ir image
Aktualno

IR Image: »Eden za vse in vsi za enega«

Kamniška agencija IR Image letos praznuje 25 let. Kot pravijo, je za njimi četrt stoletja aktivnega učenja, poizkušanja, nabiranja izkušenj in strokovnega znanja, nenehnih sprememb, spoznavanja sodelavcev, poslovnih partnerjev in medčloveških odnosov.

Prav slednji po prepričanju solastnika in direktorja Matjaža Virianta najbolj zaznamujejo komunikacijsko panogo in njihovo delo.

Matjaž Viriant poudarja, da že ves čas najbolj verjame v moč pristnih odnosov. Ti so namreč tisti, ki po njegovem mnenju opredeljujejo vsako razmerje in vsak posel. »Treba jih je zgraditi, jih negovati in nadgrajevati. Gradijo zaupanje, zaupanje pa prinaša zvestobo in dolgoročne rezultate, koristi in uspehe tako za zaposlene kot tudi za naše poslovne partnerje. Zdaj živimo v novi realnosti. Lanski 12. marec nas je predramil. Še bolj se zavedamo pomena medčloveške komunikacije in še bolj hrepenimo po popolni bližini in človeški toplini,« pravi.

Začetki so bili »garažni«

Matjaž Viriant je medijsko krajino spoznal po naključju. Po končanem študiju elektrotehnike leta 1990 ga je zaradi krize te panoge (podjetje Iskra, kjer je bil štipendist, je prav v tem letu propadlo) poslovna pot vodila v petletno vodenje regionalne televizijske postaje. Leta 1996 sta z bratom Igorjem postavila temelje komunikacijske agencije IR Image, današnje zgodbe Mesta komunikacij IR image. »Začetki so bili zanimivi, pravzaprav 'garažni'. En prostor, ena energija in ena velika strast, ki je napajala in rojevala ideje in zgodbe naših prvih naročnikov. Od samega začetka smo imeli v genskem zapisu agencije zapisano, da bomo agencija polnega servisa in nikoli do danes nismo ločevali posameznih oddelkov. Že kmalu po začetku delovanja nas je bilo pet zaposlenih in probleme naših naročnikov smo vedno reševali skupaj s prepletanjem med kreativnim, vsebinskim, oglaševalskim in medijskim oddelkom,« pripoveduje.

Njihov slogan je vedno bil »eden za vse in vsi za enega«. Prepričani so, da lahko le tako uspešno v roku zaključujejo različne projekte. So fleksibilni in spremljajo nenehne spremembe na tržišču in v panogi ter se jim hitro prilagajajo. Na ta način poslovnim partnerjem ažurno svetujejo in jim nudijo najbolj optimalne rešitve za njihove probleme.

IR matjaz

»Le vizije in motivi, ki imajo vrednote, ter iskreni pristni interesi so tisto, kar nas žene naprej. Potem imamo lepo zgodbo, dober namen in veselje,« pravi Matjaž Viriant, direktor agencije IR Image.

»Informiranje in reklamiranje«

Ime IR Image je agencija »nasledila« od podjetja, ki sta ga solastnika prevzela od svojega očeta. Matjažev brat, izvršni direktor Igor Viriant, pravi, da je bila to ena od velikih začetniških poslovnih napak. »Leta 1996, ko sva se odločila, da greva na svojo pot, se imenu podjetja nisva posvečala. Soočala sva se s pomembnejšimi izzivi: kako čim bolje začeti. Še več, ime podjetja sva kar prevzela od mirujočega podjetja najinega očeta, ker je bilo tako najlažje. Zadovoljila sva se z idejo 'na prvo žogo', da bi črka I lahko pomenila informiranje, R pa reklamiranje, kot je bilo tisti čas to priljubljeno, Image pa za potrditev slednjega,« pripoveduje. Po nekaj letih delovanja in uspešne rasti sta hitro ugotovila, da je ime agencije še kako pomembno, vendar se za preimenovanje zaradi utečenosti in dosežene prepoznavnosti nista odločila, poleg tega pa pravita, da so danes vsi zaposleni ponosni na njihovo ime oziroma blagovno znamko, ki jo živijo.

