hejhej
Aktualno

HejHej: platforma, ki slavne osebe približa »navadnim smrtnikom«

Sredi septembra je zaživel portal HejHej, kjer si je mogoče naročiti personalizirano video voščilnico z izbranim zvezdnikom oziroma vplivnežem. Sprva »slovenski« projekt, ki je nastal kot odgovor na koronakrizo, se bo kmalu razširil v regijo.

»V težavah se vedno zgodijo tudi zanimive reči«

Namen platforme HejHej za naročanje osebnega video voščila znane osebnosti je po besedah Boštjana Prijanoviča, direktorja ljubljanske pisarne agencije New Moment, dvostranski. Po eni strani uporabnikom omogoča stik z vplivneži oziroma znanimi ljudmi, po drugi pa znanim osebam nudi neposreden stik z oboževalci in tudi zaslužek. Kot pravi, so ustanovitelji projekta kombinacija slovenske estrade in marketinških strokovnjakov. Poleg Prijanoviča so to še Jože Robežnik, Perica Jerković in Matevž Berkopec. Sogovornik poudarja, da je projekt nastal kot odziv na situacijo po začetku koronakrize. »Letošnje leto je nekaj posebnega. Še posebej tistim, ki smo bili zelo vezani na organizacijo poslovnih dogodkov, se je zgodila prava katastrofa. Ampak v težavah se vedno zgodijo tudi zanimive reči,« se nasmehne.

hejhej

Ustanovitelji portala (z leve proti desni): Boštjan Prijanovič, Jože Robežnik, Perica Jerković in Matevž Berkopec. (Foto: Matic Kremžar)

Poseben projekt za posebno leto

V agenciji New Moment so se reševanja situacije lotili tudi tako, da so iskali nova področja delovanja. »Dokaj hitro smo uvideli, da ne bo dovolj, da le iščemo nove naročnike. Podobno delajo tudi vse druge agencije, pa tudi realno je projektov manj,« pojasnjuje. In tako se je oglaševalska agencija začela ukvarjati s »popolnoma neoglaševalskimi projekti«. »Z družbo ORO plastika razvijamo nov izdelek, za katerega še ni povsem jasno, ali bo sploh ugledal luč sveta, a je to za nas resnično nova izkušnja. Takšen je tudi projekt HejHej. Platforma za naročanje video sporočil znanih oseb zagotovo ni projekt, ki bi se ga lotili lani, ko smo bili polno zasedeni. Lahko bi rekel, da je kriza iz nas dokončno naredila start-up digitalno agencijo.«

Pobudnik projekta oziroma avtor izvorne ideje je sicer nekdanji upravljavec družbenih omrežij v New Momentu. Ob analizi trga oziroma preverjanju pri potencialnih avtorjih pa so nato naleteli na ekipo okrog stand-up komika Perice Jerkovića, ki je razvijala praktično isto idejo. V nekaj dneh so tako ugotovili, da lahko delajo skupaj. Še več, da so pravzaprav idealna naveza – delno s področja gospodarstva in marketinga ter delno iz umetniškega ustvarjanja. »V tujini je kar nekaj sorodnih platform (Hejhej.si na primer zelo spominja na portal Cameo, op. p.), ki smo jih preučili. Smo se pa predvsem osredotočili na uporabniško izkušnjo in pa na to, da avtorjem olajšamo delo. Zato tudi programsko razvijamo svojo lastno platformo in ne gradimo na obstoječih sistemih za upravljanje z vsebino. Delamo z razvijalci iz podjetja Kaldi in tudi oni so prinesli veliko vpogledov, ki bodo izboljšali uporabniško izkušnjo.«

Prijanovič ostaja realen in poudarja, da ideja sama po sebi ni revolucionarna, zato kot največjo prednost platforme izpostavlja preprostost in jasnost pri naročnikih ter »lajšanje življenja avtorjem«.

