Leben
Aktualno

Formitas: »Blagovne znamke lahko zdaj izrazijo svoje vrednote«

Ker čas v teh dneh teče počasneje, ga lahko podjetja izkoristijo za boljši vpogled ciljnih skupin in prilagoditev sporočil. S tega vidika naj se osredotočijo na skrb za družbeno dobro, svetuje direktorica Formitasa Saša Leben

Za Sašo Leben ni nobenega dvoma: v povsem spremenjenih razmerah je treba prilagoditi komuniciranje tržnih znamk. Podjetja in znamke, ki ostajajo na trgu in spremenjene razmere niso zaustavile njihove dejavnosti,naj sporočajo, da delajo, delujejo in skrbijo za to, da širša družbena skupnost še vedno lahko živi in preživi. »Sporočajo naj, kako se organizirajo, kako skrbijo za varnost svojih zaposlenih in na kakšne načine delujejo in omogočajo prebivalcem Slovenije dostop do njihovih izdelkov. Sporočila morajo biti osredotočena na tematiko 'delamo dobro' za družbo. Podjetja in znamke, ki so moralizapreti svoja vrata,naj izkoristijo čas, da se s svojimi agencijami pogovarjajo o konceptih in komunikacijah, ki bodo sledile v času'po koroni',«svetuje Lebnova.

Poudarja tudi dejstvo, da v teh dneh čas teče počasneje, kot je tekel še pred mesecem dni in smo bili vsi v stalni časovni stiski. »Premalo smo se pogovarjali, premalo smo šli 'v globino' potencialnih kupcev in ciljnih skupin. Zdaj je pravi čas, da bomo vsi skupaj čez mesec ali dva, ko se bo sedanja situacija umirila, bolj zreli, bolj strokovni in bolje pripravljeni na nov zagon,« je prepričana.

Čas, da blagovne znamke pokažejo družbeno odgovornost

Po njenih besedah je prav zdaj treba oglaševati, saj »oglaševanje vpliva in dela« in omogoča, da potrošniki znamke zaznavamo, z njimi vstopamo v odnose in jih spoštujemo (ali pa tudi ne). »Ker oglaševanje povezuje vse nas s podjetji, njihovimi znamkami in njihovimi izdelki ali storitvami. In ker krizni čas ne bo trajal neskončno dolgo, je tudi zdaj čas, da znamke, ki imajo v svojih genih zapisane vrednote, ki govorijo o družbeni odgovornosti, družbeni koristnosti in družbenem dobrem, to odkrito in jasno povedo. Mi vsi bomo takšna sporočila s spoštovanjem sprejeli in takšno delovanje znamk dobro pomnili.«

Zdaj ni čas za nove zgodbe, temveč za nadgradnjo obstoječih

Na vprašanje, kako so se v Formitasu spopadli s težavami pri organizaciji novih produkcij, predvsem snemanj televizijskih oglasov, odgovarja: »Neverjetno je, kako se vse,kar je bilo do včeraj še nepredstavljivo, danes da izvesti. Digitalne povezave delujejo, raznovrstne aplikacije, ki nam omogočajo pogovor v živo in prenose podatkov po digitalnih kanalih, nam omogočajo, da delujemo drugače, a vsebinsko in organizacijsko podobno kot prej. Da, velikih produkcij in snemanj televizijskih oglasov zdaj prav gotovo ni. A 'materiala', ki je bil posnet v 'prejšnjih časih', je dovolj.« Po njenih besedah zdaj ni čas, da bi znamke svoje komuniciranje gradile na novih zgodbah. »Zgodbe znamk so takšne, kot so; pomembno je, da jih produkcijsko uredimo tako da vizualizaciji, ki je sorodna temu, kar so znamke sporočale že prej, dodajo drugačna, k družbi usmerjena sporočila. To pa ni nobena težava,« je prepričana.

Potrošnik naj ostane v središču pozornosti

Kljub temu, da se iz dneva v dan soočamo z ogromno neznankami, se je po mnenju sogovornice treba ozreti navznoter, na lastno državo in okolico. »Vemo, da bodo posledice občutili vsi deležniki oglaševanja, vendar pa lahko s tem, ko se pri načrtovanju in spremenjenem komuniciranju odločamo za svoje kanale,vplivamo tudi na naše gospodarstvo. Mediji so seveda njegov pomemben del. Torej tudi pri tem stremimo k temu, da delamo dobro.  Morda še nekaj misli: res je, da so nacionalni mediji pomembni. Televizijski programi, ki imajo najširši doseg, so v teh dneh bolj gledani, kot so bili prej, informativni programi dosegajo rekordne gledanosti, a enako velja za portale, družbena omrežjainlokalne medije.Zdi se mi, da tudi relevantni tiskani in zunanji mediji v kombinaciji s svojimi spletnimi verzijami delujejo,« meni.

Zdaj, ko smo vsi doma ter precej več gledamo, poslušamo in beremo, je po njenem mnenju naloga znamk, da poiščejo – tako kot vedno – optimalno in pravo pot do svojih sedanjih ali prihodnjih kupcev in ciljnih skupin. »Odločitev nikakor ne sme biti omejena le na to, ali gre za nacionalni ali tuji medij oziroma družbena omrežja. V središču pozornosti mora biti vedno le potrošnik, pri čemer gre njemu v prid tudi kontekst 'obračanja navznoter', ki nam bo olajšal naš jutri,« dodaja sogovornica.

Intervju

goričan
03. 12. 2020

Predsednik žirije tekmovanja Outstanding, ki nagrajuje presežke v zunanjem oglaševanju,…

katarina klemenc
28. 11. 2020

Z mag. Katarino Klemenc, direktorico korporativnega komuniciranja Novartisa v Sloveniji…

snapchat
16. 11. 2020

Tako trdi Samuel Bevan, mednarodni vodja za nove trge in poslovne rešitve pri Snapchatu,…

Naši avtorji