
Google: Ni vprašanje, ali bo padel, ampak le še, kako globoko
Google ni več nedotakljiv.

Kaja Kovič
Google, nekoč nesporni kralj iskalnikov, se prvič po po letu 2015 sooča z opaznim padcem. Njegov globalni tržni delež v iskanju je konec leta 2024 zdrsnil pod 90 odstotkov, letos pa se trend nadaljuje.
Tržni delež pada, konkurenca raste
Po podatkih podjetja Statcounter je Googlov delež pod simbolno mejo 90 odstotkov, kar kaže na jasno spremembo vedenja uporabnikov in večji pritisk konkurence. V igri so namreč nova imena – in nova pravila; ne gre več za konkurenco, ki jo je Google poznal včasih (na primer Yahoo), temveč za umetno inteligenco. Podjetje Statcounter ugotavlja, da Googlov iskalnik izpodrivata orodji Perplexity in ChatGPT, ki hitro pridobivata pozornost (predvsem) mlajših uporabnikov, prav dosti pa ne zaostaja Microsoftov Bing.
Google ob tem dogajanju stavi na svojo novo UI-funkcijo »AI Overview (AIO)«, s katero želi obdržati vodilni položaj, a strokovnjaki niso prepričani, da mu bo uspelo. K temu prispeva tudi dejstvo, da se njegovi tekmeci približujejo medijem in z njimi dogovarjajo o partnerstvu in delitvi prihodkov.
Si želite prehiteti tekmece v boju prihodnosti? Po znanje in veščine na DIGGIT!