pokoronski turizem
Aktualno

Ciljajo na goste, ki lahko pridejo z avtomobilom

Že kmalu po začetku karantene smo Slovenci začeli ugibati, kaj nas čaka med letošnjimi počitnicami. Bomo lahko šli čez mejo, na hrvaške plaže? Bomo lahko leteli po Evropi in po svetu?

Čeprav se ukrepi počasi sproščajo, se zdi, da bo večina Slovencev letos dopustovala »doma«, k čemur jih z novo motivacijsko akcijo spodbuja tudi Slovenska turistična organizacija. Preverili smo, kako bodo goste privabljali v nekaterih turističnih namestitvah in kako so se pripravili na obdobje po koroni.

Povsem odvisni od tujine

V ljubljanskem Hotelu Slon se trenutno še vedno veliko ukvarjajo z odpovedanimi rezervacijami, saj se z večino gostov poskušajo dogovoriti za nov termin – letos ali v letu 2021. »Pri tem imam v mislih predvsem različne dogodke in turistične skupine, prav tako pa vsakemu individualnem gostu ponudimo možnost rezervacije novega termina z različnimi ugodnostmi. Še vedno je precej usklajevanja z gosti, ki so svoje bivanje plačali vnaprej in se je treba z vsakim posebej dogovoriti glede menjave termina ali vračila kupnine, odvisno, za kateri termin je bila sklenjena prvotna rezervacija,« pripoveduje Željko Vrhovac, pomočnik direktorja in vodja prodaje v Hotelu Slon.

V času pogovora (sredi maja 2020) so se pripravljali tudi na nove zaščitne ukrepe, ki jih bodo morali uvesti za goste na vseh stopnjah bivanja – od prihoda na recepciji do bivanja v sobi, zajtrka in samega odhoda. »Treba je pripraviti nove standarde za zaposlene po posameznih oddelkih, nato pa te standarde uvesti med zaposlene in pripraviti obvestila za goste. Na ravni podjetja smo prav tako pripravili različne scenarije izhoda iz krize in glede na posamezen scenarij načrt aktivnosti, ki jih bomo morali izvesti, da bo podjetje lahko preživelo,« dodaja Vrhovac.

slon1

Ciljajo na goste, ki lahko pridejo z avtomobilom

Glede na težavno in počasno okrevanje letalskega prometa vsaj do septembra stavijo predvsem na goste, ki bodo do hotela lahko prišli z avtomobilom. To so po njegovih besedah toreh Avstrija, Hrvaška, Srbija, Madžarska, Češka, Poljska in Nemčija, ki so oddaljeve največ 800 kilometrov. »Žal na Italijo, ki je sicer naš glavni in največji trg, trenutno kaj dosti ne računamo, ampak bomo videli, kako se bodo ukrepi odvijali v naslednjih mesecih,« pravi sogovornik, ki dodaja, da imajo domačih gostov zelo malo (v povprečju le 2 odstotka na letni ravni) in so tako povsem odvisni od tujine.

»Glede domačih gostov smo žal bolj skeptični, saj je Slovenija zelo majhen trg v primerjavi z Nemčijo ali Španijo, kjer je domači turizem zelo močan. Seveda razmišljamo tudi o tem segmentu in s katerimi proizvodi ali novimi poslovnimi modeli bi lahko privabili več domačih gostov. Mestne destinacije so manj primerne za daljše počitnice oziroma so bolj primerne za krajše mestne oddihe, kjer pa zaradi majhnosti in hitre dostopnosti večinoma dobimo dnevne obiskovalce. Za domače goste vidimo več priložnosti v poslovnem segmentu, na primer pri izobraževanjih, seminarjih in ponudbi različnih konferenčnih storitev, vendar moramo tukaj počakati na nadaljnje ukrepe države,« pravijo v Hotelu Slon.