IR igor

Igor Viriant, izvršni direktor agencije IR Image, pravi, da sta edina prava pot za dolgoročno zadovoljstvo in odlično sodelovanje na vseh ravneh iskren odnos in transparentna komunikacija tako z naročniki in dobavitelji kot tudi z vsemi sodelavci. »To je zmagovita kombinacija za obe strani,« je prepričan.

Ni pomembno, da si boljši od drugih, pomembno je, da si drugačen

Ko Matjaž Viriant opisuje vizijo, ki ju je z bratom vodila na začetku, pove, da po njegovem mnenju ni toliko pomembno, da si boljši od drugih, ampak da si drugačen. Da imaš jasno vizijo, zakaj nekaj počneš, se držiš zastavljene strategije in si osredotočen na končni cilj. »Da obiskovalcem, ki obiščejo naše Mesto komunikacij, pripravimo celovito komunikacijsko zgodbo, spremljamo njihove koristi in dosežene rezultate na tržišču. Zato se radi vračajo in tako nastajajo pristne in uspešne dolgoročne poslovne zgodbe ter osebna prijateljstva, na kar smo še posebej ponosni,« pravi. Kot njihovo prednost izpostavlja tudi dejstvo, da lahko ustvarjajo in razvijajo personalizirane zgodbe v čudovitem okolju v naročju kamniških planin: »Veliko navdiha pri razvoju idej in zgodb nam nudi prav ta objem narave in gora. In zelo radi strastno zgodbarimo.«

Spletna stran, zasnovana kot mesto

Ko obiskovalec obišče njihovo spletno stran, se znajde v »mestu komunikacij«. Oblikovalec Peter Mervič pravi, da je to tudi zato, ker s svojim širokim spektrom znanj in kompetenc lahko ponudijo naročnikom popolno podporo na področju marketinga oz. jim lahko zagotovijo, da njihovi naročniki dobijo vse na enem mestu. »Ko se enkrat oglasite pri nas, postanete obiskovalci našega mesta. Prvotno smo mesto želeli prikazati zgolj kot zaznamovalno točko, a smo zaradi vseh nas, prebivalcev, idejo razširili na pravo mesto in ga poimenovali Mesto komunikacij. Ko si ustvarjamo življenje, dom in iščemo svoje mesto pod soncem, gledamo na to, da se bomo v okolju dobro počutili. Tako se tudi v našem mestu vsak nahaja v okrožju oziroma prostoru, ki mu najbolj odgovarja in kjer se počuti najbolj domače. Povezali smo dele mesta z znanjem in delom prebivalcev in tako so nastala imena predelov, na primer Digitalna aleja, Trg vodenja projektov, Kreativna cona, Vsebinski park …« pove Peter Mervič in doda, da v njihovem mestu nikoli ni dolgčas.

Zagovarjajo celostni pristop

Svojim naročnikom nudijo storitve z različnih področij – grafično in spletno oblikovanje, televizijsko oglaševanje, oblikovanje embalaže in poslovnih daril, vodenje družbenih omrežij … Ponosni so na to, da lahko svojim naročnikom zagotovijo vse navedene storitve na enem mestu. Kot pravijo, je širina, ki jo premorejo, od nekdaj njihova konkurenčna prednost in glede na njihove dolgoletne izkušnje je bistvena za kakovostno opravljeno delo. »Našim partnerjem že 25 let nudimo pristen skrbniški odnos, kar v praksi pomeni, da zanje analiziramo trg in na podlagi tega pripravimo strategijo nastopa njihove blagovne znamke. Na podlagi ciljev, ki jih določimo skupaj z naročnikom, načrtujemo celostne oglaševalske akcije, izbiramo najboljše kanale za dosego ciljnega občinstva in ustvarjamo kreativne zgodbe, ki bodo to občinstvo najbolj nagovorile. S tesnim sodelovanjem naših piscev in grafičnih oblikovalcev dobijo te zgodbe končno podobo, ki izstopa in hkrati upošteva zakonitosti medija, v katerem jo pripovedujemo. Komunikacijsko rdečo nit držimo tudi pri vodenju družbenih omrežij. To, da pomagamo našim partnerjem, da svoje naročnike na koncu leta obdarijo s kreativnim darilom, ki podpira koncept celostnega nastopa, pa je le še češnja na torti našega skrbniškega odnosa,« pravi Primož Vidmar, vodja projektov v agenciji.

