
Cannes Lions 2025: Vplivneži, šport in UI
Mednarodni festival kreativnosti Cannes Lions, ki se bo na Azurni obali odvijal naslednji teden, bo letos obarvan predvsem v barve vplivnostnega marketinga, kar kaže na jasen (dolgoročni) premik v strategijah vodilnih blagovnih znamk.

Kaja Kovič
Ustvarjalci, ki so bili še pred kratkim obravnavani kot dopolnilo »klasičnemu« oglaševanju, danes postajajo nepogrešljiv del osrednjega marketinškega spleta. Zakaj se to dogaja prav zdaj? Zaradi potrošnikov, seveda.
Ustvarjalci vsebin so verodostojni
V digitalnem prostoru, ki je vse bolj nasičen in posledično vse manj zaupanja vreden, se blagovne znamke vse težje povežejo z ljudmi na učinkovit način. Sodelovanje z ustvarjalci pri tem ostaja izjema, saj prinaša rezultate, gradi skupnosti in vzbuja zaupanje. Letos bo v Cannesu več ustvarjalcev vsebin na družbenih omrežjih kot kadar koli prej, kar je jasen signal, da najvišji odločevalci sprejemajo in razumejo to novost. Med pokrovitelji predavanj ustvarjalcev so tokrat Passes.com, LTK, Meta, Dove, Spotify, YouTube, Ogilvy, Microsoft, Adobe, Rare Beauty, Heineken, Sephora, Unilever, Duolingo in drugi oglaševalci.
Šport kot poslovna priložnost
Težišče pa se ne premika le k ustvarjalcem, temveč tudi športnikom in športu na splošno. Na konferenčni plaži Sport Beach by Stagwell bo letos vse v znamenju športnikov, poslovnih partnerjev in njihovi sinergiji, ki premika meje industrije. Tudi na drugih lokacijah bodo predstavniki največjih svetovnih oglaševalcev skupaj z uspešnimi športniki, ki jih podpirajo, razpravljali o tem, kako športna disciplina, mreža in vpliv športnikov prispevajo h gradnji uspešnih blagovnih znamk in podjetij.
Tehnologija UI za odprtje potenciala kreativnosti
Google, Microsoft, YouTube, FreeWheel, Epidemic Sound in druge tehnološke platforme bodo na panelih in delavnicah predstavile, kako tehnologija – predvsem UI – spreminja kreativni in oglaševalski ekosistem. Na Microsoft Beach House bo na primer Alix Earle, ustvarjalka in zvezdnica TikToka, pripovedovala o tem, kako uporablja Copilot in druga UI-orodja za krepitev svoje vsebine.
Ključno sporočilo letošnjega festivala?
Ustvarjalcev ne dojemajte »zgolj« kot vplivneže, temveč jih postavite v središče svojih strategij. Najinovativnejše blagovne znamke že delujejo tako: poslušajo, sodelujejo in gradijo nove pristope na podlagi tega, kar jim prinesejo ustvarjalci. Cannes Lions 2025 bo prelomna točka za tiste, ki verjamejo, da je prihodnost marketinga v sodelovanju – ne le med blagovnimi znamkami in agencijami, temveč med vsemi, ki sooblikujemo kulturo.
Slovenske barve na festivalu
V žiriji kanskih levov bo Slovenijo kot edini žirant zastopal Janez Rakušček, izvršni kreativni direktor agencije Luna \TBWA, ki bo presojal dela, prijavljena v skupini zunanjega oglaševanja. Ožji izbor del bodo objavili 14. junija.
»Cannes Lions je sveti gral oglaševanja, primerljiv z oskarji; pri obeh gre za enkraten spoj tekmovanja, nagrad, blišča in druženja vseh, ki v industriji kaj pomenijo. Biti del kanske žirije je zato nekakšen dostop do svetovne elite in s tem veliko priznanje, tako zame, za agencijo Luna \TBWA in seveda tudi za Slovenijo,« je povedal za MM.
Vodilnega festivala kreativnosti na svetu se bo tako kot vsako leto udeležila tudi ekipa Marketing magazina, ki bo za vas poročala o najnovejših trendih, poslovnih priložnostih in nagrajenih delih, in to vsak dan med 16. in 20. junijem. Če boste v Cannesu tudi vi, se nam javite, da se dobimo na šampanjcu in oglaševalski industriji sveta skupaj predstavimo slovenske barve.