Pred sodelovanjem s sponzorji je treba dokazati uspešnost platforme

Pri analizi trga so se pobudniki in ustvarjalci projekta srečali s preprostim dejstvom, da je bila večina avtorjev že večkrat nagovorjenih, naj naredijo personalizirano voščilo – le da tega niso mogli zaračunati. »Znanim osebam oziroma avtorjem je v interesu, da se pojavljajo, tudi z osebnimi sporočili, a je pravilno, da za to prejmejo tudi določeno plačilo. Druga plat medalje pa je, da se nam v oglaševalski industriji zdi, da so slovenski znani ljudje lahko dostopni, seveda pa to ne drži za splošno populacijo. Platforma HejHej bo tako znane osebe približala ljudem.«

Priložnosti za takšno voščilo je po besedah sogovornika precej, na primer rojstni dnevi, obletnice, družinska praznovanja, mature, motivacijska sporočila in voščila za hec. »Zato je tudi ciljno občinstvo zelo raznoliko. Na voljo so različne skupine znanih oseb, od glasbenikov, stand-upovcev, drugih ustvarjalcev, televizijskih osebnosti, športnikov, youtuberjev in vplivnežev. Pri določanju cene posameznih avtorjev je vodilo projekta dostopna cena. Postavili so le minimalno ceno, in sicer sedem evrov, že zaradi same administracije,« dodaja Prijanovič. Načrtujejo tudi sodelovanje z različnimi sponzorji in z nekaterimi se tudi že dogovarjajo. »Se pa zavedamo, da bomo najprej morali dokazati uspešnost platforme. Imamo zelo kreativno ekipo lastnikov in za potencialne sponzorje imamo pripravljenih že veliko zanimivih poslovnih modelov.«

Od oktobra naprej tudi vplivneži iz regije

V drugem letu poslovanja imajo pobudniki cilj 15 tisoč naročil, kar pa povezujejo tudi s širitvijo. Od oktobra naprej bodo med avtorji na voljo tudi znane osebe iz širše regije, že od samega začetka pa je storitev možno naročiti tudi iz tujine. Ob prijavi na e-novičnik vas platforma sproti obvešča o širitvi baze ustvarjalcev. »Platformo bomo kmalu nadgradili še s tujimi jeziki, da bo naročanje iz tujine bolj prijazno za neslovensko govoreče,« je povedal Prijanovič.

Kot smo preverili tudi sami, je sistem naročanja zelo preprost. Registracija ni nujna, čeprav je po besedah sogovornika zaželena. Uporabnik izbere želenega avtorja  in mu preko obrazca posreduje svoje želje in podatke, kot so na primer ime obdarjenca in zanimivosti. Avtorji imajo nato pet dni časa za pripravo voščila. »A bomo vse spodbujali, da bo ta čas bistveno krajši. Naročniki imajo tudi možnost neposredne komunikacije z znanimi. Za plačevanje uporabljamo najsodobnejši sistem in ne pričakujemo težav,« je optimističen Prijanovič. Izhodišče platforme je, da si ustvarjalci oziroma vplivneži znesek določajo sami. Tako Vid Valič in Ana Maria Mitić »računata« 150 evrov, Jonas Žnidaršič 299 evrov, Filip Flisar pa 69 evrov. »Mi spodbujamo relativno nizke zneske, saj se nam zdi, da takšna čestitka ne sme biti pretežko dostopna. Nočemo pa na ceno vplivati več, kot da avtorjem svetujemo.« Ob tem Prijanovič poudarja, da platforma vplivnežem omogoča nadzorovani stik z oboževalci in pa tudi priložnost za dodaten zaslužek, kar je predvsem v tem času, ko mnogi ne nastopajo, še bolj pomembno.

