Kdo bo upravljal Ikein oglaševalski proračun v Sloveniji?
Poznavalci, ki nočejo biti imenovani, precej glasno ugibajo, da bo to agencija Grey Ljubljana ob podpori hrvaškega Mediacoma iz koncerna WPP.
Z gotovostjo pa že danes vemo, da je njihova agencija za odnose z javnostmi v Sloveniji Taktik.
V Greyu Ljubljana upajo, da bodo prevzeli upravljanje Ikeinega oglaševalskega proračuna, pri čemer pa ni še nič jasno in »čakajo na navodila«. V Ikei pravijo, da smo prehitri in da je za to vprašanje še dovolj časa. Morda. Ker pa s tem odgovorom nismo zadovoljni, smo zbrali nekaj podatkov o dogajanju v Srbiji in na Hrvaškem.
Na Hrvaškem Grey, BBDO, Drap in Mediacom
Na Hrvaškem je Ikea svoj center v Zagrebu odprla juija 2014. Na Hrvaškem za Ikeo delajo BBDO, Grey, Drap (Imagova digitalna agencija) in Mediacom (medijski zakup). Pri tem je zanimivo, da je vodenje marketinga močno prepleteno preko celotne regije, ki jo sestavljajo Srbija, Hrvaška, Slovenija, Romunija in Ukrajina. Kreativna agencija BBDO Hrvaška na primer tesno sodeluje s kolegi v Beogradu, prav tako tudi agencija Grey Zagreb, ki je pod vodstvom Beograda. Medtem pa medijska agencija Mediacom sodi pod okrilje romunskega Mediacoma s sedežem v Bukarešti.
Ikea v Srbiji od leta 2017
Če je vstop Ikee na posamezni trg povezan z razvitostjo države, Slovenija zaostaja tako za Hrvaško kot Srbijo. V Srbiji so Ikeo namreč odprli že avgusta 2017, pred tremi leti torej. Od takrat tudi tam zanje dela kopica agencij. Medijski zakup je v pristojnosti Group M (WPP), za kreativne rešitve pa skrbita Draft FCB in DDB.
Aktualna primera Ikeine lokalne produkcije
Pojasnilo: Družba Ikea ni pomagala pri pripravi članka.