džungla
Aktualno

Džungla, kjer ne cvetijo le rastline, ampak tudi posel

V času, ko smo bili zaradi ukrepov proti širjenju covida-19 zaprti med štiri stene, smo iskali različne načine, kako bi se zaposlili v prostem času.

Nekateri so si omislili štirinožne domače ljubljenčke, druge je navduševala vzgoja kvasovk za pripravo kruha z drožmi, tretje pa je najbolj pomirjala misel o negi sobnih rastlin. V marsikaterem stanovanju so vzcvetele prave džungle in v tem sta svojo poslovno priložnost našli tudi nadebudni podjetnici Tjaša Jarc in Tilyen Mucik, ki sta v koronski dobi vzpostavili spletno trgovino s sobnimi rastlinami Džungla Plants. V letu dni je to postal resen posel, ki se mu prijateljici posvečata za poln delovni čas. Zaupali sta nam, kako sta se lotili tega podjetniškega podviga in do katerih spoznanj sta prišli pri tem.

Tjaša Jarc in Tilyen Mucik sta prijateljici že več kot deset let. Tjaša je strastna popotnica, ki je prve delovne izkušnje pridobivala z vodenjem projektov v oglaševalskih agencijah Studio Mi in Pristop, potem pa ugotovila, da oglaševanje ni nekaj, s čemer bi si želela ukvarjati vse življenje. »Potem sem šla za štiri mesece na Bali, kjer sem se navdušila nad upravljanjem prostorov za skupno delo, coworking, zaradi česar sem se za nekaj časa preselila v Berlin, kjer sem pomagala voditi enega od tamkajšnjih največjih coworking prostorov Ahoy Berlin, čez dve leti pa sem se za leto dni preselila v Avstralijo, v Melbourne. Tam sem vzpostavila center in inkubator za podjetja, ki se ukvarjajo s tehnologijo veriženja podatkovnih blokov, blockchain. Ko se je leto dni izteklo, se mi je zdelo, da je čas, da se vrnem v Slovenijo. Tu sem še nekaj časa iskala svoj prostor pod soncem in ga potem našla pri Gregorju Rebolju, investitorju v start-upe, ki mi je ponudil delo v investicijskem skladu Silicon Gardens, hkrati pa sva v Delovi stolpnici vzpostavila Kyuriosity Hub za start-upe,« o prehojeni poslovni poti pripoveduje Tjaša. Tilyen po drugi strani ne prihaja iz podjetniških vod, temveč iz umetniških. »Moje življenje se vrti okrog fotografije; trenutno zaključujem magisterij na Akademiji za likovno umetnost. Že od nekdaj pa me zanimajo tudi rastline, kar združujem z botanično fotografijo,« pove Tilyen.

In kako se je v njiju zanetila ideja, da bi vzpostavili spletno trgovino s sobnimi rastlinami? »Tjaša je od nekdaj veliko potovala in vedno, ko je prišla nazaj v Slovenijo, sva se dobili na kavi in se pogovarjali o najinih načrtih. Ko se je odločila, da se namerava ustaliti v Sloveniji, mi je, ker je vedela, kako zelo me zanimajo rastline, povedala zgodbo o tem, kako je iskala kul lončnico za novo stanovanje in se ves dan vozila po Ljubljani, pa je ni našla. Vprašala me je, ali sem kdaj razmišljala o kakšni spletni trgovini z lončnicami. Dejansko sem o tem že razmišljala, saj sem bila v prvem valu korone močno vpletena v Facebookove skupine za zbiranje in kopičenje rastlin in velikokrat sem jih tudi sama naročala iz tujine, saj pri nas ni bilo ustreznega ponudnika,« pripoveduje Tilyen. To je bil začetek Džungle Plants, saj sta le mesec dni zatem že postavili spletno trgovino in ljubiteljem sobnih rastlin začeli ponujati to, česar sta si sami želeli. Trgovina, poleg spletne imata tudi fizično, je v letu dni tako zrasla, da se trenutno obe ukvarjata le z njo.