S prvimi večjimi naročniki so postali samozavestnejši

Ob obujanju spominov na preteklo četrtletje se Igor Viriant spominja večjih mejnikov. Prvi je bil že sam začetek samostojne poti, saj sta bila z bratom pred tem s poslovanjem omejena le na lokalne televizijske postaje, kar naenkrat pa sta začela ustvarjati večje zgodbe za različne naročnike in različne medije. »Pomembna prelomnica je bila tudi, ko so se nama pridružili sodelavci, kot prva Samo Skvarča in Simon Rutar, ki še danes ustvarjata našo uspešno zgodbo, pozneje pa seveda še vsi drugi. Omeniti velja tudi to, da smo v manj kot letu dni uspeli pridobiti kar tri večje naročnike – to so bili Helios Domžale, Eta Kamnik in Droga Portorož, s takrat najbolj znanima slovenskima blagovnima znamkama Barcaffe in čaji 1001 CVET. Z njimi so nam zrasla krila, pridobili smo širino in postali smo samozavestnejši,« pravi.

Med njihovimi naročniki izstopa tudi Merkur zavarovalnica, s katero zelo dobro sodelujejo že več kot 20 let. Ko se spominjajo najbolj posebnih oglaševalskih akcij, omenijo prav njihovo. »To je bil res zanimiv kreativni izziv – snemali smo televizijski oglas za Merkur zavarovalnico z Avijem Šornom in uspelo nam je skoraj nemogoče: po večkratnih poskusih z balonom smo simbolično preleteli Triglav,« se spominja Simon Rutar, svetovalec za marketing in prodajo.

Drugi dolgoletni naročniki, s katerimi sodelujejo, so še Knauf Insulation, SOP, Mladinska knjiga, Porsche Inter Auto, Tenis Slovenija, M Sora, Meso Kamnik, Terme Snovik in drugi. »V zadnjem desetletju smo nekako nenačrtovano zajadrali v gradbeni sektor, kjer smo pridobili zaupanje več podjetij, z njimi pa sodelujemo na zelo različnih področjih marketinga – to so poleg Knauf Insulation še Oben-Auf, Ahi Roofing, Tlakovci Jarc, Kalcer, Kamini Kočevar in nekateri drugi,« našteje Simon Rutar. »Beseda da besedo in z veliko volje in vztrajnosti človeški odnos tudi v poslu preraste v partnerskega. Medčloveški odnosi so po našem mnenju temelj odličnega sodelovanja in te odnose gradbena stroka zelo ceni. V dobrih starih časih ste si z zidarjem stisnili roko in dogovor je bil sklenjen – z nekaterimi naročniki lahko tako dogovor sklenemo še danes. Naj zaključim z mislijo, ki krasi mojo vizitko: Vreden si samo toliko, kolikor je vredna tvoja beseda. To je skrivna formula, ki nam omogoča odlično sodelovanje z nekaterimi naročniki že več kot dvajset let,« je prepričan.

IR merkur

Oglaševalska akcija »najbolj priporočena zavarovalnica« za Merkur zavarovalnico (2019).

ir kamnik

Oglaševalska akcija »Vemo, dobro jemo« za Meso Kamnik (2020).

IR knauf

 

Animirani televizijski oglas za »Ecose® Technology« podjetja Knauf Insulation (2010).

IR knauf2

Spletna oglaševalska akcija »Bodi kot Jože« za Knauf Insulation (2019).

