fb
Aktualno

Družba Meta se bori proti netočnim informacijam tudi v Sloveniji

V boju proti netočnim informacijam bo od danes naprej družba Meta v sodelovanju z zavodom Oštro preverjala dejstva v besedilnih in vizualnih objavah tudi za slovenske uporabnike Facebooka in Instagrama.

Na novinarski konferenci so predstavniki Mete predstavili novosti za Slovenijo, ki bodo uporabnikom Facebooka in Instagrama pomagale pri ločevanju preverjenih dejstev od netočnih informacij ali celo lažnih novic. Predstavili so orodja in programe, ki so namenjeni omejevanju širjenja lažnih novic, in napovedali pomembno lokalno partnerstvo v Sloveniji na tem področju. Podpisali so ga z zavodom Oštro, ki je certificiran s strani neodvisne mednarodne mreže za preverjanje dejstev IFCN.

Širjenje lažnih novic upočasnjeno ali ustavljeno

Pri boju proti lažnim novicam v podjetju Meta sodelujejo z več kot 80 partnerji za preverjanje dejstev v več kot 60 jezikih po vsem svetu ter nenehno vlagajo v razvoj orodij in partnerstev. »Kadar preverjevalec dejstev določeno vsebino oceni kot netočno, jo začnemo prikazovati nižje, kar znatno zmanjša njeno distribucijo. To ustavi razširjanje netočnih informacij in zniža število ljudi, ki so tem objavam izpostavljeni,« pravi Jacob Turowski, vodja javne politike za Srednjo in Vzhodno Evropo pri podjetju Meta. Ob tem se prav tako zmanjša doseg strani in domen, ki večkrat delijo lažne novice, poleg tega pa jim onemogočijo monetizacijo preko oglasov. Kadar je objava označena za lažno, dobijo uporabniki, ki so jo videli ali ki jo nameravajo deliti, nekakšno opozorilo, da je informacija lažna. Preverjevalci dejstev namreč ne morejo s Facebooka ali Instragrama odstraniti profilov ali strani.

Partnersko sodelovanje z Oštro.si

»Veseli nas, da je Oštro naš zunanji partner za preverjanje dejstev v Sloveniji. Boj proti lažnim novicam je odgovornost, ki jo jemljemo resno, zato nenehno iščemo načine, kako preprečiti širjenje napačnih informacij na naši platformi,« dodaja Turowski.

Oštro je neprofitni in neodvisni center za preiskovalno novinarstvo v regiji, ki že tri leta vodi projekt Razkrinkavanje.si, s katerim redno preverjajo medijske izjave in vsebine. »Facebook je eden od ključnih kanalov za razširanje netočnih informacij v Sloveniji. Pomembno je, da se v podjetju Meta tega zavedajo in preko partnerstev prispevajo k bolj zdravi informacijski ozaveščenosti. Oštro bo svoje delo še naprej opravljal v skladu z najvišjimi profesionalnimi standardi,« je dejala Anuška Delić, ustanoviteljica in odgovorna urednica Oštra.

Meta in Oštro tako od danes naprej odstranjujeta vsebino in profile, ki kršijo standarde, kodekse, pravilnike in s tem širijo lažne novice in netočne vsebine.

Opozorila na aplikacijah Facebook in Instagram bodo videti tako:

fake news

fb

 

fb

Intervju

Življenje z znaMMkami
15. 04. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Prisegam na humor, igro besed in čustva … »Kupijo« me tudi nizkoproračunski oglasi z dobro idejo.

Madea Mojca Majhen
13. 04. 2024

Konferenco medijskih trendov SEMPL pod okrilljem Media Poola že drugo leto zapored…

»Zame so edini pravi dogodki še vedno tisti, kjer si ljudje stisnejo roko in si pogledajo v oči brez vmesnika, kot je računalniški zaslon,« pravi…

grace
12. 04. 2024

Z Grace Andrews, direktorico marketinga pri podkastu The Diary of CEO, ki bo nastopila na…

The Diary of CEO smo že od začetka obravnavali kot oddajo in ne kot podkast, kar pomeni, da za vsako epizodo ustvarimo filmskemu podoben napovednik.

Naši avtorji