droga
Aktualno

David Droga: »Nikoli se nisem ustrašil delati nekaj novega«

David Droga je prvega kanskega leva dobil pri rosnih devetnajstih letih in je tudi najmlajši dobitnik do zdaj. Nedavno je odstopil z mesta direktorja agencije Accenture Song, ampak njegova kreativna pot še zdaleč ni končana.

David Droga je prava legenda oglaševalske kreativnosti, je na odru Cannes Lions uvodoma izpostavil Tim Nudd, urednik za kreativnost pri AdAge, ki se je z njim pogovarjal o njegovi dosedanji poti – in pogledu v prihodnost.

Ko je David Droga pri osemnajstih letih začel delati v eni od oglaševalskih agencij v rodni Avstraliji, si ni predstavljal, da bo dejansko krojil oglaševalsko industrijo. »Želel sem si zgolj preizkušati meje lastne domišljije – in v tem sem bil precej dober,« pravi danes 56-letni Droga, ki je svojo agencijo Droga5 ustanovil leta 2006, nato pa jo leta 2019 prodal svetovalni in tehnološki družbi Accenture. Kmalu je prevzel vodenje Accenture Interactive, pozneje preimenovane v Accenture Song. Z letošnjim septembrom se poslavlja z direktorske funkcije in postaja podpredsednik celotne skupine Accenture.

»Moja celotna kariera temelji na namenu in strategiji. Ko ti je do nečesa resnično mar, to spremeni vse,« je dejal v Cannesu in poudaril pomen ambicije: »Ambicija lahko reši našo industrijo. Nikoli se nisem ustrašil narediti nekaj novega.«

Projekti, ki so premikali svet

Med najljubšimi projekti je izpostavil UNICEF-ov »Tap Project«. »Ta projekt je bil najbolj všeč tudi moji mami, okoljski aktivistki, ki je šele z njim razumela, da lahko oglaševanje dela tudi v dobro ljudi,« je zaupal občinstvu. Projekt se je začel leta 2007 s pilotnim enodnevnim dogodkom v newyorških restavracijah, kjer so gostje darovali en dolar za vodo iz pipe, ki jo sicer dobijo brezplačno, s čimer so podprli UNICEF-ov program za vodo, sanitarije in higieno (WASH). Kampanja je zbrala več kot 10 milijonov dolarjev donacij in pokazala, kako lahko domiselna ideja in močno sporočilo mobilizirata množice.

Drug izjemen projekt, ki ga je izpostavil Tim Nudd, je bil »Decode Jay-Z with Bing« – kampanja, v kateri so razkrite strani Jay-Z-jeve avtobiografije postavili na nepričakovane fizične lokacije, povezane z vsebino (npr. krožniki v restavracijah, avtomobilske tablice, bazeni). Ljudje so jih morali najti s pomočjo Binga. Kampanja je združila svet resničnega iskanja in digitalnega raziskovanja ter dokazala, kako lahko blagovna znamka postane del kulturnega dialoga.

Od moči filma do umetne inteligence

»Navdušen sem nad izjemno močjo filma. Obožujem ustvarjanje lepih stvari, ki se povežejo z ljudmi,« je komentiral svojo ljubezen do pripovedovanja in vizualne estetike. O oglasih za Super Bowl pa je dejal, da so kot olimpijske igre oglaševanja – s »smešno velikimi zneski denarja«, a tudi priložnostjo za briljantne kampanje, ki jih je pomagal snovati tudi sam.

Dotaknil se je tudi prihajajočih izzivov: »Umetna inteligenca bo spremenila ogromno stvari. A ne moremo stati ob strani – osvojiti jo moramo prav mi, kreativci. To je vznemirljiv svet. Če naredite nekaj izjemnega, vas nihče ne bo vprašal, s katerim orodjem ste to naredili.«

Njegov kreativni kompas temelji na jasnih vrednotah: »Resnično mi je mar – za svoje delo, za to, kako ravnam z ljudmi. To izhaja že iz mojega otroštva, ko sem odraščal z mamo aktivistko. Tudi do naše industrije gojim iskreno skrb in lahko rečem, da sem imel neverjetno srečo, da sem v svoji kreativni karieri lahko delal z izjemnimi ljudmi.«

Pogled naprej

Čeprav uradno zapušča vlogo direktorja Accenture Song, Droga ostaja v središču kreativnega dogajanja. Septembra bo postal podpredsednik skupine Accenture, vredne 20 milijard dolarjev – kljub temu da ni nikoli dokončal šole, kot je povedal občinstvu.

Zaključil je s svojim vodilom, ki ga je od nekdaj usmerjalo pri ustvarjanju kampanj: »Če imaš pravo idejo za pravo občinstvo, se vse ostalo poklopi. Začni s tem, kakšno reakcijo želiš doseči. In pusti, da občinstvo razširi tvoje sporočilo naprej.«

Intervju

zz
14. 07. 2025

O marketinških aktivnostih za Shein v Sloveniji smo spregovorili z Žanom Susmanom,…

Osnovni koncept Shein pop-up prodajalen je mišljen kot nek večdnevni dogodek, ki privabi množice in se nato seli na drugo lokacijo. V Citycentru…

zz
11. 07. 2025

V času, ko je pozornost potrošnika ena najdragocenejših dobrin v marketingu, prihajajo v…

Skupni imenovalec odzivov je navdušenje – ljudje doživijo hologram kot nekaj novega, nepričakovanega in vizualno zelo močnega, kar lahko vpliva tudi…

tomato
07. 07. 2025

Obiskovalci Ljubljanskega gradu si bodo v letošnjem poletju – od 4. julija pa vse do 31.…

Naši avtorji