Preživeli so tudi manj prijetna obdobja

Med dogodki, ki se jih spominjajo kot nekoliko manj prijetne, je gospodarska kriza leta 2008. »Danes lahko rečem, da sem zelo ponosen na poslovno odločitev, da v času krize kljub težkim razmeram nismo odpustili niti enega sodelavca. Takrat nam ni bilo prizanešeno, saj je bila naša dejavnost na prepihu, vendar sva se z bratom odločila, da s kreditom premostiva vse obveznosti in obdrživa kader. Verjela sva namreč, da smo skupaj najboljši in da se bomo vrnili na pot uspehov,« pravi Igor Viriant. Pred podoben izziv jih je postavila pandemija, ki jih je lani šokirala in jim postavila velike izzive, ki jih pestijo še danes. »Ker smo enoten in fleksibilen tim, smo se uspeli hitro prilagoditi razmeram in zato z veliko truda ter potrpežljivosti še vedno lahko ustvarjamo, čeprav v omejenem obsegu. Seveda smo se iz tega veliko naučili in se še učimo, vse to za boljši jutri,« pove.

Leto šoka in streznitve

»Po prvem lockdownu marca 2020 nas je razsežnost koronavirusa prisilila v takojšnjo reakcijo in prilagoditve, saj smo se vsi znašli v negotovosti. Naročniki so bili v šoku in postali so previdni. Določene akcije so ustavili, poznejše pa prestavljali za nedoločen čas,« opisuje Igor Viriant čas pred letom dni. Nacionalne kampanje so poskušali v največji možni meri preseliti na digitalne kanale, ki so bili ves čas aktualni, določeni seveda še bolj kot pred tem. Pojavljale so se tudi težave v razmišljanju določenih naročnikov, saj se jim je v takšnih razmerah zdelo nehigienično, da bi promovirali svoje izdelke, zato so iskali primerne načine in komunikacijske kanale, ki so ustrezali posameznim blagovnim znamkam.

Odpovedati so morali tudi kar nekaj dogodkov. »Dogodki, ki jih organiziramo, se navezujejo predvsem na lastno blagovno znamko Modre novice. Ker je vodilo revije, da življenja v občinah ne le zapisuje, temveč tudi oblikuje, smo se pred devetimi leti odločili za organizacijo prvega družbeno odgovornega dogodka. Dobrodelni pohod na Sv. Primož je postal tradicionalen dogodek, ki septembra vsako leto združi tisoč pohodnikov, namen pohoda pa je z dobrodelnimi sredstvi pomagati eni od izbranih organizacij z območja izhajanja revije. Z odličnimi organizacijskimi izkušnjami smo se leta 2018 na povabilo dveh organizatorjev – Zavoda za turizem, šport in kulturo Kamnik ter Zavoda za šport in rekreacijo Domžale – priključili in prevzeli organizacijo Pohoda ob reki, ki povezuje. Pohod vsako leto junija, razen lani, ko ga zaradi ukrepov za zajezitev epidemije nismo mogli izvesti, na pešpoti ob Kamniški Bistrici poveže 3000 pohodnikov, s čimer se krepijo sosedske in medobčinske vezi in odnosi,« pravi Samo Skvarča, direktor projektov v agenciji, ki med dogodki omeni še projekt Modra šola teka. Tega v sodelovanju s strokovnim partnerjem Bodifit letos organizirajo že devetič, v njem pa vsako leto do 50 tekačev pripravijo za udeležbo na Ljubljanskem maratonu.

»Menim, da leto 2020 ni bilo samo čudno leto, ampak je bilo leto šoka in streznitve. Če pogledam določene druge dejavnosti, lahko rečem, da smo kljub težkim razmeram poslovali sorazmerno uspešno, seveda pa občutno slabše kot prejšnja leta. Kot ekipa pa smo ponovno dokazali, da skupaj zmoremo! Ekipni duh in sposobnost prilagajanja sta nam omogočila, da smo preživeli in da lahko v isti postavi nadaljujemo svoje poslanstvo,« je zadovoljen Igor Viriant.

IR modre novice

Že 24 let izdajajo brezplačno regionalno revijo Modre novice, ki se je na začetku imenovala Kamniške novice. Revija mesečno v nakladi 30.000 izvodov prihaja v vsa gospodinjstva v petih slovenskih občinah severno od Ljubljane – v Kamnik, Domžale, Komendo, Mengeš in Trzin.