Zelo premišljeno v podjetniško pustolovščino

Džungla Plants sicer ni nastala po naključju, saj sta se prijateljici zelo premišljeno podali v to podjetniško pustolovščino. »Čeprav je Tilyen zelo velika ljubiteljica rastlin, pa nisva sledili zgolj neki 'nori' želji, ampak sva se zelo zavestno odločili za to. Zavedali sva se, da je s prvim valom korone prišlo do kritične mase ljudi na trgu, ki bi bili pripravljeni kupovati sobne rastline preko spleta, a v Sloveniji prave rešitve še ni bilo,« pravi Tjaša. Po njenih besedah je bil vsak korak, ki sta ga naredili, test. »Prvi test je bil to, da sva najprej vzpostavili le pristajalno stran z možnostjo vnosa e-naslova, da bi ljudi obvestili, ko bi odprli spletno trgovino. To sva razširili po najini mreži in skupini na Facebooku ter dobili okrog 600 e-naslovov, kar je bil že dober test. Drugi test je bil odprtje same spletne strani z začetno ponudbo rastlin in ko sva videli, da jih ljudje kupujejo, sva se odločili, da poiščeva prostor za skladiščenje in prodajo rastlin. Prvih 14 dni sva jih imeli kar v našem hubu v Delovi stolpnici, ki pa je seveda kmalu postal premajhen,« pripoveduje Tjaša. »Industrija rastlin je v Sloveniji malo za časom. Po navadi gre za družinska podjetja, kjer prodaja rastlin prehaja iz roda v rod, a je inovacij zelo malo. Čeprav sama rada zaidem na ljubljansko tržnico in rastline kupujem pri branjevkah, pa sva videli svojo priložnost v tem, da narediva spletno trgovino, ki bo ljudi pritegnila že s svojim estetskim videzom,« dodaja Tilyen.

dz poslovni

Džungline sobne rastline krasijo poslovne prostore marsikaterega podjetja, čeprav se podjetnici prodaji podjetjem za zdaj še ne posvečata aktivno. Kot pravita, jima publiciteta za zdaj zadošča, da ju podjetja sama poiščejo.

Spletna trgovina z dušo in svojstvenim značajem

Pri tem sta odlično združili svoje raznoliko znanje in izkušnje. »Tilyen je ustvarila logotip in celostno grafično podobo, njene so tudi vse fotografije lončnic in drugih izdelkov v spletni trgovini. Spletno stran sva izdelali sami in poskrbeli tudi za dizajn. Sicer se opazi, da nisva zares oblikovalki, ampak se nama zdi, da ima spletna trgovina prav zaradi tega neko dušo. Ni namreč tipično agencijska, s čistim dizajnom, a prav to je po najinem mnenju največja prednost, saj izpade bolj pristno,« pravi Tjaša. Sicer sodelujeta tudi s profesionalno oblikovalko, ki jima še dodatno svetuje glede oblikovanja, poleg tega pa sta najeli še butično agencijo za učinkovitostni marketing, sodelujeta pa tudi s strokovnjakom za iskalni in e-poštni marketing. Vse organske objave na Facebooku in Instagramu sicer pripravljata sami.

»Že na samem začetku sva se dogovorili, da bo Tjaša skrbela za marketing in tekoče poslovanje, jaz pa sem odgovorna za ponudbo rastlin. Čeprav sva od začetka vse delali sami, pa me zdaj veseli, da imava agencijo in druge zunanje izvajalce, saj ne moreva sami slediti vsem novostim,« pravi Tilyen, Tjaša pa dodaja: »Sama si niti nisem želela konkretno posvetiti digitalnim aktivnostim, saj je veliko ljudi, ki to počnejo precej bolje od mene. Tilyen se je v tem času veliko naučila tudi o sami industriji rastlin, medtem ko so bile zame najbolj novo področje finance, učim pa se tudi tudi poslovne analitike in upravljanja s kadri.« V podjetju namreč že nekaj časa nista več sami, ampak imata še šest sodelavcev.

dzungla

Vse fotografije sobnih rastlin in drugih izdelkov v spletni trgovini Džungla Plants so delo Tilyen Mucik, ki jo prav botanična fotografija najbolj navdušuje.

