agencije
Aktualno

Iz agencije na samostojno pot

Delo v agencijah ima svoje posebnosti in medtem ko nekateri v agencijskem vzdušju uživajo, se drugi (med njimi tudi naše tokratne sogovornice) po določenem času podajo na samostojno poslovno pot.

»Delo v agenciji je bilo zelo zanimivo«

Ko je Polona Javornik leta 2008 prevzela mesto direktorice medijskih agencij OMG in OMD, je imela za seboj že 20 let delovnih izkušenj, med drugim na področju odnosov z javnostmi, korporativnih zadev in vodenja marketinga v velikih mednarodnih podjetjih. »Poznala sem poslovne procese na naročniški strani, načine in časovne okvirje strateškega načrtovanja, kako potekajo odločitve in predvsem, kaj naročnik želi in pričakuje od agencije, zato mi je bilo z naročniki delati lažje, kot če teh izkušenj ne bi imela. Z vodenjem agencije sem dobila še podroben vpogled v zakonitosti in delovanje medijskega trga, ki je z razvojem digitalizacije postal izjemno dinamičen,« pravi.

Delo v agenciji opisuje kot zelo zanimivo: voditi in razvijati ekipo medijskih strokovnjakov, upravljati visoke medijske proračune naročnikov, stalno spremljati parametre učinkovitosti, obvladovati potencialna finančna tveganja pri zakupu medijskega prostora ter razvijati partnerstva z mediji, ki se med seboj neusmiljeno borijo za čim večji delež medijskega proračuna vsakega oglaševalca. V tem času je spoznala veliko novih ljudi, podjetij, izdelkov in krajev, sklenila nova prijateljstva in doživela nepozabne dogodivščine.

»Po desetih letih dela v agencijskem svetu in še enkrat toliko na področju marketinga, oglaševanja, odnosov z javnostmi sem resnično potrebovala spremembo, zato sem se odločila za 'plan B' in nadaljevanje v kadrovski stroki. Odločitev ni bila naključna, kadrovski menedžment sem namreč študirala in tudi na dveh stopnjah diplomirala. Rada delam na tem področju, posebej s sogovorniki, ki razumejo, kako pomembno prispeva 'kadrovska' k uspehu podjetja. Vse izkušnje in znanja, agencijska in druga, prenašam naprej. Med seboj se sestavljajo in dopolnjujejo in mi omogočajo, da hitro prepoznam težave in priložnosti, najdem rešitve in lahko svetujem tistim, ki to želijo. In medtem z izkušnjami, ki jih pridobivam, že pripravljam 'plan C',« še pove.

polona javornik

»Lepo je biti gospodar svojega časa«

Barbara Krajnc sicer nikoli ni delala v agenciji, je bila pa z njimi tesno povezana (še posebej v funkciji direktorice Slovenske oglaševalske zbornice in izvršne direktorice mednarodnega oglaševalskega festivala Zlati boben) in lahko reče, da njihovo delo dobro pozna. Kot pravi, so jo profesionalne izkušnje, dosežena kilometrina in spoznanje, da je lepo biti gospodar svojega časa, vodili k odločitvi, da se poda na samostojno pot. Tako je danes lastnica butičnega svetovalnega podjetja, Aurora Borealis, studia za strateške komunikacije in poslovno svetovanje, »kjer s pravimi besedami in premišljenimi dejanji poslovanju dodajamo vrednost, smisel in ustvarjamo presežke«.

»Izkušnje iz prejšnjih delovnih okolij so neprecenljive in na samostojni poti dejansko prepoznaš in uporabiš le tisto, kar daje pozitivne rezultate, smisel, ves preostali balast pa odvržeš. Pri tem mislim na administracijo, pravila zaradi pravil. Kar cenim, je, da sama izbiram ljudi, s katerimi sodelujem in delam, enako velja za naročnike – v tem času sem kakšnega tudi zavrnila ali prekinila sodelovanje,« pravi Barbara Krajnc. Veliko sodeluje z mednarodnimi podjetji, deluje v mednarodnih krogih in spoznala je, da je s svojimi izkušnjami, znanjem, vrednotami in pogledom na posel še kako konkurenčna.

»Morda je najtežji del posla za nekoga, ki na trgu ponuja svetovalne storitve, kako prepričati naročnika, da si ravno ti tista prava strokovnjakinja, prava oseba, vredna naložbe, ki lahko poslu doda več, največ vrednosti. Zato je toliko bolj pomembno biti in ostati na (realnih) tleh, biti zvest samemu sebi, izgraditi pristen in zaupanja vreden odnos s sodelavci, naročniki, skratka z vsemi, ki te okrožajo. In še, vedno in povsod, voditi in delati z zgledom,« pove.

barbara krajnc

»Agencijsko delovanje še vedno gradi njeno življenje«

Špela Levičnik Oblak pravi, da je njeno celotno agencijsko delovanje izjemno pozitivno vplivalo na njeno življenje in ga tudi še vedno gradi. »Kaj sploh pomeni agencijsko delo? Biti odprt in radoveden, graditi odnose, se nenehno učiti, zastavljati prava vprašanja, iskati rešitve, sodelovati ... Vse te pomembne mehke veščine prenašam v obliki mentorstva in svetovanja naprej v največji slovenski družbi za komunikacijski menedžment Pristop. Izjemno cenim in sem hvaležna za odločitev Primoža Pusarja, ki je prepoznal pomembnost gradnje tovrstnih veščin pri ljudeh, kar se dolgoročno pozna na vseh ravneh,« pravi.

