nedeljnik
Aktualno

B-report 2020: McCann Beograd prvi na regijski, Futura DDB pa na slovenski lestvici

Čeprav je lani odpadlo kar nekaj uglednih oglaševalskih festivalov, med drugim tudi Kanski levi, smo v MM-u tudi tokrat pripravili B-report, pregled največkrat nagrajenih oglaševalskih agencij, oglaševalskih akcij in oglaševalcev v regiji Adriatik.

Pri Marketing magazinu smo že peto leto zapored na podlagi lastne metodologije pripravili B-report, lestvico oglaševalskih akcij, agencij in oglaševalcev iz regije nekdanje Jugoslavije, ki so v letu 2020 osvojili največ nagrad na najpomembnejših festivalih kreativnosti in oglaševalskih tekmovanjih na mednarodni, regijski in lokalni ravni. Poročilo je sicer nekoliko okleščeno, saj smo med festivali močno pogrešali Cannes Lions, od koder so agencije iz regije zadnja leta vsako leto odnesle vsaj enega tako zaželenega kanskega leva. Tudi »našemu« mednarodnemu Zlatemu bobnu in regijskemu SEMPL-u smo se morali odpovedati, so se pa po drugi strani organizatorji drugih festivalov in tekmovanj, kot so Epica, Eurobest, ADC*E, D&AD, Ad Stars in Balticbest, odločili, da nagrade vseeno podelijo, seveda po digitalni poti. Odvila so se tudi regijska tekmovanja (BalCannes in SoMoBorac) in nacionalna (v Sloveniji SOF in Websi, na Hrvaškem Ideja X in Effie, v Srbiji pa Kaktus in UEPS), kar nam je nudilo dovolj podatkov, da smo lahko pripravili lestvice zmagovalcev.

Tudi blagovne znamke iz regije čedalje bolj pogumne

Čeprav nam je lani koronavirus že začel krojiti življenje, pa B-report tega še ne odseva v večji meri. Na prvem mestu regijske lestvice je sicer delo, ki ga brez covida-19 zagotovo ne bi bilo, toda na druge oglaševalske akcije (na srečo) ni preveč vplival, čeprav nekatere odsevajo trenutno stanje. Družbena problematika je sicer še vedno v ospredju, pri čemer pa se polje družbene odgovornosti precej širi in blagovne znamke tudi v jadranski regiji postajajo vse bolj pogumne, ko gre za razbijanje tabujev. Pri tem naj še posebej izpostavimo blagovno znamko Pipi, ki je v sodelovanju s hrvaško agencijo Imago Ogilvy šokirala hrvaško javnost z ilustracijo gejevskega para, ki skupaj leži na plaži in uživa v poletju, o čemer smo poročali tudi v MM-u. Vsekakor pa ne moremo niti mimo najuspešnejše slovenske akcije, »Mlečnih knjig«, v kateri je Spar Slovenija v sodelovanju s Futuro DDB izjemno domiselno spodbujal otroke in njihove starše k branju. Naj izpostavimo še agencijo Bruketa&Žinić&Grey, ki je na Hrvaškem opozarjala na problem pretiranega pitja alkohola pri mladostnikih, v Srbiji pa je agencija Leo Burnett za Vip mobile izpostavljala osamljenost starostnikov.

Ganljiva zahvala zdravnikom v prvih bojnih vrstah

Povsem »koronsko« akcijo, ki je zmagala na regijski ravni, je ustvarila agencija McCann Beograd za srbski tednik Nedeljnik. Idejo akcije »Hvala vam, zdravniki«, ki je med drugim dobila zlato nagrado Epice in bila izpostavljena na BalCannesu, so snovalci pojasnili takole: »Težki časi vedno ustvarijo velike junake. Običajno gre za anonimne posameznike, ki se nesebično in pogumno žrtvujejo v korist drugih. V teh težkih mesecih med bojem proti virusu covid-19 so to bili ženske in moški v prvi bojni vrsti, v haljah in zaščitni opremi, skrivajoč se za tesnimi maskami in očali. Te pogumne ljudi smo postavili v središče pozornosti v obsežni globalni kampanji, s katero smo želeli povečati zavedanje o trenutni situaciji ter pomenu solidarnosti in podpore zdravstvenim delavcem, ki vsak dan žrtvujejo svoja življenja, ko se borijo za nas.«

Pri pobudi so sodelovali številni kreativci agencije McCann, ki so oblikovali skoraj sto plakatov, na katerih so prikazali resnične zdravnike, ki so jim maske in očala na obrazu pustili raznolike vzorce.

Na srbski lestvici po B-reportu je akcija osvojila drugo mesto, agencija McCann Beograd pa je tudi zaradi nje postala največkrat nagrajena agencija tako v regiji kot tudi v Srbiji. Revija Nedeljnik je po zaslugi te kampanje največkrat nagrajeni oglaševalec v regiji, v Srbiji pa je pristal na drugem mestu.