Ob tem nas je zanimalo, ali lahko na platformi sodeluje kdor koli ali pa zanje obstaja določen »filter«. Kot pravi Prijanovič, mora prijavljene avtorje na portal potrditi administrator. Po besedah sogovornika predvsem zato, da preverijo, da gre za »prave« osebe. Avtorjem tudi svetujejo tako vsebinsko kot tudi tehnično, saj je vsem skupni cilj čim višja kakovost storitve. »Na samo vsebino čestitk pa nimamo in nočemo imeti vpliva. To je odnos med naročnikom in avtorjem. Pri tem je veliko prostora za kreativnost, tako pri naročanju kot pri izdelavi video čestitke.«

Video čestitke niso muha enodnevnica, ampak postajajo del vsakdana

Ker nas je zanimal tudi pogled sodelujočih ustvarjalcev, smo za mnenje povprašali komika Tina Vodopivca in Bojana Cvjetićanina, člana zasedbe Joker Out.

Kakšno je vajino mnenje o storitvi HejHej?

Tin Vodopivec (TV): Moje mnenje o storitvi je pozitivno. Menim, da so takšne platforme kar ok, nekdo bi celo rekel, da so prihodnost. S tem, ko je kakovost video posnetka na telefonu vsak dan boljša, se odpirajo vedno nove možnosti uporabe. 

Bojan Cvjetićanin (BC): Koncept storitve mi ni neznan, saj jo že nekaj časa izvajajo v ZDA. Zelo pa me zanima, kako se bo obnesla v Sloveniji, saj je meja med medijsko izpostavljenimi osebami in javnostjo zelo zabrisana ter so izvajalci in ustvarjalci ves čas praktično dolžni biti dostopni vedno in vsakomur.

Zakaj ste se odločili za sodelovanje in kaj si obetate od njega?

TV: V zadnjem času, še posebej s porastom hitrega interneta na telefonih in kakovosti kamer, se je povpraševanje po video čestitkah astronomsko povečala, zato je takšna platforma nekako logičen korak naprej. 

BC: Za sodelovanje smo se odločili, ker se nam zdi, da v prostem času, ko ustvarjamo in živimo svoja življenja, ustvarjalci nismo dolžni biti nenehno na razpolago za osebno zabavo in usluge ljudem, ki nas spremljajo. Radi smo v stiku z njimi, vedno se potrudimo in odgovorimo vsem, a ljudje se morajo zavedati, da je tega na dnevni bazi precej veliko in za to porabljamo čas in energijo, ki bi jo lahko posvetili kreativnosti, ki je tista, ki nas na koncu povezuje.

Kako sicer ohranjate stike z oboževalci?

TV: Vsake toliko časa se dobimo v živo in se podružimo. Po navadi jaz govorim v mikrofon, oni večinoma poslušajo, radi se tudi nasmejijo. Ko pridemo domov, si izmenjamo mnenja na družbenih omrežjih, jaz pa jim pokažem, kaj sem jedel za zajtrk. To je nekako to. 

BC: Stike ohranjamo preko družbenih omrežij, delimo njihove posnetke in se odzivamo na njihova sporočila in komentarje, ki nam jih pošljejo.

Ali menite, da je to dober način za ohranjanje njihove pripadnosti v času koronakrize, ko ne morete nastopati oziroma jih gledati v živo?

TV: Mislim, da takšna storitev ni vezana samo na čas epidemije, ampak je to nekaj, kar bo postalo del našega vsakdana! 

BC: Svoje poslušalce izjemno cenimo in smo jim hvaležni za vsako objavo, komentar in sporočilo. Z veseljem z njimi tudi vzpostavljamo dialog, marsičesa se o sebi naučimo od njih. V času, ko ni koncertov, so stiki z oboževalci preko družbenih omrežij zagotovo bili in so še vedno zelo pomembni, saj nam dajejo občutek, da nas pogrešajo in čakajo, da se kriza konča in se spet vidimo pod odri.

Intervju

katarina klemenc
28. 11. 2020

Z mag. Katarino Klemenc, direktorico korporativnega komuniciranja Novartisa v Sloveniji…

snapchat
16. 11. 2020

Tako trdi Samuel Bevan, mednarodni vodja za nove trge in poslovne rešitve pri Snapchatu,…

timotej gala
14. 11. 2020

Httpool letos praznuje že dvajsetletnico delovanja in ob tej priložnosti smo se…

Naši avtorji