
Je Dončićevo slovo od Mavericksov napačna poteza?
Ta konec tedna je ligo NBA pretresla novica o premiku Luke Dončića iz ekipe Dallas Mavericks v Los Angeles Lakers. Številni navijači Dallasa so že izrazili svoje razočaranje in začeli ekipo bojkotirati.

Eva Peserl
Dreamstime
Dokaz za to je dejstvo, da se je število sledilcev na Instagramovem profilu Dallas Mavericks po menjavi močno zmanjšalo. V soboto popoldne je imel profil 5,3 milijona sledilcev, v 24 urah pa se je številka zmanjšala na 4,6 milijona. Število sledilcev oziroma oboževalcev se je tako čez noč zmanjšalo za 700 tisoč.
Luka Dončić ostaja ambasador slovenskega turizma
Iz Slovenske turistične organizacije (STO) so sporočili, da partnerstvo z Luko Dončićem ni vezano na klub, v katerem slednji igra. »To sodelovanje zato s ponosom nadaljujemo – Luka ostaja ambasador slovenskega turizma,« so dodali.
STO: »Partnerstvo z Mavericksi bomo prekinili«
V zadnjih letih so pri Slovenski turistični organizaciji sodelovali s klubom Dallas Mavericks. Ob izbranih tekmah lige NBA v letih 2022, 2023 in 2024 so izvedli promocijske dogodke Dallas Feels Slovenia, ki so jih v sodelovanju s partnerji nadgradili s poslovnimi konferencami. »S klubom smo v preteklih mesecih intenzivno usklajevali sodelovanje za prihodnje dve leti, vendar v luči spremenjenih okoliščin pogodbe ne bomo podpisali, saj so aktivnosti vezane na igranje Luke Dončića v tem klubu. Tudi v preteklih letih je bilo naše partnerstvo z Mavericksi sklenjeno na način, da se pogodba prekinite v primeru, da Dončić ne igra več za klub Dallas Mavericks,« so razložili.
Kako kaže blagovni znamki Dallas Mavericks?
Anja Korenč, umetniška direktorica v agenciji bold.group, je ob novici o Dončićevi menjavi na omrežju LinkedIn zapisala: »Mislim, da ni nikogar, ki bi oporekal dejstvu, da je blagovna znamka Dallas Mavericks doživela izjemno rast predvsem zaradi Lukovega uspeha.« Navedla je tudi nekaj statističnih podatkov, ki jih je pridobila iz Forbesa, ESPN-a in Statiste:
- Ko je bil Luka Dončić leta 2018 v zameno za Traeja Younga prodan Mavericksom, je bilo moštvo ocenjeno na približno 1,9 milijarde dolarjev. Do leta 2024 se je ta vrednost več kot podvojila in dosegla 4,7 milijarde dolarjev.
- Med končnico tekme leta 2024 se je spletna prodaja promocijskih izdelkov ekipe Mavericks povečala za neverjetnih 164 %.
- Zaradi Lukovih zvezdniških nastopov se je navijaška baza Mavericksov razširila po vsem svetu, zlasti v Evropi in Aziji.
- Do aprila 2024 so Mavericksi presegli 6 milijonov sledilcev na glavnih platformah družbenih medijev.
- Prihodki ekipe so se znatno povečali, in sicer s 365 milijonov dolarjev v sezoni 2017/18 na 437 milijonov dolarjev v sezoni 2023/24.
Korenčeva dodaja, da je ta menjava nedvomno povzročila izzive za zaupanje v blagovno znamko Mavericks ter da bo zanimivo spremljati, kako bo ta poteza vplivala na nadaljnji razvoj znamke.