hegarty
Aktualno

John Hegarty: »Denar ima glas, a nima duše«

Veliko ni (vedno) lepo. Vsaj ne za številne uveljavljene blagovne znamke in podjetja, kot je na festivalu Cannes Lions poudaril sir John Hegarty.

Na predavanju z naslovom »Prilagodi se ali umri: zakaj velikani ne znajo plesati«, je legenda oglaševalske industrije sir John Hegarty poudaril, da je danes »velikost«, ki temelji na strahu, prej slabost kot prednost v hitro spreminjajočem se svetu. »Velikost je zdaj vztrajnost, ni več prednost pri aktivnem odločanju, temveč je razkrita kot težava. Velikost povzroča okornost – in to je težava,« je dejal. »Vedno sem govoril, da nas velikost ubija.«

To je paradoks napredka: velikost naredi stvari težje. Preveč pogosto velika podjetja vse podredijo rasti in širitvi, pri tem pa žrtvujejo svoje ideje in izgubljajo stik s tistim, zaradi česar so postala uspešna. Ali kot pravi Hegarty: »Kreativnost je sredstvo, s katerim rešujemo težave. In spet: kreativnosti ne določa velikost – še posebej v dobi umetne inteligence, kjer ima vsakdo dostop do neomejenih možnosti, je pomembna ideja in sposobnost, da jo pravilno uporabiš.«

Ohranite duha ustanoviteljev

Kaj torej lahko naredijo velikani? »Vrnite se v prihodnost,« je svetoval Hegarty. »To, kar je povzročilo vaš uspeh, je še vedno tam – lahko ga obudite in znova uresničite, ker se začetne ideje pogosto povezujejo z ustanovitelji, ki so podjetjem dali dušo.«

Dobra novica je, da ni nujno, da tako tudi ostane: »Je krščanska cerkev po Jezusovi smrti propadla? Ni. Še danes je precej dejavna,« je šaljivo dodal. »Zakaj torej sodobna podjetja ne morejo ohraniti duha ustanovitelja, tako kot cerkev ohranja Kristusovega?«

Ponovno je pozval podjetja, naj umetno inteligenco vidijo kot sodelavca, ne kot grožnjo, kar bi lahko celo pomagalo ohraniti vizijo ustanoviteljev pri življenju – tako kot sta Steve Jobs ali Walt Disney še vedno vpeta v delo svojih podjetij, četudi ju že dolgo ni več.

Le kreativnost vodi v prihodnost

Da bi podkrepil svoje stališče, se je Hegarty s pomočjo umetne inteligence vrnil v leto 1980 in se pogovoril s svojim mlajšim jazom. Mladi John je starega opomnil na svojo nekdanjo mantro: »Denar ima glas, a nima duše.«

Za zaključek je Hegarty pozval velike korporacije, naj sprejmejo kreativnost, »ker vas bo prav kreativnost pripeljala v prihodnost. Premikajte se hitreje, gradite kulturo, spodbujajte drzne ideje, odkrijte svojo kreativno filozofijo, ponovno razmislite o organizacijski strukturi in se ponovno povežite s svojimi koreninami. Na ta način se boste velikani ponovno naučili plesati.«

Toda to ne bo preprosto, je priznal: »Številni velikani ne bodo zmožni poiskati priložnosti, ki ležijo pred njimi. Zato vam svetujem: ne prizadevajte si postati največji, poskušajte biti najpogumnejši. In na umetno inteligenco glejte kot na izjemnega sodelavca, ki bo demokratiziral kreativnost.«

Intervju

zz
14. 07. 2025

O marketinških aktivnostih za Shein v Sloveniji smo spregovorili z Žanom Susmanom,…

Osnovni koncept Shein pop-up prodajalen je mišljen kot nek večdnevni dogodek, ki privabi množice in se nato seli na drugo lokacijo. V Citycentru…

zz
11. 07. 2025

V času, ko je pozornost potrošnika ena najdragocenejših dobrin v marketingu, prihajajo v…

Skupni imenovalec odzivov je navdušenje – ljudje doživijo hologram kot nekaj novega, nepričakovanega in vizualno zelo močnega, kar lahko vpliva tudi…

tomato
07. 07. 2025

Obiskovalci Ljubljanskega gradu si bodo v letošnjem poletju – od 4. julija pa vse do 31.…

Naši avtorji