duševno zdravje
Aktualno

Kako v življenje vaših zaposlenih vgraditi skrb za dobro počutje

Ideja psihične odpornosti je v času pandemije pridobila še posebno pozornost. V tem kontekstu se izraz odpornost nanaša na nabor sposobnosti, ki se jih priučimo in uporabimo, ko smo izpostavljeni težki, vendar obvladljivi situaciji.

Psihična odpornost ni preprosto genetska; je tudi priučena sposobnost ali, povedano drugače, je kot mišica, ki jo treniramo, da postane močnejša. Odpornost zraste iz izpostavitve težkim okoliščinam, na katere se sčasoma ne odzivamo več. Je sposobnost, da si opomoremo od težkih preobratov, se prilagodimo in gremo naprej.
Psihična odpornost zahteva optimizem in sposobnost, da se v težkih časih ne ustavimo pri negativnem, ampak se osredotočimo na priložnosti. Če želimo zgraditi psihično odpornost, moramo naprej pregledati naše celostno duševno zdravje in dobrobit. Neprestana negotovost, spreminjanje vsakodnevnih norm in zahtev ter stresne situacije lahko močno vplivajo na naše duševno zdravje; vse to lahko ovira našo zmožnost izgradnje psihične odpornosti.

Duševno zdravje in zaposleni

Trenutno se na delovnem področju zaposleni soočajo z novimi stresnimi okoliščinami, na primer:

  • s  pomanjkanjem fizične bližine sodelavcev, kar lahko vodi v globok občutek osamljenosti;

  • s samospraševanjem, kakšen je smisel dela, če ga ne moremo povezati s kolektivnim smislom ali občutkom pripadnosti;

  • s porastom tesnobnosti kot rezultatom občutkov glede negotove prihodnosti organizacije;

  • z občutkom, da je ravnovesje med delom in življenjem porušeno brez hrbtenice običajne rutine.

Poleg tega, da nas skrbi, s čim se posamezniki trenutno soočajo in jim želimo pomagati, se morajo organizacije vprašati, kako na splošno obvladujejo posledice stresa. Ko se posamezniki soočajo z osamljenostjo, tesnobnostjo ali potencialno izgorelostjo, je lahko še tako majhna delovna obveznost velik izziv. Učinkovitost upade, saj lahko fizična in čustvena bremena povzročijo, da ljudje ne opravijo dela, ki bi ga mogli. Prav tako upad psihične odpornosti negativno vpliva na kakovost izvedbe in ne nazadnje na pripadnost, kar je lahko kritična težava za delodajalce.

Podpora dobrobiti: dobra poslovna strategija

Kljub temu, da nekateri delodajalci že uporabljajo bolj holističen pristop do zaposlenih, lahko v burnih časih naredijo več. Nekateri delodajalci gredo celo tako daleč, da nudijo finančno spodbudo tistim zaposlenim, ki redno in s premislekom posegajo po dejanjih in aktivnostih, ki koristijo duševni dobrobiti.

Če želite v organizaciji razviti celovit, skrben pristop do duševnega zdravja zaposlenih, imejte v mislih tri glavne stebre:

1. Programi in finančno kritje podpore duševnega zdravja zaposlenih.
2. Kultura podjetja, norme v pisarni in pričakovanje uravnoteženega poslovno-zasebnega življenja.
3. Vloga vodstva, da poda jasna navodila in usmeritve.

1. Vključevanje v programe in finančno kritje podpore duševnemu zdravju

To je verjetno glavni, a najredkeje uporabljeni pristop od vseh treh. Vodilni delodajalci, ki skrbijo za duševno zdravje zaposlenih, takšna orodja in storitve vključijo v osnovni paket službenih ugodnosti.

2. Ocenjevanje kulture, norm v pisarnah in usklajevanje pričakovanj v povezavi s poslovno-zasebnim ravnotežjem
Vpeljevanje programov in kritje duševnega zdravstva je lahko zaman, če osnovna kultura v organizaciji ne spoštuje in izvaja skrbi za duševno zdravje. Psihična odpornost raste, ko se posamezniki naučijo, kako si opomoči po soočenju s težkimi situacijami. Če je sposobnost zaposlenega, da se prilagodi in premaga situacijo, zatrta zaradi pritiskov, nezdravega obnašanja in dodatnih ovir (nove delovne okoliščine, prevelik obseg dela, težki projekti ali konflikti), se sposobnost za razvoj odpornosti lahko izgubi. Zaposleni se lahko vrti v začaranem krogu, namesto da bi si opomogel.