Drugi del njenega življenja – dela kot scenaristka – pa se napaja iz načina razmišljanja, iskanja pravih vzgibov, iskanja odgovorov na zakaj, ki ga agencijsko delo nujno vključuje, če želi ustvarjati relevantne in presenetljive ideje. Od leta 2016, ko je zapustila izvršno pozicijo na Luni \TBWA, je kot soscenaristka skupaj s Petrom Bratušo napisala scenarije za nekaj realiziranih celovečernih filmov, med drugim Gajin svet 1 in 2 ter Prebujanja in novih šest epizod serije Življenja Tomaža Kajzerja.

spela levicnik oblak

»Agencijski del kariere mi je dal ogromno«

Barbara Modic, nekdanja direktorica medijske agencije Pristop media, zdaj pa svetovalka za marketing, medije in trajnost, pravi, da ji je agencijski del kariere dal ogromno: »To je poznavanje delovanja različnih panog, izjemen krog poslovnih partnerjev, zmožnost dela pod stresom, usklajevanje zelo različnih interesov, iznajdljivost in še in še. Kompleksnih izzivov se prav zaradi naštetega lotim precej bolj mirno.«

Na strani agencij je delala več kot 17 let, na strani medija štiri leta, na strani naročnika pa dve leti in, kot pravi, agencijsko življenje v tej zgodovini daleč pretehta in je bilo dolgo časa njen slog življenja. »Zdaj je drugače predvsem to, da se lahko odločim, s kom bom delala in kakšna vsebina projekta mi prinaša največje zadovoljstvo in rast. En del posla je podoben kot prej. S partnerjem Iztokom Silo sva združila storitve v enotno ponudbo pod blagovno znamko Sila & Modic Consulting. Podjetjem svetujeva na področju marketinga. Včasih gre izključno za svetovalno vlogo, včasih pa prevzemava projekte, kjer sva člana tima določenega podjetja. Mediji so dolgo časa krojili moj delovnik in tega znanja ne gre zavreči, zato podjetjem pomagam tudi pri pripravi medijskih natečajev in izvajam medijske audite. V zadnjem letu sem se poglobila v področje trajnostnega razvoja in že izvajam prve projekte za naročnike. Potem pride še četrta stvar, ki ni prav nič sorodna naštetemu, to je manualna terapija. Lani sem zaključila nekajletni študij pri priznanih osteopatih. Imam ordinacijo, blagovno znamko Momanu in ponavadi jo izvajam en dan v tednu. Verjamem, da vsako življenjsko obdobje zahteva različno delo. Moje je trenutno zelo raznoliko in počutim se odlično,« opiše, kaj vse počne, odkar se je poslovila od življenja v agenciji.

barbara modic

Novo delovno okolje je precej drugačno

Po skoraj petnajstih letih dela na Pristopu je novi dom Petre Muth Zupanc Green Valley Glamping v Savinjski dolini, ki sta ga z možem v zadnjih dveh letih postavila na zemljevid priljubljenih slovenskih glampingov. »Največkrat nas obiščejo družine, ki si želijo aktivnega oddiha v naravi. Poleg bazena in peke penic ob tabornem ognju ter spanja v glamping šotorih otroke navdušujejo domače živali, odbojka na mivki, igre na prostranem travniku, ročni nogomet, namizni tenis in številne druge aktivnosti, starše pa tudi polno opremljena zunanja kuhinja, ogromna lipa in tuši pod zvezdami. Novo delovno okolje je tako precej drugačno, bolj zračno in zeleno. Tudi časa, ki ga preživim z družino, je več, saj mnoga dela opravimo skupaj, gostje pa nas dnevno polnijo s pozitivno energijo,« pravi. Doda, da je poleg zadovoljstva gostov sicer zanimivo spremljati tudi učinke komunikacije, saj je feedback takojšen, proračun in ROMI pa bistveno drugačna. »Prav spretnost v komunikaciji, izbiri kanalov, prijavah na relevantne razpise in strateški pristop k načrtovanju razvoja so ključna agencijska zapuščina. Pa seveda prijateljstva, ki bodo preživela čas dela v agenciji in ki jih še posebej rada gostim pod lipo,« še pove.

petra muth zupanc

Intervju

ŽZZ
25. 03. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

mancakrnel
23. 03. 2024

Umetna vs. človeška inteligenca, to je zdaj (najbolj pereče) vprašanje. Tudi o tem smo se…

Umetna inteligenca ni tako zelo nov pojav. Generične vsebine, generični oglasi, generični ljudje, generično pisanje – to morda najtežje prenašam –,…

Rašula
23. 03. 2024

Z dr. Jeleno Rašula, strokovnjakinjo za digitalni marketing, ki je pred dobrim letom…

»Bati se umetne inteligence je zame tako, kot bi se pred leti bala digitalnega marketinga, ker transparentno pokaže rezultat vseh kampanj in oceni…

Naši avtorji