
»Kdor dela v marketingu, ima dan marketinga 365 dni v letu«
27. maj je dan, ki ga je Evropsko marketinško združenje (EMC) razglasilo za mednarodni dan marketinga oz. dan, posvečen prepoznavanju ključne vloge marketinga v poslovanju in družbi.

Tina Guček
Kot je za MM povedala Petra Čadež, predsednica DMS in direktorica marketinga strateško-poslovnega področja delikatesni namazi v Atlantic Drogi Kolinski, marketing ni le močna stroka, ampak je tudi način razmišljanja in delovanja. »Zato je lepo, da imamo svoj dan. Njegov namen je poudariti pomen marketinga v sodobnem poslovnem svetu in družbi. Stremimo k temu, da bodo marketingaši v vseh podjetjih sedeli za mizo, kjer se odloča o ključnih strateških premikih. Zato moramo vztrajati pri svojih strokovnih načelih, potrpežljivo premikati meje in si medsebojno pomagati z znanjem in izkušnjami. Zato se veselim, da se vidimo na Slovenski marketinški konferenci,« pravi.
Tanja Kavran, izvršna direktorica DMS, v šali doda, da bi tisti, ki delajo v marketingu morda celo bolj potrebovali dan brez marketinga, »saj je naša stroka tako zelo naš način življenja, da imamo 365 dni v letu dan marketinga. Ampak šalo na stran; prav je, da imamo svoj dan in praznujemo moč ter pomen svojega dela,« pravi. Meni, da mednarodni dan marketinga tako ni le praznovanje stroke, temveč predvsem spodbuda k zavedanju vloge marketinga pri oblikovanju boljše prihodnosti za podjetja in za družbo kot celoto.
Tanja Kavran, izvršna direktorica DMS (levo), in Petra Čadež, predsednica DMS in direktorica marketinga strateško-poslovnega področja delikatesni namazi v Atlantic Drogi Kolinski.
Praznovanje sprememb v marketingu
Izjavo je ob mednarodnem dnevu marketinga podal tudi dr. Ralf Strauss, predsednik upravnega odbora EMC, ki meni, da marketing doživlja globoke preobrazbe, ki jih poganja iskanje individualnosti in izvirnosti. »Da bi organizacije uspevale v razvijajočem se poslovnem okolju, ki ga spodbujajo inovacije, kot je umetna inteligenca, morajo dati prednost razumevanju in obravnavanju specifičnih potreb, želja in preferenc svojih strank. Z izkoriščanjem podatkov in umetne inteligence lahko podjetja ponudijo rešitve po meri, ki ustrezajo individualnim zahtevam,« pravi.
Prepričan je, da ta pristop izziva podjetja, da na vsako stranko gledajo kot na neodvisen segment marketinga in zagotavljajo personalizirane marketinške in storitvene rešitve. »Izziv za prihodnost se tako glasi: razvijati in posodobiti tradicionalno upravljanje blagovnih znamk na eni strani ter hkrati graditi zmogljivosti za interakcijo s strankami, ki temelji na podatkih,« pravi dr. Ralf Strauss, ki doda, da morajo biti sodobne marketinške vsebine personalizirane, kontekstualno relevantne in strateško usmerjene. »Na ta način posameznik postane 'gravitacijsko središče individualnega vesolja', vsebina pa kroži okoli njega in ga doseže ob pravem času,« je zapisal v uradni izjavi.
27. maj so za praznik marketinške skupnosti izbrali, ker se je na ta dan leta 1931 v Chicagu rodil Philip Kotler, ameriški profesor, priznani marketinški praktik in teoretik, ki je napisal več kot 80 knjig in močno vplival na razvoj marketinga po vsem svetu.