3. Maksimizacija dosega: vloga vodstva

Prva vrsta obrambe za zaposlene je običajno njihov vodja. Šefi lahko proaktivno podpirajo dobrobit svojih zaposlenih na dva dobra načina.
Prvič, lahko so ključni za rast odpornosti. Vemo, da sta ključni komponenti za odpornost razumevanje situacije in pot naprej po težki situaciji; to omogoča posameznikom, da se začnejo prilagajati. Še posebej v času negotovosti, kot je globalna pandemija, je verjetno najbolj škodljiv pristop, ki ga nadrejeni lahko uporabi, da zanika resnost situacije. Takrat zaposlenim domišljija podivja in začnejo pričakovati najhujše. Namesto tega bi moral biti vodja jasen, konsistenten in odkrit, hkrati pa z zaposlenimi deliti, kar je znanega o usmeritvah za prihodnost.

Drugič, vodje so zadolženi, da na lastnem primeru pokažejo, kaj pomeni ceniti in spoštovati vrednost duševnega zdravja. V primeru, da ste vodja, ki si želi proaktivno podpirati duševno zdravje zaposlenih, lahko upoštevate naslednje priložnosti:

  • Ustavite se. Poslušajte, kako se počutijo vaši zaposleni. Pokažite sočutje in razumevanje, kljub temu, da morda ne morete rešiti težave. Občutek, da nekdo posluša, je izjemno dobrodejen.

  • Vzpostavite pomembnost upoštevanja dogovorjenih ur za delo. Zaposleni bodo sledili primeru in pričakovanjem nadrejenega. Če posumite na pregorelost, se pogovorite z zaposlenim.

  • Izogibajte se pošiljanju ali odgovarjanju na e-pošto zunaj delovnika. Tudi če dobite idejo zunaj delovnega časa, se zadržite. Shranite vsa takšna sporočila kot osnutke in jih pošljite naslednji dan, takoj zjutraj.

  • Kot vodja ste lahko ključen zgled drugim z uporabo orodij in storitev za razvoj psihične odpornosti, v katere je vlagalo podjetje.

Odpornost, zaposleni in aktivnost

Raziskava iz leta 2016 je pokazala, da vsak dolar, ki se nameni skrbi za duševno zdravje zaposlenih, gospodarstvu prinese 4 dolarje. Prav tako je kanadska raziskava zaposlovalcev, ki so imeli tri leta ali več vzpostavljen program za duševno zdravje, pokazala pozitivno letno mediano donosnosti v višini 2,18 dolarja. Vzemite si čas za kritičen razmislek, kako bi vaša organizacija bolje poskrbela za dobrobit zaposlenih. Organizacije naj med prednostne naloge uvrstijo podporo zaposlenim, da si opomorejo ob soočenju z ovirami. Zaposleni, ki čutijo resnično zanimanje in skrb s strani svojih vodij, so običajno bolj zvesti, boljši zastopniki organizacije, hkrati pa je manjša verjetnost, da bodo iskali delo drugje.

Prispevek so pripravili v agenciji Imago Bold v sodelovanju z Ogilvyjem. Prirejen je po članku Kako v življenje vaših zaposlenih vgraditi skrb za dobro počutje (Integrating Mental Well-Being into Your Employee Experience), ki ga je napisala Mariah Young, marketinška strateginja v Ogilvyjem oddelku za prakse izkušnje zaposlenih iz Denverja.

Članek je bil izvorno objavljen v 474. številki Marketing magazina

Intervju

ŽZZ
25. 03. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

mancakrnel
23. 03. 2024

Umetna vs. človeška inteligenca, to je zdaj (najbolj pereče) vprašanje. Tudi o tem smo se…

Umetna inteligenca ni tako zelo nov pojav. Generične vsebine, generični oglasi, generični ljudje, generično pisanje – to morda najtežje prenašam –,…

Rašula
23. 03. 2024

Z dr. Jeleno Rašula, strokovnjakinjo za digitalni marketing, ki je pred dobrim letom…

»Bati se umetne inteligence je zame tako, kot bi se pred leti bala digitalnega marketinga, ker transparentno pokaže rezultat vseh kampanj in oceni…

Naši avtorji