Genialen marketinški sistem

S pomočjo testiranja sta ugotovili tudi, kakšno je optimalno pakiranje za pošiljanje rastlin po pošti. »Še pred prvo dostavo – meni na dom – sva naredili raziskavo in preučili, kako to počnejo tuje spletne trgovine. Želeli sva si uporabljati večinoma papir in čim manj plastike. Čez zimo sva pošiljkam dodajali tudi grelne blazinice, da rastline ne bi pozeble,« pravi Tilyen. V skladišču in trgovini na Rudniku imata naenkrat približno 2000 rastlin okrog 50 različnih vrst. »Na tem trgu se trendi zelo hitro spreminjajo, iz meseca v mesec. Ljudje se zelo hitro zaljubljajo v nove vrste rastlin, ki zaradi križanja različnih sort na trg prihajajo vedno hitreje, s tem pa se spreminja tudi povpraševanje. Zato v največji meri tudi midve prilagajava ponudbo glede na trende,« pojasnjuje Tilyen, Tjaša pa dodaja: »V najini ponudbi je 40 odstotkov rastlin, ki jih imava skoraj vedno na zalogi, saj jih ljudje največ kupujejo, 40 odstotkov je takšnih, ki jih redno menjava, 20 odstotkov pa je povsem novih in jih dodajava vsak teden, potem pa presodiva, ali se nama jih izplača obdržati v redni ponudbi.«

Po njenem prepričanju je takšen sistem genialen tudi z marketinškega vidika, saj lahko stalno ustvarjata nove vsebine. »Tako lahko na primer sporočava, da imava nove rastline, ki jih naslednji teden ne bo več na zalogi, s čimer se kupci zavejo, da morajo želeni izdelek kupiti čim prej. Ne nazadnje pa je že izdelek sam po sebi takšen, da lahko ustvarjava ogromno novih vsebin. To dvoje je bistveno pripomoglo k temu, da sva uspeli vzpostaviti Džunglo in da je v kratkem času postala tako prepoznavna,« meni Tjaša.

dz skladisce

V skladišču in trgovini na Rudniku imata na zalogi približno 2000 rastlin okrog 50 različnih vrst.

Vse, kar si želita, je ustvarjati

Kot pravita sogovornici, njuno podjetje trenutno raste še povsem organsko, s pomočjo preizkušanja in testiranja. Pred nekaj meseci sta spletno trgovino odprli tudi na Hrvaškem in jima zdaj prinaša že okrog 30 odstotkov prihodkov. Za zdaj si še ne zastavljata večjih načrtov za prihodnost. »Odločili sva se, da delava po najinem tempu in toliko, kot čutiva, da zmoreva. Ne bi radi presegli svojih meja, saj najin cilj na tej poti ni, da bi pregoreli, temveč si želiva predvsem ustvarjati – in živeti,« poudarja Tjaša. Tilyen pri tem pristavi, da bi si nekoč želela imeti svoj rastlinjak, ki bi ji nudil več prostora za vzgojo novih redkih rastlin, ki jih zdaj vzgaja kar doma. Tjašina želja je tudi, da bi bilo med njunimi strankami več večjih podjetij, čemur pa se za zdaj še ne posvečata aktivno. »Za zdaj nama publiciteta še omogoča, da podjetja sama pridejo do naju. Najin cilj bi bil zagotovo na primer tudi to, da bi do naju prišel nov hotel, ki bi nama naročil, naj vse hotelske sobe opremiva s sobnimi rastlinami. Mislim pa, da dlje časa ko bova na trgu, več zaupanja si bova pridobili in posledično bova prišli tudi to takšnih večjih poslov,« sklene Tjaša.

dz kavarna

Julija letos sta v kavarni Kiparna v stari Ljubljani pripravili pop-up dogodek, na katerem sta obiskovalcem predstavili svojo »džunglo«.

Članek je bil objavljen v jesenski prilogi SaMMozavestno, ki jo lahko prelistate tu. 

Intervju

sasa gnezda
22. 04. 2024

V podjetju Mediade tudi letos pripravljajo Konferenco internega komuniciranja KIK 2024,…

Nekje sem zasledila misel, da je komunikacija mehka veščina, a da je zanjo treba trdo delati. Interna komunikacija se ne zgodi sama od sebe – vsaj ne…

zz
20. 04. 2024

PandaChat, slovenska rešitev, ki z UI poenostavlja iskanje po obsežnih podatkovnih…

Pričakujete lahko, da bo PandaChat vedno znova presenečal s kreativnimi in inovativnimi funkcionalnostmi. Spremljamo trg, razmišljamo in si…

Življenje z znaMMkami
15. 04. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Prisegam na humor, igro besed in čustva … »Kupijo« me tudi nizkoproračunski oglasi z dobro idejo.

Naši avtorji