Mlečne knjige najuspešnejša slovenska akcija v regiji in vodilna v Sloveniji

Drugo mesto na regijski lestvici si delijo kar tri oglaševalske akcije, med katerimi so tudi slovenske »Mlečne knjige«, projekt, ki so ga za trgovsko družbo Spar Slovenija zasnovali v agenciji Futura DDB. V prvi fazi so sledilce na Sparovih družbenih omrežjih povabili, naj skupaj z mladinskim pisateljem Boštjanom Gorencem – Pižamo ustvarjajo pravljice. Na ta način ustvarjeni pravljici so natisnili na embalaži Sparovega trajnega mleka, z namenom, da tako starši kot otroci, ki so dnevno v stiku s tem izdelkom, okrepijo svoje bralne navade in izboljšajo odnos do književnosti. Akcijo so zaokrožili z donacijo slovenskim šolskim knjižnicam, ki je osnovnošolcem zunaj urbanih središč Slovenije pomagala, da posežejo po sveži literaturi. Projekt je vzbudil pozornost tudi na mednarodni ravni, saj je dobil kristalno nagrado na festivalu Ad Stars in prišel v ožji izbor na tekmovanju ADC*E.

 »Mlečne knjige« so poleg drugega mesta na regijski lestvici osvojile celo prvo mesto na lestvici največkrat nagrajenih slovenskih oglaševalskih akcij. Futura DDB, ki jih je zasnovala, je tudi prva med največkrat nagrajenimi agencijami v Sloveniji, Spar Slovenija pa prvi med oglaševalci.

Na drugem mestu slovenske lestvice je »Pobuda Gledališki tolmač«, delo agencije Grey Ljubljana za NLB, s katerim so slovenska gledališča približali gluhim, na tretjem pa je akcija »LCA v ravnovesju«.

Na slovenski lestvici je sicer tretje mesto med agencijami zasedel Pristop, med oglaševalci pa A1 Slovenija.

Nekaj ključnih poudarkov iz poročila B-report 2020

Največkrat nagrajene oglaševalske agencije v regiji

1. McCann Beograd, Srbija

2. Imago Ogilvy, Hrvaška

3. Bruketa&Žinić&Grey, Hrvaška

Največkrat nagrajeni oglaševalci v regiji

1. Nedeljnik, Srbija

2. Pipi Beverages, Hrvaška

3. Spar Slovenija, Slovenija

3. Violeta, Hrvaška

Največkrat nagrajene oglaševalske akcije v regiji

1. Hvala vam, zdravniki (Thank you, Doctors), agencija: McCann Beograd, oglaševalec: Nedeljnik, država: Srbija

2. Poletje je tam, kjer si ti (Lito je tamo di si ti), agencija: Imago Ogilvy, oglaševalec: Pipi Beverages, država: Hrvaška

2. Mlečne knjige, agencija: Futura DDB, oglaševalec: Spar Slovenija, država: Slovenija

2. Kdor pije, ta plača! (Tko pije – taj plaća!), agencija: Bruketa&Žinić&Grey, oglaševalec: Hrvaški zavod za javno zdravstvo, država: Hrvaška

3. #komajčakam (#jedvacekam), agencija: Studio Sonda, oglaševalec: HURA, država: Hrvaška

3. #ljubitepipi (#volitepipi), agencija: Imago Ogilvy, oglaševalec: Pipi Beverages, država: Hrvaška

3. Dvojni namen za višji namen (Dual purpose for a higher purpose), agencija: Saatchi & Saatchi Croatia, oglaševalec: Violeta, država: Hrvaška

Največkrat nagrajene oglaševalske agencije v Sloveniji

1. Futura DDB

2. Grey Ljubljana

3. Pristop

Največkrat nagrajeni oglaševalci v Sloveniji

1. Spar Slovenija

2. NLB

3. A1 Slovenija

Največkrat nagrajene oglaševalske akcije v Sloveniji

1. Mlečne knjige, agencija: Futura DDB, oglaševalec: Spar Slovenija

2. Pobuda Gledališki tolmač, agencija: Grey Ljubljana, oglaševalec: NLB

3. LCA v ravnovesju, agencija: AV studio, oglaševalec: Mlekarna Celeia

Več informacij o posamezni agenciji, oglaševalcu in oglaševalski akciji ter metodologiji lahko najdete na spletni strani www.b-report.eu, kjer so navedeni rezultati tudi za Hrvaško in Srbijo.

Intervju

ŽZZ
25. 03. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

mancakrnel
23. 03. 2024

Umetna vs. človeška inteligenca, to je zdaj (najbolj pereče) vprašanje. Tudi o tem smo se…

Umetna inteligenca ni tako zelo nov pojav. Generične vsebine, generični oglasi, generični ljudje, generično pisanje – to morda najtežje prenašam –,…

Rašula
23. 03. 2024

Z dr. Jeleno Rašula, strokovnjakinjo za digitalni marketing, ki je pred dobrim letom…

»Bati se umetne inteligence je zame tako, kot bi se pred leti bala digitalnega marketinga, ker transparentno pokaže rezultat vseh kampanj in oceni…

Naši avtorji