Posel so ljudje

Pri izbiranju članov ekipe so jim pomembne vrednote, v katere verjamejo. Vsi zaposleni so jih opisali tudi v knjigi Knjiga modrosti. Matjaž Viriant med njimi še posebej izpostavlja pristnost, transparentnost, poštenost, korektnost, varnost zaposlenih, medsebojno pomoč in pomoč ljudem oziroma skupnostim.

Pri izbiri novih »prebivalcev« njihovega mesta jim je sicer najbolj pomembno, da njihovi novi someščani začutijo vrednote, kulturo in vizijo, ki jih zagovarja Mesto komunikacij in jih živijo vsi prebivalci. »Naš primarni cilj ni bil nikoli iskati ljudi izključno zaradi znanja in usposobljenosti za določeno delovno mesto, ampak pritegniti tiste, ki verjamejo v to, v kar verjamemo sami. Usposobijo se lahko pozneje z delom, če se lahko poistovetijo z vrednotami našega mesta in se v njem počutijo varno. Šele potem lahko začnejo strastno in kreativno ustvarjati. Obenem postanejo tudi najboljši ambasadorji in promotorji našega poslanstva,« pove.

Ker se zaveda, da so posel izključno ljudje, je Matjaž Viriant prepričan, da so prebivalci Mesta komunikacij njihovo največje bogastvo: »Samo zadovoljni in prijazni prebivalci imajo lahko zadovoljne obiskovalce. Zato veliko napora vlagamo v upravljanje s človeškimi viri. Hvaležen sem vsakemu, ki je oziroma še ustvarja zgodbo našega mesta. Mladi se odlično znajdejo s svojo drznostjo in pogumom v kombinaciji z bogatim znanjem in izkušnjami staroselcev. Brez motiviranih prebivalcev in zvestih obiskovalcev našega Mesta komunikacij ne bi bilo. Naj na tem mestu poudarim, da sva oba z Igorjem še posebej ponosna na naša najstarejša someščana, Simona Rutarja in Sama Skvarčo, ki bosta drugo leto praznovala srebrno obletnico življenja v njem. Danes nas je natanko dvanajst rednih in veliko začasnih prebivalcev. Zakaj prav toliko? Vsi vemo, koliko jih je bilo na Jezusovi zadnji večerji in kaj se je potem zgodilo.«

Nezmotljivih ljudi ni

Na probleme, ki nastajajo, ne gledajo kot na nekaj slabega, temveč kot na nove priložnosti, ob katerih lahko rastejo in se izboljšujejo. Matjaž Viriant verjame, da kdor ostane zvest svoji osebni filozofiji oziroma poslovni strategiji, ima veselje in strast ter izžareva pozitivno energijo in karizmo. Vedno in povsod. »Dosega tudi uspeh, a to je že samoumevna posledica,« pravi.

Del njihove miselnosti je tudi družbena odgovornost. »Uspeh je merljiv v vrednotah in stremljenju k višjim, družbeno odgovornim ciljem. To nas bogati in dela boljše. Dolžni smo za vse ljudi sooblikovati boljšo družbo, v kateri živimo in ustvarjamo. Zato v Mestu komunikacij skupaj z revijo Modre novice organiziramo tradicionalne dobrodelne in družbeno odgovorne projekte. Meni osebno pa največ pomeni dejstvo, da po tridesetih letih dela v oglaševanju še vedno z veseljem pridem v pisarno in uživam ob nenehnem odkrivanju našega poslanstva in lahko spodbujam sodelavce, da so motivirani in srečni na delovnem mestu,« izpostavi Matjaž Viriant.

