ikea
Aktualno

Koliko svežega oglaševalskega denarja bo prinesla Ikea?

Ikea ni samo kreativno odlično podjetje, ampak veliko vlaga tudi v medije, v oglaševanje. V kriznih časih je prihod novega oglaševalca na trg še bolj pomemben. Ikea utegne za oglaševanje v medijih nameniti med 1,2 in 1,6 milijona evrov letno.

Milijon in pol evrov za medije?

Glede na obseg oglaševanja obstoječih trgovin s pohištvom pri MM-u ocenjujemo, da utegne Ikea za oglaševanje v medijih nameniti med 1,2  in 1,6 milijona evrov letno. Ocenjujemo, da bodo največ denarja namenili za oglaševanje na televizijah in plakatih.

Aleš Muhič, direktor trženja na Pro Plusu: Premešane karte 

Aleš Muhič, odličen poznavalec slovenskega oglaševalskega trga, pričakuje, da se bo Ikea znala prilagoditi lokalnim razmeram. »Ikea je globalno pomemben oglaševalec, ki se bo v Sloveniji soočil s številno, prav tako močno in uspešno konkurenco. Pričakujem, da se bodo karte domačega gospodarskega okolja, kljub ustaljenim potrošniškim navadam Slovencev, na novo premešale. Iz mednarodnih izkušenj namreč vemo, da Ikea zna prisluhniti posameznemu trgu in svoja sporočila prilagoditi lokalnim vrednotam ter življenjskemu slogu.«

aleš muhič

Aleš Muhič, direktor trženja na Pro Plusu

Trgovci s pohištvom v Sloveniji največ na televiziji

Po podatkih Mediane IBO v Sloveniji največ denarja (bruto podatki, seveda) za oglaševanje namenja Lesnina. Več kot 90 odstotkov njenega oglaševalskega proračuna gre televiziji, sledi ji radio. Večji oglaševalci so še Jysk, Mömax, Harvey Norman, Rutar in Dipo. Zanimivo je, da na prostem ne oglašujejo veliko. Pri Europlakatu pričakujejo, da bo – tudi zaradi prakse v tujini – Ikea na plakatih oglaševala več in s tem spodbudila tudi konkurenco. 

Urban Korenjak (Europlakat): »Smo dobra izbira«

Urban Korenjak, direktor prodaje največjega ponudnika oglaševanja na prostem, ocenjuje, da »trgovci sodijo med največje oglaševalce. Medije zunanjega oglaševanja uporabljajo tako za objavo promocijskih akcij kot tudi za usmerjanje kupcev na poti do trgovine. Za trgovce smo dobra izbira tudi zato, ker zagotavljamo nacionalno pokritost s še posebej odličnim dosegom in frekvenco v Ljubljani, kjer bo tudi nova Ikeina trgovina.«

urban korenjak

Urban Korenjak, direktor prodaje v Europlakatu

Koliko za tiskane medije?

Večji trgovci s pohištvom v državi relativno malo oglašujejo v tiskanih medijih. Še največ Harvey Norman, medtem, ko ostali zelo malo ali skoraj nič. V Delu si od Ikee obetajo večje vložke. Kot so pojasnili, »pričakujejo, da bo Ikea ob prihodu oziroma ob odprtju svoje trgovine pripravila močno oglaševalsko kampanjo, s katero bo podprla in pospremila odprtje.« v Delu tudi ocenjujejo, da se Ikea glede na cilje, ki jih bodo zasledovali »ne bo mogla zanesti le na dober sloves družbe«. Prav tako pa tudi pri Delu pričakujejo, da bo prihod Ikee vplival tudi na aktivnosti sedanjih trgovcev.

Bruto naložbe vodilnih šestih trgovcev v medije

Pri Mediani IBO so nam prijazno pomagali z zadnjimi podatki o letnih vlaganjih trgovcev s pohištvom v Sloveniji. 

Bruto naložbe (v EUR):

Lesnina // 4.047.464 EUR

Jysk // 3.214.451 EUR

Mömax // 3.114.057 EUR

Harvey Norman // 2.373.230 EUR

Rutar // 1.996.984 EUR

DIPO // 1.927.506 EUR

Pojasnilo: Družba Ikea ni pomagala pri pripravi članka.

Intervju

a1
24. 09. 2020

Po mnenju Matjaža Vračka, direktorja prodaje zasebnim uporabnikom v A1 Slovenija, se bo…

luka bajs
21. 09. 2020

Luka Bajs, kreativni direktor v agenciji Grey Ljubljana, ki je že drugič zapored prejel…

supernova rudnik
09. 09. 2020

Čez nekaj ur bodo predstavniki Supernove Group tudi uradno položili temeljni kamen, ki…

Naši avtorji