tesla
Aktualno

Kako je Nikola Tesla pred stoletjem napovedal pametni telefon

V intervjuju leta 1926 je Nikola Tesla v nekaj stavkih napovedal tehnologijo, ki je danes del našega vsakdanjika.

»Lahko jih bomo nosili s seboj v žepu.«

Vsestranski znanstvenik, izumitelj in inženir Nikola Tesla je najbolj znan po izumih in norih eksperimentih na področju elektrike. Malo manj pa je znano, da je v času kariere patentiral več sto izumov in pred stoletjem (!) s presenetljivo natančnostjo napovedal takrat tudi še precej oddaljen razvoj tehnologije. Med drugim je leta 1926 v intervjuju z Johnom B. Kennedyjem poetično napovedal svetovno medmrežje, brezžični internet in pametne telefone.

»Z razvojem brezžične tehnologije se bo celoten planet spremenil v velike možgane, kar pravzaprav tudi je. Vse stvari so del resnične in ritmične celote. Med seboj bomo lahko komunicirali instantno, ne glede na razdaljo. A ne le to. Preko televizije in telefona se bomo lahko videli in slišali, kot da bi sre srečali v živo, pa čeprav bo med nami lahko razdalja več tisoč kilometrov. In orodja, ki nam bodo to omogočala, bodo v primerjavi z današnjimi telefoni neverjetno preprosta. Lahko jih bomo nosili s seboj v žepu.«

Brez konteksta ne gre

Seveda ob tem ne manjka pomislekov, ali je Tesla, po katerem je svojo blagovno znamko poimenoval še en »nori« izumitelj Elon Musk, res avtor omenjenega citata. Na portalu Truth Or Fiction so potrdili pristnost izjave, a ob tem opozorili na njene okoliščine. Prvič, telefon so izumili pol stoletja pred intervjujem. In drugič, leta 1915 je bilo na svetu že okrog šest milijonov telefonov, leta 1915 pa je začela delovati prva medkontinentalna linija. Leta 1901 je Nobelovemu nagrajencu Guglielmu Macroniju uspel prvi medkontinentalni (brezžični) telegram. S Teslo naj bi prišla celo v spor, komu je to uspelo prej.  Že leta 1891pa je telekomunikacijski gigant AT&T zapisal, da je »telefonski sistem brez žic zelo zanimiva možnost« in da bo »pogovorna razdalja na Zemlji teoretično omejena le z ukrivljenostjo Zemlje«.

Intervju

kolster
26. 10. 2020

Danski marketinški aktivist Thomas Kolster, znan po vzdevku Mr. Goodvertising, je…

atkv
21. 10. 2020

V času širjenja covida-19 se je še bolj jasno izkazalo, kako močno je digitalizacija na…

medja
19. 10. 2020

»Ne moremo preprečiti podjetjem, da proizvajajo 'sranje', lahko pa pomagamo…

Naši avtorji