pridejo na police v najkrajšem možnem času, saj s tem našim kupcem zagotavljamo hrano preverjene kakovosti. Izdelke slovenskega porekla označujemo z oznako »Narejeno v Sloveniji« ter jih postavljamo v ospredje naših oglasov »Podpiramo slovensko«,« pravijo.

Želja po ponudbi izdelkov najvišje kakovosti je prispevala tudi k nastanku projekta »SPAR Kot nekoč«, v sklopu katerega so v zadnjih letih ponovno obudili številne stare avtohtone slovenske sorte sadja in zelenjave. Te sorte so temelj prehranske samooskrbe ter naravna in kulturna dediščina, ki ohranja biotsko raznovrstnost in zahteva manj intenzivno pridelavo. Linijo »SPAR Kot nekoč« navajajo kot odličen primer sodelovanja s slovenskimi dobavitelji, ki so projekt sprejeli z velikim navdušenjem.

spar domače

V Sparu Slovenija domače inovacije spodbujajo tudi s projektom »Štartaj Slovenija«. Ponosni so, da so v okviru tega gibanja skupaj s partnerjema projekta v štirih letih podprli kar 36 podjetniških ekip in jih uspešno pripravili za vstop na trg.

Močno vpeti v lokalno okolje

V trgovinah Jager prav tako kot ostali sogovorniki poudarjajo, da so bili vedno odprti za sodelovanje z lokalnimi dobavitelji. »Z našo ponudbo in aktivnostmi smo močno vpeti v lokalno okolje. Mnogi lokalni proizvajalci so naši dobavitelji že od začetka našega poslovanja in rastejo skupaj z nami. Ker so naši oglaševalski proračuni manjši, nimamo možnosti delati »velikih zgodb«, kot to počnejo predvsem lastniško tuje trgovske verige v Sloveniji, so pa naši lokalni izdelki na naših policah vedno in ne samo v času določene oglaševalske akcije na voljo po ugodni ceni, z malimi pribitki, tako da so kupcu čim bolj dostopni,« pravijo.

Te izdelke večinoma oglašujejo v kategorijah, kjer so prisotni in ne posebej, saj ne želijo »zlorabljati« posameznega proizvajalca, ki z velikim trudom in odrekanjem poskuša ponuditi na trg kakovosten izdelek, za katerim pogosto stoji vsa njegova družina.

jager domače

»Kupci radi vidijo lokalne izdelke, žal pa zanje pogosto niso pripravljeni plačati nekaj več oz. so ti kupci še vedno v manjšini, čeprav je v zadnjih letih opaziti pozitivni premik. Verjetno pa to ni povezano le z odnosom, ampak tudi s kupno močjo slovenskega potrošnika,« razmišlja Boštjan Jager, solastnik in direktor trgovin Jager.

Srčna domača oglaševalska akcija

Mercator svojo ponudbo izdelkov »Radi imamo domače« ves čas izpostavlja v letakih, na spletni strani in v medletnih oglaševalskih akcijah. Ker so jim ti izdelki tako pomembni, pa zanje redno pripravljajo tudi posebne kataloge. Ko so novembra na trg uvedli skupno linijo »Radi imamo domače«, so pripravili celovito komunikacijsko akcijo, v kateri so nastopali nekateri njihovi partnerji. »Tudi na embalaži izdelkov sta tako naš logotip »Radi imamo domače« kot tudi logotip proizvajalcev in tako smo znatno prispevali k prepoznavnosti oz. k ohranjanju njihove identitete, dodatno pa smo na embalaži označili še, od kod so. Tudi v vsakem e-sporočilu iz Mercatorja je zdaj tudi slika iz naše srčne domače kampanje,« pravijo.

Korak dlje

Tudi v Lidlu Slovenija v svoja komunikacijska sporočila že dolgo vključujejo lokalne proizvajalce. »Slovenske dobavitelje vključujemo v različne aktivnosti, predvsem z izpostavitvijo izdelkov, ki jih dobavitelji proizvajajo za naše police. V letošnjem letu smo stopili korak dlje in povsem v ospredje naše komunikacije postavili prav slovenske pridelovalce, ki skrbijo, da so naše police vsak dan polne svežega sadja in zelenjave,« pravijo. V poletni akciji »Sami domači« so jih želeli izpostaviti kot zaslužne za to, da je Lidlova tržnica polna svežih in kakovostnih pridelkov. »Tako smo na čustven, avtentičen in zelo oseben način predstavili tiste, ki vedo, kaj je dobro in domače ter se za to vsak dan zavzemajo s svojim delom in trudom. Komunikacijska platforma »Sami domači« je temelj za 360-stopinjski pristop k tematiki, ki nam je kot trgovcu blizu in bo tudi v prihodnosti služila kot predstavitev izjemno obsežnega in plodnega sodelovanja Lidla Slovenija z lokalnimi dobavitelji,« sklenejo.

lidl domače

V Lidlu Slovenija opažajo, da slovenski kupec sicer pazi na to, da je nakup čim bolj ugoden, kar mu tudi ponujajo, obenem pa mu je zelo pomembno tudi, da lahko v svoj nakupovalni voziček položi izdelke slovenskih proizvajalcev in pridelovalcev.

Članek je bil izvorno objavljen v prilogi KuhaMMo po doMMače, ki jo lahko na svoj računalnik ali telefon prenesete v PDF-različici.

Intervju

sasa gnezda
22. 04. 2024

V podjetju Mediade tudi letos pripravljajo Konferenco internega komuniciranja KIK 2024,…

Nekje sem zasledila misel, da je komunikacija mehka veščina, a da je zanjo treba trdo delati. Interna komunikacija se ne zgodi sama od sebe – vsaj ne…

zz
20. 04. 2024

PandaChat, slovenska rešitev, ki z UI poenostavlja iskanje po obsežnih podatkovnih…

Pričakujete lahko, da bo PandaChat vedno znova presenečal s kreativnimi in inovativnimi funkcionalnostmi. Spremljamo trg, razmišljamo in si…

Življenje z znaMMkami
15. 04. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Prisegam na humor, igro besed in čustva … »Kupijo« me tudi nizkoproračunski oglasi z dobro idejo.

Naši avtorji