ayatana
Aktualno

Ayatana: Plažo, prosim!

Ayatana, mlada inovativna slovenska varilnica fermentiranih pijač, ki smo jo pri MM-u lani predstavili v naši reviji SaMMozavestno, praznuje svojo prvo obletnico.

Pred dobrim letom so mladi strokovno podkovani navdušenci nad fermentacijo v Lescah zagnali lastno proizvodnjo kombuče, kombuča shotov in vodnega kefirja, ob obletnici pa predstavili še tri nove okuse. Prvi novi izdelek je sezonska kombuča Beach please z okusom mojita, drugi je Retro cola, ki je na voljo tudi v redni liniji, tretji pa je vodni kefir z višnjo in lipovimi cvetovi, imenovan Summer blossom. Vse pijače so narejene izključno iz lokalnih sestavin, poudarjajo.

Od hobija do resne proizvodnje zdravih napitkov

Za blagovno znamko Ayatana (beseda izhaja iz sanskrtske besede, ki pomeni družina, ognjišče, dom) sicer stoji Aleksandra Grilc Tomažin, strokovnjakinja za rastlinsko in presno prehrano, učiteljica joge in lastnica istoimenskega kulinaričnega studia. Sama se je za rastlinsko prehranjevanje odločila zaradi zdravstvenih težav.  »Vse skupaj je bilo sprva le nekakšen hobi, nato pa sem sčasoma začutila željo, da bi svoje znanje predajala drugim v obliki kulinaričnih delavnic. Leta 2016 sem se odločila, da se prijavim na tečaj za chefa vegansko presne prehrane. Vodil ga je svetovno priznani veganski kuhar Matthew Kenney in tam sem se prvič seznanila s kombučo in vodnim kefirjem,« je za MM-ovo revijo SaMMozavestno opisala svoje začetke.

Kot nam je zaupala, smo tudi Slovenci vedno bolj smo ozaveščeni glede tega, kaj je dobro in koristno za nas. »Še posebej je to opazno v mestih in okolici. Kljub temu, da naši izdelki morda niso najcenejši, ljudje čedalje bolj cenijo dober izdelek in jim zanj ni težko plačati kakšen evro več, podpirajo pa tudi dobre, slovenske zgodbe,« nam je povedala.

Osredotočeni na sodelovanje z lokalnimi kmeti

Aleksandra Grilc Tomažin vodi Ayatano skupaj z možem Anžetom Tomažinom, kot vodja razvoja pa se jima je pridružil tudi Martin Turjak, doktor biologije in eden od največjih strokovnjakov za fermentacijo v Sloveniji.

»Delamo nekaj, v čemer sami uživamo. Izredno radi imamo, kar narava z nekim procesom, ki ga mi le malo kontroliramo, naredi sama – sama še izboljša že vrhunske surovine, prisotne okrog nas,« je Turjak povedal na praznovanju prve obletnice Ayatane. Kot je poudaril, se zato tudi samo pri razvijanju okusov osredotočajo na lokalne, regionalne sestavine. Ker prisegajo na kakovost, se trudijo sodelovati z lokalnimi kmeti.

»Če pri izdelani pijači opazimo priložnost za izboljšavo, gremo takoj v akcijo. Obenem želimo to pijačo narediti dostopno – za vse okuse in za vsakega posebej. Pri vsakem se trudimo nekaj znanega pretvoriti v nekaj novega in zanimivega, pri tem ostajati sezonski in lokalni ter ohranjati tudi našo strast do izdelave teh edinstvenih napitkov,« je še pojasnil.

ayatana2

Gonilna sila Ayatane Aleksandra Grilc Tomažin z možem Anžetom Tomažinom.

Intervju

zz
20. 04. 2024

PandaChat, slovenska rešitev, ki z UI poenostavlja iskanje po obsežnih podatkovnih…

Pričakujete lahko, da bo PandaChat vedno znova presenečal s kreativnimi in inovativnimi funkcionalnostmi. Spremljamo trg, razmišljamo in si…

Življenje z znaMMkami
15. 04. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Prisegam na humor, igro besed in čustva … »Kupijo« me tudi nizkoproračunski oglasi z dobro idejo.

Madea Mojca Majhen
13. 04. 2024

Konferenco medijskih trendov SEMPL pod okrilljem Media Poola že drugo leto zapored…

»Zame so edini pravi dogodki še vedno tisti, kjer si ljudje stisnejo roko in si pogledajo v oči brez vmesnika, kot je računalniški zaslon,« pravi…

Naši avtorji