luna izobrazevalni
Aktualno

Izobraževalni programi TBWA: Postati ne le (naj)boljši vodja, ampak tudi (naj)boljša različica sebe

Mednarodna mreža prinaša agencijam, ki so del nje, številne ugodnosti in koristi. Na Luni \TBWA so prepričani, da so ena od večjih prednosti njihove mreže številna izobraževanja, ki jih TBWA ponuja vsem zaposlenim.

Tigers Academy, Master Gunners Academy in Sea Legs so programi, namenjeni nadaljnjemu izobraževanju in razvoju vodstvenih sposobnosti. Vsako leto v vsakega od njih sprejmejo okoli 30 TBWA-jevcev z vsega sveta. Izobraževanja potekajo v živo enkrat ali dvakrat letno, ko se udeleženci srečajo na izbrani lokaciji. Tam intenzivno spoznavajo sebe, svoje močne in šibke točke, se učijo, kako pravilno in učinkovito komunicirati, ter odkrivajo načine, kako prioritizirati naloge in usmerjati ekipo.

»Dejstvo, da smo Lunatiki na teh izobraževanjih prisotni že štiri generacije, je za nas veliko priznanje in dokaz, da delamo dobro. Očitno nas mreža vidi kot pomembnega igralca, zato redno vlaga v profesionalni razvoj naših najboljših kadrov,« pravijo na Luni \TBWA. Poleg tega so takšni programi odlična priložnost za spoznavanje kolegov z drugih koncev sveta, povezovanje in vzpostavljanje stikov, ki pogosto prerastejo v prijateljstva, še dodajajo. 

Sea Legs: mladi talenti so se letos srečali kar virtualno

Program Sea Legs je namenjen nadarjenim mladim, da razvijejo svoj potencial, postanejo najboljša verzija samih sebe ter nadgradijo svoje odnose s sodelavci in naročniki. Cilj izobraževanja je posameznike opremiti z vsemi orodji, ki jih potrebujejo, da postanejo t. i. »večni učenci in nenehni učitelji«. Udeležence spodbujajo, da so ves čas odprti za nove izkušnje in hkrati svoje znanje prenašajo na druge. Na takšen način krepijo svojo ustvarjalnost, ki jim pomaga, da so najboljši v svojem poslu. 

sealegs

Luna \TBWA je imela letos izjemoma kar dve predstavnici, vodji projektov Niko Frece in Katjo Blaznik. »Ko sva prvič izvedeli, da se bova imeli priložnost udeležiti se programa Sea Legs, sva bili neizmerno veseli, predvsem pa počaščeni. Gre namreč za izobraževanje, ki med vsemi zaposlenimi mreže TBWA izbere od 20 do 30 mladih z vsega sveta. Že sama nominacija pomeni, da te je nadrejeni prepoznal kot visoko sposobnega posameznika z veliko potenciala. Ko sva po dolgotrajnem procesu izbora izvedeli, da se bova izobraževanja udeležili kar obe predlagani kandidatki, pa sta navdušenje in ponos še toliko večja,« sta povedali.  

Letošnjih Sea Legsov pa se nista veselili le udeleženki, temveč celotna agencija, saj naj bi izobraževanje prvič gostili prav v Sloveniji. Že mesece prej so z navdušenjem sestavili načrt aktivnosti in se pripravljali na to izjemno priložnost, a jim je malo pred začetkom epidemija prekrižala načrte. Ta je za kratek čas celotno izobraževanje postavila pod vprašaj, vendar se je mreža TBWA hitro odzvala na trenutne razmere in koncept prilagodila novim okoliščinam. Sea Legs so prenesli v digitalno okolje, tako da so se udeleženci srečevali na virtualnih predavanjih in se povezovali kar iz domačih naslanjačev. »Čeprav je bila izkušnja sprva malce nenavadna, smo se ‘sleggerji’ s pomočjo izjemnih mentorjev in coachev kmalu sprostili, odprli in se povezali v eno čudovito skupino. Odločitev mreže, da z izobraževanjem vseeno nadaljuje, pa čeprav v drugačni obliki, se je na koncu izkazala za pravo, saj je nepredvidljiva situacija, v kateri smo se znašli, še bolj klicala po uporabi mehkih veščin ter empatije pri vodenju samega sebe in svoje ekipe,« svoje izkušnje opisuje Nika Frece.

nika in katja-luna

Večdnevna srečanja v živo so se tako spremenila v šestdnevna 90-minutna predavanja, ki so jim sledili še »masterclassi«, izmed katerih si je vsak posameznik izbral tiste, ki ga najbolj zanimajo ter na takpen način soustvarjal svojo lastno pot v programu. Na prvih predavanjih so se srečevali z dvema izjemnima mentorjema, Alison Chadwick, dolgoletno izkušeno coachinjo, in Petrom Souterjem, glavnim kreativnim direktorjem TBWA \London. Rdeča nit programa je bilo boljše upravljanje s samim seboj, ekipo in poslom. Osredotočali so se na pomen notranje in čustvene umirjenosti, motivacije, empatije ter ustvarjanja okoliščin, v katerih ekipa najbolje deluje. Izurili so se v veščinah podajanja povratnih informacij, ki zelo pomagajo pri opolnomočenju ekipe, če so podane na pravilen način. »Izjemno uporaben je bil tudi opomnik, da je ravnovesje med optimizmom in realizmom izrednega pomena, še posebej v trenutni situaciji. Optimizem lahko namreč postane fantazija brez realizma, zato je pomembna prava mera obojega,« poudarjata udeleženki. »Orodja in znanja, ki sta jih z nami delila Alison in Peter, so neprecenljive vrednosti. Ne gre namreč zgolj za gojenje tistih veščin, ki so koristne in pomagajo pri razvoju karierne poti, temveč tudi za takšne, ki omogočajo rast na osebni ravni. Zahvaljujoč Sea Legsom bom tako lahko postala ne le (naj)boljša vodja, temveč tudi (naj)boljša različica same sebe,« še dodaja Katja Blaznik.