slon2slon3

Hoteli se bodo morali še bolj digitalizirati

Med ukrepe, ki so jih že in jih še bodo sprejeli, sodi prilagoditev odpovedne politike za vse segmente na čim bolj fleksibilno, kar bodo poudarjali tudi pri vseh marketinških aktivnostih. Trenutno predvsem skrbijo za to, da so v rednih stikih s svojimi ključnimi partnerji, se medsebojno obveščajo in tako ohranjajo pomembne stike. Za vsak segment posebej iščejo nove prodajne priložnosti in tudi razmišljajo o razvoju novih turističnih proizvodov, kot so doživljajski paketi in povezovanje z zunanjimi ponudniki, ali spremembi poslovnega modela za katero od storitev, na primer o spletnih nakupih gostinskih izdelkov in nagovarjanju domačih gostov z različnimi paketi. »Velik delež ljudi, ki so prej kupovali fizično, je zdaj prisiljen nakupovati preko spleta, zato obstaja velika verjetnost, da jih bo veliko ostalo na spletu tudi po koncu krize. Zato se bodo morali hoteli še bolj digitalizirati v vseh nakupnih fazah na spletni strani in v spletni trgovini. Z različnimi orodji bo treba omogočiti personalizacijo in segmentiranje obiskovalcev spletnih strani po različnih skupinah potencialnih kupcev, ki jih lahko potem različno nagovarjamo. Sem sodijo tudi različne e-kampanje in obveščanje preko e-novičnikov, GoogleAds, ponovno ciljanje in podobno. Prav tako bo treba gostom pred prihodom omogočiti spletno prijavo v sobo in odjavo iz sobe, v okviru bivanja pa se jim bomo morali prilagoditi z aplikacijami za sporočanje ali spletnimi aplikacijami za komunikacijo in nudenje storitev,« je prepričan Vrhovac. Kot je še povedal za MM, bodo v hotelu še naprej zelo aktivni na družbenih omrežjih, kjer bodo poskušali nuditi še bolj koristne vsebine in hkrati še naprej graditi blagovno znamko.

slon4

 

Poudarek na gradnji zaupanja v blagovno znamko

V družbu LifeClass se na prihajajoče obdobje pripravljajo že od začetka izbruha epidemije. Zavedajo se, da jih letos čaka drugačno poletje in čeprav še ne vedo, kakšen bo »novi« turizem, verjamejo, da bo na odločitve potrošnikov vplivalo tudi zaupanje v blagovno znamko. Zato se v tem trenutku najbolj posvečajo prav temu. »V podjetju pripravljamo seznam novih varnostnih ukrepov in higienskih normativov, čakamo le še na dokončna navodila vlade, ki jih bomo dodali že predvidenim ukrepom. Prihajajoča poletna sezona bo zagotovo v znamenju skrbi za varnost naših gostov in naših zaposlenih. V ta namen za zaposlene pripravljamo vsa potrebna izobraževanja,« zatrjujejo.

Kar zadeva promocijo, bodo veliko pozornosti namenili digitalnim kanalom. »Družbena omrežja igrajo pomembno vlogo pri trženju naših storitev,  poleg klasičnega oglaševanja pa želimo vez z našimi gosti ohraniti tudi preko drugih kanalov. V novem blogu, ki ga bomo predstavili še v tem mesecu, bomo navdihovali s številnimi  zanimivimi  zgodbami. Vsebinski marketing igra v tem obdobju zelo pomembno vlogo – pomembnejšo kot kdaj koli prej,« pravi  Tamara Lesjak, vodja marketinga pri hotelih LifeClass, ki dodaja, da razmišljajo  tudi  o novih, alternativnih kanalih oglaševanja.

LifeClass1»Kar zadeva promocijo, bomo veliko pozornosti namenili digitalnim kanalom in vsebinskemu marketingu, ki igra v tem obdobju zelo pomembno vlogo,« pravi Tamara Lesjak, vodja marketinga v LifeClassu.