Igor Viriant pri tem doda, da so bili med vsemi lepimi tudi kakšni manj prijetni trenutki, a da se iz napak lahko tudi veliko naučimo. »Ne poznam človeka, ki bi bil stoodstoten in nezmotljiv. Osnovno pravilo, ki ga zagovarjam in tudi zahtevam, da ga v podjetju vsi upoštevajo, je takojšnje priznanje napake. To je seveda neprijetno in težko, še posebej pa je mučno, ko moraš o tem obvestiti naročnika. Vendar sem prepričan, da je lahko samo z iskreno komunikacijo sodelovanje uspešno in dolgoročno,« pravi. V takšnem primeru najprej poskrbijo za to, da popravijo napako, nato pa ugotovijo, kako je do nje prišlo, saj se tako vsa ekipa nečesa nauči.

Praznovanje v slogu devetdesetih

Svoj rojstni dan bodo obeležili s posebno oglaševalsko akcijo, ki so si jo zamislili v slogu devetdesetih let prejšnjega stoletja. »Preprosto smo se našli v pripovedi iz 90-ih, ko se je začela pisati naša zgodba. Ujeli smo te daljne utrinke in izkušnje, ki smo jih pridobili v vseh teh letih, zavrteli svet 25 let naprej in jih pripeljali v sedanji čas. V tem duhu je nastala tudi kreativa, ki bi jo lahko imenovali moderniziran slog devetdesetih, dosežen s kombinacijo kolaža, ilustracij, razmetane tipografije in eksplozije barv. Komunikacijo smo zapeljali na malce humoren in igriv način, kampanjo pa začrtali čez vse leto,« pravita Hana Jaksetič, specialistka za digitalno oglaševanje, in Tjaša Hrovat, ustvarjalka spletnih vsebin in grafična oblikovalka.

IR 90ta

Ta trenutek bodo izkoristili tudi za bolj osebno predstavitev članov svoje ekipe, vsak mesec izpostavili enega od njih, se na ta način približali javnosti in pokazali, katera področja pokrivajo kot komunikacijska agencija. Akcija bo zaživela na družbenih omrežjih, njihovi spletni strani, v obliki e-poštnega marketinga, pojavila pa se bo tudi v njihovi regionalni reviji in morda še kje. Če bodo razmere dopuščale, imajo tudi idejo, kako kreativo povezati z morebitnim dogodkom.

Načrtov za prihodnost jim tako ne zmanjka. Eden od najpomembnejših ciljev agencije je, da bodo še naprej delovali kot ekipa v pravem pomenu besede, saj pravijo, da bodo le tako lahko nadaljevali z uresničitvijo zastavljenih ciljev njihovih naročnikov in dosegali dobre rezultate. »Ključni izziv ostaja povezava vsebin tako z digitalnimi kot tudi s klasičnimi mediji. Sicer pa se bomo še naprej trudili ustvarjati uspešne zgodbe za različne blagovne znamke. Ob tem pa bomo poskrbeli, da bomo svoje bogate izkušnje prenesli na mlade kadre, ki nas peljejo v digitalno obdobje,« zaključi Igor Viriant in na koncu doda zahvalo svoji odlični ekipi in zvestim poslovnim partnerjem, saj so tudi oni zaslužni za to, da so skupaj dočakali 25 let.

IR mladinska knjiga

Tiskani katalog Mladinske knjige »Darila 2016«.

IR trojcek

 

Spletna nagradna igra za blagovne znamke Gerard, Schiedel, Weber (2019).

IR SOP

Organizacija dogodka ob 60. obletnici SOP (2016).

IR tenis

Oblikovanje celostne grafične podobe za Tenis Slovenija (2018).

IR sora

Zasnova in oblikovanje tiskanih oglasov za podjetje M Sora (2018).

 

Članek je bil izvorno objavljen v tiskani reviji Marketing magazin, april 2021, #478. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.

Naslovnica 479

Naroči se na MM in prihrani do 30%!

Intervju

zoran gabrijan
15. 05. 2021

Z Zoranom Gabrijanom, kreativnim direktorjem v Futuri DDB, smo se poglobili v proces…

stabej
10. 05. 2021

Podcast, podkast ali poddaja? Kdaj je smiselno sloveniti nove (tehnološke) izraze? Kako…

login
22. 04. 2021

Če vas zanima odgovor na zgornje vprašanje, si preberite roman Iza in samorog, v katerem…

Naši avtorji