dobrote dolenjske
Aktualno

Dolenjska navdušuje s svojimi dobrotami

Dobrote Dolenjske je ime, ki združuje najboljše lokalne kulinarične izdelke in turistične storitve Dolenjske.

Gre za kolektivno blagovno znamko, ki nastaja pod okriljem Zavoda za kulinariko in turizem Dobrote Dolenjske iz Trebnjega, dobrote pa ustvarjajo že od leta 2011, ko se je rodila ideja o združevanju in povezovanju najboljših ponudnikov iz te slovenske pokrajine.

Ugotovili so namreč, da to okolje v preteklosti ni imelo razvitih prepoznavnih turističnih produktov kot tudi ne razvitih in prepoznavnih blagovnih znamk. Prav tako ni bilo celostnega pristopa k njihovi promociji, razvoju in trženju. »Kljub izrazito podeželskemu področju kmetje večinoma niso imeli registriranih dopolnilnih dejavnosti za proizvode, ki so jih – pogosto zelo ustrezno – pridelovali in izdelovali. Tudi drugi ponudniki turističnih in kulinaričnih storitev so bili med seboj praviloma nepovezani. Potencial, ki smo ga imeli, smo želeli izkoristiti. Iz do takrat neizkoriščenih surovin iz lokalnega okolja smo s pomočjo vrhunskih strokovnjakov razvili nove kulinarične in gastronomske produkte, ki imajo visoko dodano vrednost, kakovost in močno zgodbo,« pravi Špela Smuk, predstavnica Dobrot Dolenjske.

100 ponudnikov z več kot 700 izdelki

Blagovna znamka Dobrote Dolenjske danes združuje že skoraj 100 različnih ponudnikov z več kot 700 visokokakovostimi izdelki. Njen glavni namen je povezati dolenjske ponudnike (kmete, pridelovalce, predelovalce, vinarje, čebelarje, gostince in vse turistične ponudnike) in njihove izdelke oz. storitve v celovito kulinarično in gastronomsko zgodbo, ki ljudem skozi različne aktivnosti, dogodke, prireditve ter stalno trgovsko ponudbo predstavlja turistično ponudbo Dolenjske s poudarkom na izbrani gastronomski ponudbi regije. Ti zdaj ponosno tvorijo in aktivno razvijajo jagodni izbor, certificirano izbrano ponudbo visokokakovostnih, inovativnih, a hkrati tudi tradicionalnih izvirnih turističnih produktov z visoko sporočilno vrednostjo.

Ne samo povezovanje in prodaja, tudi proizvodnja

Posebnost te blagovne znamke je v tem, da niso le ime, ki združuje prvovrstne lokalne izdelke in storitve ter jih kot takšne prodajajo na trgu, temveč so eden od ponudnikov s proizvodnjo lastnih kulinaričnih izdelkov. »Prav proizvodnja je eden od ključnih temeljev Dobrot Dolenjske, saj nam omogoča, da smo glasnik vrednot, ki jih zagovarjamo in iščemo tudi pri naših drugih ponudnikih. Tako imamo v Trebnjem, kjer je naš sedež, poleg prodajno-izkustvenega mesta tudi proizvodnjo – naše srce – kuhinjo, sušilnico, kjer nastaja del prodajnega asortimaja Dobrot Dolenjske. Večina surovin, ki jih potrebujemo v naši lastni proizvodnji, je prav tako lokalnega porekla in to je način, kako lahko še na dodaten način prispevamo k razvoju inovativnih kulinaričnih produktov, ki jih na dolenjskem trgu še ni, so pa zanje na voljo surovine in ideje,« pravijo.

Načrtov jim ne primanjkuje

Kot smiselno nadaljevanje svojega dosedanjega raziskovanja dolenjske kulinarične dediščine imajo v načrtu, da bodo v Trebnjem vzpostavili kulinarično središče. V njegovem okviru bodo poleg vodenih degustacij in kulinaričnih izobraževanj izvajali še en nov turistični produkt, in sicer kulinarične delavnice pod vodstvom priznanih dolenjskih chefov. Na njih se bodo tako domačini kot obiskovalci in turisti lahko preizkusili v kuhanju značilnih dolenjskih jedi in tako spoznavali lokalne surovine in bogato kulinarično izročilo Dolenjske.

Že do zdaj so se obiskovalci lahko udeležili vodenih tematskih kulinaričnih doživetij Okusi Dolenjsko, prav tako so idejni snovalci in organizatorji dveh večjih kulinaričnih prireditev: prvega mednarodnega festivala marmelade in tedna dolenjske kulinarike v Ljubljani. »Zelo se trudimo promovirati našo kulinariko in hkrati Dolenjsko tudi v tujini. Tako se zelo uspešno udeležujemo kulinaričnih dogodkov, kjer navdušujemo z okusi in zgodbami jedi. Zadnji takšen zelo uspešen dogodek je bil Alpe Adria Kuche v Celovcu. Tam ljudje niso le okušali fižolove torte iz avtohtone sorte Ribničan, medvedove salame iz Kočevja, pirinega rižka z jurčki, roženkravtovega likerja ali cvička, temveč smo obiskovalcem jed oz. pijačo na velikem kulinaričnem zemljevidu umestili v prostor in jih site in navdušene s promocijskim gradivom povabili na Dolenjsko,« povejo.

dobrote dol1

Turisti najraje posegajo po vinih, žganih pijačah, suhih mesninah, medu, čajih in marmeladah. Na policah v trgovskih verigah pa se najbolje prodajajo hišni piškoti in vetrci, ročno divje nabrani čaji, hišne marmelade in sirupi.

dobrote dol2

 

Izdelki Dobrote Dolenjske so na voljo v dveh lastnih maloprodajnih mestih: v središču Trebnjega (na Gubčevi cesti 1a) in Ljubljane (na Mestnem trgu 17). Kupite jih lahko tudi v spletni trgovini www.dobrote-dolenjske.si.

Članek je bil objavljen v prilogi KuhaMMo, ki jo lahko prelistate tu. 

Intervju

sasa gnezda
22. 04. 2024

V podjetju Mediade tudi letos pripravljajo Konferenco internega komuniciranja KIK 2024,…

Nekje sem zasledila misel, da je komunikacija mehka veščina, a da je zanjo treba trdo delati. Interna komunikacija se ne zgodi sama od sebe – vsaj ne…

zz
20. 04. 2024

PandaChat, slovenska rešitev, ki z UI poenostavlja iskanje po obsežnih podatkovnih…

Pričakujete lahko, da bo PandaChat vedno znova presenečal s kreativnimi in inovativnimi funkcionalnostmi. Spremljamo trg, razmišljamo in si…

Življenje z znaMMkami
15. 04. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Prisegam na humor, igro besed in čustva … »Kupijo« me tudi nizkoproračunski oglasi z dobro idejo.

Naši avtorji