televizija
Aktualno

Cene oglaševanja se zaradi medijske inflacije močno povečujejo

Medijska inflacija zvišuje cene oglaševanja na skoraj vseh kanalih, pri čemer je najbolj na udaru televizija, ugotavlja analitična družba WARC.

Najnovejše poročilo o globalnih oglaševalskih trendih in naraščajočih cenah oglaševanja, ugotavlja, da so se cene televizijskega oglaševanja (cena na tisoč, CPM) od leta 2019 po vsem svetu povečale za kar 31,2 odstotka; v letu 2022 za 10 odstotkov. To predstavlja najbolj skokovito rast cene v več kot 20-ih letih. Trend je še posebej izrazit v ZDA, kjer naj bi bila cena na tisoč celo za 40 odstotkov večja kot pred epidemijo.

Povečanje cen televizijskega oglaševanja se po podatkih WARC pozna predvsem oglaševalcem iz sektorja živil in avtomobilizma, saj najpogosteje oglašujejo na televizji. V letu 2019 so televiziji v povprečju namenili 67,7 odstotka (avtomobilska industrija) oziroma 79,8 odstotka (živila) svojega oglaševalskega proračuna in če bi ohranili enako raven naložb, bi se njihov doseg v dveh letih zmanjšal za kar 18 odstotnih točk.

Tudi cene digitalnih medijev naraščajo

Dvojni trend, po katerem po eni strani upada gledanost linearne televizije, po drugi pa cene televizijskega oglaševanja naraščajo, spodbuja oglaševalce, da oglašujejo drugje. Oglaševanje v družbenih medijih se je povečalo za 33 odstotkov, zelo priljubljen kanal za oglaševanje pa so postale platforme, kot sta Amazon in Spotify. Zaradi prenesičenosti trga pa se cene strmo dvigujejo tudi v digitalnih medijih.

Na kanalih, kot je radio, je še vedno mogoče najti relativno ugodne cene, ugotavlja družba WARC. V Avstraliji so se cene radijskega oglaševanja v letu 2022 znižale za dober odstotek v primerjavi s pandemičnim obdobjem, v ZDA pa zadnja tri leta ostajajo nespremenjene.

Do stagnacije ali nižanja cen je po pandemiji prišlo tudi na področju digitalnega in tiskanega zunanjega oglaševanja (OOH). Cene zunanjih oglasov so v Združenem kraljestvu nižje za tri odstotke, v ZDA pa za šest.

Intervju

ŽZZ
25. 03. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

mancakrnel
23. 03. 2024

Umetna vs. človeška inteligenca, to je zdaj (najbolj pereče) vprašanje. Tudi o tem smo se…

Umetna inteligenca ni tako zelo nov pojav. Generične vsebine, generični oglasi, generični ljudje, generično pisanje – to morda najtežje prenašam –,…

Rašula
23. 03. 2024

Z dr. Jeleno Rašula, strokovnjakinjo za digitalni marketing, ki je pred dobrim letom…

»Bati se umetne inteligence je zame tako, kot bi se pred leti bala digitalnega marketinga, ker transparentno pokaže rezultat vseh kampanj in oceni…

Naši avtorji