ikea
Aktualno

Ikea – ljubljenka kreativcev

Ikea bo tudi v Sloveniji kmalu odprla vrata. Do konca meseca bodo zaposlili sto in več ljudi, kar pomeni, da lahko v naslednjih treh ali štirih mesecih pričakujemo otvoritev centra Ikea Ljubljana.

Ikea ni navadna blagovna znamka, je ikona oglaševanja, ki jo obožujejo kreativci, še bolj pa oglaševalski festivali. Gre za eno od največkrat nagrajenih znamk sploh. Ajkija, Ikea, Ajkea …, ime, ki pogosto odmeva na odrih oglaševalskih festivalov po vsem svetu. Za Ikeo delajo številne oglaševalske agencije, vsem pa je skupno, da komunicirajo na pogumen in inovativen način.

Vital Verlič, Futura DDB: »Ko misliš, govoriš in delaš isto,… postaneš IKEA«

Vital Verlič, solastnik in kreativni direktor Future DDB, o Ikei: »Ikea je ena od zadnjih velikih relevantnih znamk. Sloni na dediščini odprtosti, inovativnosti, skrbnosti in pristnosti švedske družbe, na temelju vrednot vodenja z zgledom, ponižnosti in globoki zavesti o obvladovanju življenjskih stroškov, ki jih je zagovarjal ustanovitelj Ingvar Kamprad. IKEA premočrtno udejanja svoje poslanstvo - bogati, poenostavlja in ceni vsakdanja življenja za vse ljudi. Njihova komunikacijska in produktna odličnost je samo posledica tega, ko misliš, govoriš in delaš isto.«

vital verlic

Vital Verlič, solastnik in kreativni direktor Future DDB

Rezultat najstniške zagnanosti in iznajdljivosti

Čeprav ne gre za »sveto« podjetniško ime, kot so Steve Jobs, Richard Branson ali Bill Gates, pa njegovo podjetje zagotovo je. Od leta 2018 pokojni Ingvar Kamprad je Ikeo, enega od najbolj znanih švedskih izvoznih artiklov, ustanovil leta 1943, ko mu je bilo le 17 let. Podjetniško žilico je sicer (po)kazal že v otroštvu, saj je že od petega leta naprej s kolesom prodajal pisala, okraske in podobno. Danes ima Ikea več kot 400 trgovin v 49 državah.

Toni Tomašek, Publicis MMS: »Kadar izdelek ni le lučka«

Tudi Toni Tomašek, direktor in kreativni direktor Publicis MMS v Sloveniji, do Ikee goji topla občutja: »Kadar izdelek ni le lučka, ampak Ingrid, ki je vesela ali žalostna. Vsekakor občudovanja vredna in fokusirana poslovna ideja, kombinirana s toplino, ki jo že desetletja uspeva vnašati v domove, in ki se pri Ikei ne meri s kvadrati ali vrednostjo, temveč s funkcionalnostjo, osebnim slogom, varnostjo, preprosto uporabo. Brez Ikee v Gradcu še v časih slovenske pomladi bi bilo moje prvo stanovanje bistveno bolj dolgočasno."
tomasek

Toni Tomašek, direktor in kreativni direktor Publicis MMS v Sloveniji

Oglaševalska velesila

Ikea je kot močna blagovna znamka močno »podprta« tudi z oglaševalskega vidika. Izstopajo predvsem oglasi, ki so nastali v sodelovanju s švedsko agencijo Åkestam Holst. Celo tako močno, da je res težko izbrati najboljše. S svojimi humorja polnimi akcijami se pogosto lotevajo podjetij iz drugih panog. Le spomnimo se primerjave z ikonično torbo Balenciaga in Applovim računalnikom.  Zabavno, nežaljivo in učinkovito.

Če bi želeli pregled, na katerih oglaševalskih festivalih je Ikea prejela nagrado, bi se morali vprašati drugače: na katerih je ni. Svojega prvega kanskega leva so prejeli leta 1991, od takrat se jih je zvrstilo krepko več kot 50. Naziv oglaševalca leta so v Cannesu nazadnje osvojili leta 2011. Lani ji je s projektom »ThisAbles« (morda ga lahko prevedemo kot »Tomogoča«) v sodelovanju agencijo McCann Tel Aviv uspel veliki met. Projekt je občudovanja vreden z dveh plati. Prvič, gre za kreativni presežek, na kar opozarja gora nagrad s kanskih levov, Epice, Eurobesta in še kje. Drugič, inovativno nagovarja in pomaga ciljni skupini, pri kateri si marsikatera blagovna znamka zatiska oči – invalidom.

Pojasnilo: prispevki o Ikei nastajajo brez sodelovanja Ikee Ljubljana.

Intervju

kolster
26. 10. 2020

Danski marketinški aktivist Thomas Kolster, znan po vzdevku Mr. Goodvertising, je…

atkv
21. 10. 2020

V času širjenja covida-19 se je še bolj jasno izkazalo, kako močno je digitalizacija na…

medja
19. 10. 2020

»Ne moremo preprečiti podjetjem, da proizvajajo 'sranje', lahko pa pomagamo…

Naši avtorji