bla
Aktualno

Kako zaslužiti v metavesolju?

So ljudje pripravljeni plačati več sto evrov za denarnico, plašč ali srajco, ki je ne bodo nikoli nosili ali oblekli v resničnem svetu?

»Gamerji« v igralniškem okolju že veliko let uporabljajo obleke in modne dodatke, s katerimi gradijo svojo virtualno podobo. Vse kaže, da se bo enako zgodilo tudi v metavesolju. Šefi prestižnih blagovnih znamk trend opazujejo zelo resno in pospešeno iščejo načine za ustvarjanje vrednosti pri prodaji navideznih izdelkov uporabnikom metavesolja.

V svetu navidezne deljene realnosti, do katere dostopajo preko različnih naprav in platform, so avatarji vse. To pomeni, da bodo nekateri uporabniki pripravljeni plačevati veliko denarja za luksuzno opremo svojih avatarjev. Mark Zuckerberg, direktor Mete, napoveduje izredno rast povpraševanja: »Avatarji bodo postali nekaj tako običajnega kot so danes profilne fotografije. Pri tem bodo imeli uporabniki namesto statične podobe avatarje v 3D-obliki, ki bodo posnemali posameznikove izraze, gibe in podobno, s čimer bodo postale interakcije med ljudmi bogatejše, kot si sploh lahko predstavljamo. Posameznik bo imel 'poslovni' avatar, ki bo oblečen za prosti čas in druženje, in drugega, namišljenega, za igranje računalniških iger in podobno. Uporabljal bo navidezna oblačila različnih modnih hiš za različne priložnosti, kupljene preko različnih aplikacij in izkušenj.«

Analitiki pri Morgan Stanleyju ocenjujejo, da bi utegnil biti trg navideznih luksuznih dobrin do leta 2030 vreden 50 milijard dolarjev.

Kako vse skupaj deluje?

Večina navideznih, vritualnih luksuznih znamk je na voljo v omejenih količinah. Kupci prejmejo NFT-potrdilo kot dokaz posedovanja dobrine. V metavesolju bodo kupci dobrin te uporabljali na različnih platformah (od na primer igrice Fortnite do Mete). 

Zakaj so virtualne dobrine dobre za luksuzne znamke?

Nič več zalog. Specialist za metavesolje Goncalo Cruz (PlatformE) ocenjuje, da se bodo znamke rešile odvečnih zalog: »Blagovne znamke, predvsem modne, imajo preveč zalog neprodanih oblačil, ki jih začnejo prodajati s popusti, dokler ne končajo v diskontnih trgovinah z 90-odstotnimi popusti. To pa uničuje vrednost znamke.« Ko bodo znamke prodajale virtualne dobrine, jim ne bo treba ponujati popustov.

Visoka marža. Virtualna oblačila nimajo težav z dragimi materiali in delovno silo. Cena prodanega kosa oblačila in modnega dodatka je blizu nabavni ceni »izdelave«. Oblikovalci imajo ogromno ustvarjalne svobode, saj omejitev glede asortimana praktično ni. 

Nostalgija po starem. Večina prestižnih znamk ima bogato zgodovino in veliko večnih kosov, ki jih lahko v navideznem svetu obudijo in prodajo z minimalnimi naložbami. Ni potrebe, da bi bilo v metavesolju vse novo. Ljudje imajo radi nostalgijo. 

Vrednost za ustvarjalce. Veliko pametnih cerfitikatov NFT-sveta vsebuje licenčne pravice, nadomestila za ustvarjalce. Pri vsaki prodaji med uporabniki gre del denarja ustvarjalcem. 

Kdo že prodaja na metavesolju?

Gucci. Na pop-up projektu Roblox so prodali torbico za 4.000 dolarjev realnega denarja.

Tommy Hilfiger. Veliko vlagajo v projekt »v-commerce«.

Burberry. Ustvarili so posebno kolekcijo Sharky B, ki je na voljo na Blankos Block Party. Celotno kolekcijo so hitro prodali za skupaj 400.000 dolarjev.

Balenciaga. Na Fortnitu so lansirali posebno kolekcijo, ki jo je mogoče kupiti z »V-Bucks«. V-Buckse se kupuje z realnim denarjem.

Dolce & Gabbana. Omejeno kolekcijo devetih kosov Collezione Genesi so na luksuzni virtualni tržnici UNXD prodali za 5,7 milijona dolarjev.

Intervju

Življenje z znaMMkami
18. 03. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Henry Coutinho-Mason
16. 03. 2024

Henry Coutinho-Mason je eden od največjih poznavalcev in napovedovalcev potrošniških…

Marketinška industrija je pravzaprav ena od najpomembnejših panog v dobi umetne inteligence – ker ste prav vi pripovedovalci zgodb tega sveta.

rastezanja
12. 03. 2024

V podjetju FrodX, ponudniku naprednih tehnoloških rešitev za rast poslovanja v srednjih…

Cilj je biti aktualen glede dogajanja v svetu tehnologije, marketinga, izkušnje stranke, prodaje, hkrati pa ustvariti del vsebine, na katero se lahko…

Naši avtorji