Futura ddb
Aktualno

Futura DDB: Potrošniki zaupajo znamkam, ki vračajo družbi

Blagovne znamke tudi v tem težkem obdobju ne smejo obmolkniti, verjame Mija Gačnik Krpič, direktorica agencije Futura DDB. S tem namreč povečujejo tvganje, da bodo stranke preprosto odšle drugam. Ključ do uspeha večine znamk vidi v gradnji zaupanja.

Po besedah Mije Gačnik Krpič je prav v obdobju negotovosti komunikacija blagovnih znamk še toliko bolj potrebna – komunicirati in oglaševati bi morala tudi podjetja, ki imajo trenutno okrnjeno ali celo ustavljeno poslovanje. Kako se bodo njihovi potrošniki odzvali po koncu karantene, ko bo nastopila recesija, je namreč odvisno tudi od tega, kako bodo znamke z njimi komunicirale zdaj. »Če bodo znamke obmolknile, je tveganje, da bodo stranke odšle drugam, večje. Seveda pa se načini komunikacije razlikujejo glede na to, ali podjetje trenutno obratuje ali ne. Za podjetja, ki imajo dobro delujoče spletne trgovine in prodajajo izdelke, ki se jih uporablja doma, je zdaj idealno obdobje za močne prodajne akcije. Vse druge znamke pa morajo graditi na zaupanju potrošnikov.«

Zaupanje potrošnikov sepo besedah sogovornice gradi na dveh frontah – na dobri potrošniški izkušnji in družbeno odgovornem ravnanju. Zelo podobno jim svetujejo tudi mednarodne mreže (Futura je del agencijske mreže DDB). »V kriznih časih je treba še prav posebej negovati svoje potrošnike oziroma naročnike. V našem primeru to pomeni, da svojim naročnikom stojimo 100-odstotno ob strani in poskušamo z vsakim posebej najti način, kako s prilagoditvijo poslovanja, prodaje in komunikacije čim bolj ublažiti posledice trenutnega stanja,« pripoveduje.

Zdaj lahko znamke pokažejo družbeno odgovornost

Ob tem dodaja, da so vnegotovih časih potrošniki še toliko bolj občutljivi na dobro oziroma slabo izkušnjo. Če kot oglaševalec v trenutkih, ko vam zaupajo svoj »težko prigarani evro«, preseže njihova pričakovanja, si pridobite njihovo zaupanje in zvestobo. Če jih v taisti situaciji pustite na cedilu, je zamera bistveno večja, kot pa bi bila v običajnih razmerah.»Zdaj je tudi idealna priložnost za družbeno odgovorna dejanja znamk. Potrošniki seveda bolj zaupajo blagovnim znamkam, ki vračajo družbi, še posebej v kriznih situacijah,« ugotavlja sogovornica.

Na vprašanje, zakaj je treba oglaševati tudi zdaj, hitro odgovori: »Ker se je trenutno ustavilo 'samo' javno življenje. Čeprav naših potrošnikov ni v naših trgovinah, so še vedno doma, za računalniki, pred televizijo, na pametnih telefonih, komunicirajo drug z drugim in s podjetji. In podjetja si ne smejo privoščiti, da ne bi bila del te komunikacije, del vsebin, ki jih spremljajo v karanteni.« Ob tem poudarja, da bo po karanteni sledila recesija; vprašanje je le, kako huda.

Ob tem spomni še na neprijetno dejstvo: v času recesije podjetja najprej odtegnejo denar raziskavam in razvoju, marketingu in oglaševanju, čeprav številne raziskave v en glas trdijo, da je to napačno. »Podjetja, ki v krizi povečajo proračun, namenjen oglaševanju,in se ne osredotočajo le na kratkoročne prodajne akcijes takojšnjim finančnim učinkom, imajo sicer kratkoročne finančne kazalnike nekoliko slabše, srednjeročno in dolgoročno pa beležijo večje uspehe kot tista, ki so v recesiji preveč varčevala,« pojasnjuje.

Podpirajmo domače

Tako kot drugi sogovorniki te dni tudi Mija Gačnik Krpič poziva, da je trenutno smiselno, da trošimo čim več slovenskih dobrin, da kupujemo od slovenskih podjetij, podjetnikov in proizvajalcev, saj bomo tako pomagali lokalnemu okolju. »Kar pa zadeva oglaševanje, je smiselno oglaševati tam, kjer je za znamko oziroma naročnika to najbolj učinkovito. To pa se seveda razlikuje od podjetja do podjetja. Za podjetja s spletno prodajo je oglaševanje preko družbenih omrežij še vedno zelo učinkovito. Sicer pa se strinjam, da če imamo na voljo dva podobna izdelkao ziroma storitvi, se moramo seveda odločiti za domačega ponudnika.« 

Intervju

goričan
03. 12. 2020

Predsednik žirije tekmovanja Outstanding, ki nagrajuje presežke v zunanjem oglaševanju,…

katarina klemenc
28. 11. 2020

Z mag. Katarino Klemenc, direktorico korporativnega komuniciranja Novartisa v Sloveniji…

snapchat
16. 11. 2020

Tako trdi Samuel Bevan, mednarodni vodja za nove trge in poslovne rešitve pri Snapchatu,…

Naši avtorji