LifeClass2

Namesto Italijanov več Avstrijcev

Letošnje poletje bodo glavnino njihovih gostov predstavljali domači obiskovalci, z odpiranjem državnih meja pa seveda pričakujejo tudi povečan obseg nočitev tujih gostov. »Avstrijci, ki naj bi se prvi vrnili v  novo normalnost, so za nas po številu nočitev drugi največji trg. Naše največje tržišče pa je že od nekdaj Italija, vendar je pričakovati, da bo prav ta država zaradi epidemije koronavirusa najpočasneje okrevala,« pravi Lesjakova. V prvem delu 'pokoronskega' obdobja si tako največ obetajo od individualnih gostov, po septembru pa pričakujejo tudi obuditev B2B-segmenta in kongresnega turizma, saj imajo za to obdobje že kar nekaj potrjenih dogodkov.

LifeClass3

LifeClass4

Do gostov s programom »belih rokavic«

V hotelih Kempinski so si zadali »nalogo«, da svojim gostom ob začetku sezone zagotovijo vrhunske storitve in udobje. V skladu s tem bodo začeli ponujati »storitev belih rokavic« oziroma program »Kempinski White Glove Service«. »Gre za program odličnosti, ki pokriva vse vidike luksuznega hotelirstva ter hkrati zajema smernice in navodila s strani zdravstvenih organizacij ter regijskih smernic varovanja zdravja,« je za MM povedala Petra Zierer, vodja odnosov z javnostmi hotelov Kempinski Palace Portorož in Kempinski Hotel Adriatic.

kempinski1Petra Zierer, vodja odnosov z javnostmi hotelov Kempinski Palace Portorož in Kempinski Hotel Adriatic, pravi, da je odstotek tujih gostov v hotelu Kempinski Palace Portorož izjemno visok, saj jih je več kot 90 odstotkov.

Kempinski

Zaradi trenutnih razmer bodo spremenili svoje marketinške aktivnosti in preusmerili proračune. Komunikacijo bodo usmerili na domači trg in na tiste trge, ki so na t. i. »avtomobilski razdalij« od njihovega hotela, torej države, kot so Slovaška, Madžarska, Avstrija in Nemčija. »Poudarek bo na digitalnem komuniciranju in aktivnostih na družbenih omrežjih. S strategijo se bomo osredotočili na storitev – gostom bomo še naprej nudili visoko kakovostno storitev Kempinski, ki je ena od naših osnovnih vrednot poslovanja, obenem pa bo poudarek na zagotavljanju najvišjih ravni varovanja zdravja, dezinfekcije in varnosti. Prav tako bomo sporočali o naših zunanjih aktivnostih in čudoviti naravi, ki jo nudi destinacija. Seveda pa ne smemo pozabiti niti na novo plažo hotela, ki bo nudila dodano storitev tako gostom hotela kot tudi lokalnemu prebivalstvu in bo ena od glavnih točk komuniciranja,« našteva Petra Zierer. »Veselimo se prav vseh gostov v hotelu, ne glede na njihovo nacionalnost, pričakujemo pa predvsem goste iz Slovenije in bližjih držav. Seveda pa je vse odvisno od odprtja meja,« dodaja.

kempinski3kempinski4Maja 2020 je potekala oglaševalska akcija hotelov Kempinski »Potovalna obljuba« (»Make a Travel Promise«). V okviru akcije so lahko vsi, ki so sanjarili o dopustu v luksuznem hotelu, rezervirali počitnice za vse leto vnaprej, ne da bi se odločili za specifične datume.

 

Intervju

leanpay
07. 08. 2020

Janko Medja, ki ga večina Slovencev pozna kot nekdanjega prvega moža NLB, je zdaj…

Leanpay je vezni člen med trgovci oz. ponudniki storitev in potrošniki. Naša storitev obročnega plačila je preprosta – ključno je zmanjševanje trenja…

dali
24. 07. 2020

Dali Bungič je del agencije Luna že dve tretjini njenega obstoja. V njej je začela kot…

Ozrli smo se na doslej prehojeno pot Lune, se dotaknili tako njenih vzponov kot tudi padcev in se posvetili tudi odnosu med »čustvi in številkami«,…

Maja Čander
10. 07. 2020

Maja Čander se je po dolgih letih novinarske kariere podala na samostojno pot in…

Petčlanska ekipa agencije v prvi vrsti stavi na kakovostne vsebine, ki jih zagotavlja preplet njihovih raznolikih znanj, veščin in izkušenj.

Naši avtorji