Pomemben del vsakega izobraževanja TBWA je tudi mreženje, ki spodbuja grajenje odnosov, ki marsikdaj prerastejo v tesna prijateljstva. Ta del je bil na prvem virtualnem programu Sea Legs postavljen pred preizkušnjo, saj so se organizatorji bali, da se udeleženci ne bi uspeli povezati tako kot na srečanjih v živo. »Po prvih nekaj srečanjih je bil ta strah povsem odveč. Zasluge gre sicer pripisati prav vsakemu članu ekipe Sea Legs, še posebej pa mi je v spominu ostala misel, ki jo je skozi srečanja ves čas poudarjala Rhonda George, globalna direktorica za razvoj talentov TBWA, in sicer, da je to prostor, kjer se lahko počutimo varno in iskreno delimo svoje izkušnje z drugimi. Ko smo se odprli in delili svoje težave, nasvete in stiske, smo spoznali, da se vsi v kreativni industriji soočamo s podobnimi izzivi, ne glede na to, od kod prihajamo. Tako vidiš, da nisi sam; še več, spletli smo tesne vezi s posamezniki z vsega sveta, s katerimi bomo tudi v prihodnosti delili izkušnje in si pomagali pri projektih. Do naslednjega srečanja v živo ostajamo v rednih stikih na platformi Workplace, preko katere vse agencije mreže TBWA delimo primere dobrih praks in se dnevno navdihujemo,« sklene Katja. 

Akademiji Tigers in Master Gunners

Maruša Hrovat, strateginja na Luni \TBWA, se je lani v Barceloni udeležila programa Tigers Academy, ki se prav tako osredotoča na izboljšanje vodstvenih sposobnosti vodilnih kadrov. »Tigersi so mi pokazali predvsem, kako pomemben in nepogrešljiv je strukturiran trening komuniciranja in vodenja ljudi. Če je v tujini nekaj samoumevnega, da podjetja za vodilne kadre organizirajo coaching vodstvenih sposobnosti, je to pri nas prej izjema kot pravilo – ob napredovanju se mora posameznik pogosto znajti sam ali se zanesti na svoje 'naravne' sposobnosti vodenja,« razloži. Kot dodaja, so na izobraževanju dobili veliko veliko koristnih orodij in prijemov, ki jih še danes s pridom uporablja. »Eno od najpomembnejših spoznanj je bilo, da je odločitev, kako vplivam na sodelavce, moja. Pogosto v profesionalnih okoljih namreč slišimo stavke, kot je 'zakaj bi se spreminjala, saj me morajo sodelavci sprejeti takšno, kot sem', in podobno. Vendar kot vodje sprejmemo odgovornost tudi za to, kako se ljudje v naši družbi počutijo in kako se doživljajo. To seveda ne pomeni, da se moramo spremeniti, temveč da vzamemo svoje osebne značilnosti in jih uporabimo na način, ki porodi kar se da pozitiven odziv,« pravi Hrovatova.  Pri tem izpostavlja še en pomemben vidik, ki ga pogosto doživljajo zaposleni v kreativnih industrijah, in sicer spremembo odnosa do svojega »notranjega kritika«. »Ta nam pogosto govori, da nismo dovolj dobri, da nimamo dobrih idej ali da slabo vodimo ekipo. Eden od načinov, da se z njim spoprijateljimo, je, da ga prepoznamo, poimenujemo in poskusimo v naš odnos z njim vnesti nekaj zabave – tako mu vzamemo moč in postanemo samozavestnejši,« svetuje. 

Kreativni direktor Tine Lugarič pa se je udeležil programa Master Gunners v Torontu, ki je namenjen kreativnim vodjem. »Gre za program, ki ti spremeni številne poglede, samostojno pa tega verjetno ne bi nikoli osvojil ali dosegel. Spremeni te na bolje, poveča tvojo učinkovitost in posledično tudi učinkovitost drugih. Nauči te tehnik, ki so nevidne, a se poznajo na rezultatih. Predvsem pa je velika moč programa v tem, da najprej bolje spoznaš sebe, hkrati pa spoznaš tudi največje strokovnjake iz kolektiva TBWA, ki postanejo tvoji prijatelji ter stalen vir navdiha, znanja in pomoči,« je nad programom navdušen Lugarič.

Članek je bil izvorno objavljen v tiskani reviji Marketing magazin, julij/avgust 2020, #469-470. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.

Intervju

sasa gnezda
22. 04. 2024

V podjetju Mediade tudi letos pripravljajo Konferenco internega komuniciranja KIK 2024,…

Nekje sem zasledila misel, da je komunikacija mehka veščina, a da je zanjo treba trdo delati. Interna komunikacija se ne zgodi sama od sebe – vsaj ne…

zz
20. 04. 2024

PandaChat, slovenska rešitev, ki z UI poenostavlja iskanje po obsežnih podatkovnih…

Pričakujete lahko, da bo PandaChat vedno znova presenečal s kreativnimi in inovativnimi funkcionalnostmi. Spremljamo trg, razmišljamo in si…

Življenje z znaMMkami
15. 04. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Prisegam na humor, igro besed in čustva … »Kupijo« me tudi nizkoproračunski oglasi z dobro idejo.

Naši avtorji