bla
Aktualno

Arhitekta, ki sta vzpostavila mednarodno gradbeno platformo

Na gradbenem portalu MojMojster ogromno zaslug za mednarodni preboj pripisujejo marketingu.

Podjetje DaiBau/MojMojster sta leta 2013 v Mariboru ustanovila arhitekta Martin Pelcl in Gregor Černelč. Iz lokalne platforme je nastalo mednarodno podjetje z 80 zaposlenimi, ki deluje na 12 trgih. Kot pravi soustanovitelj Martin Pelcl (na fotografiji levo), na začetku niso niti pomislili, da bi kdaj lahko postali mednarodna zgodba. Projekt je po njegovih besedah nastal organsko oziroma iz problema, ki sta ga kot arhitekta zaznala med vzpostavljanjem svojega biroja.

»Z izzivom, kje najti preverjenega izvajalca pri široki paleti storitev, potrebnih za izvedbo gradbenega projekta, se srečuje praktično vsakdo. Prvi dve leti smo naivno in trmasto sledili svoji idealizirani ideji in dejansko nismo vedeli, kaj naj bi bil naslednji smiselni korak. Tretje leto se nam je sčasoma posvetilo, da moramo izvajalce najprej motivirati, da začnejo uporabljati našo platformo, in jim omogočiti edino stvar, ki jih zanima, in sicer nove potencialne stranke. Takrat smo začeli dosegati 100-odstotno stopnjo rasti na leto,« se spominja Pelcl, ki opravlja tudi funkcijo direktorja.

Tudi njihove mednarodne ambicije so temu ustrezno rasle. Kot naslednjo državo za širitev podjetja so si najprej izbrali Hrvaško. »Ponovno smo, naivno, upe položili v hrvaško ekipo solastnikov, ki pa se projektu praktično ni posvečala. Dokler nismo vseh odpustili in ekipe vzpostavili doma, je naša širitev stagnirala. Od trenutka, ko pa smo začeli graditi interno ekipo v Mariboru in Novem Sadu, se je drastično povečala tudi naša rast. K temu sta veliko prispevali tudi dve naložbi leta 2018 in zadnja serija A iz leta 2020,« je povedal.

bla

Portal nekoč

Ustvarjanje »popolnega« produkta in rojstvo vsebinskega marketinga

Pelcl veliko zaslug za rast pripisuje prav marketingu. Kot pravi, sta se ustanovitelja sprva ukvarjala z izdelavo brošur za izvajalce, pilila gradiente in se ukvarjala z razmiki. V svoji poklicni obsedenosti z estetiko sta želela v svojih očeh ustvariti popoln izdelek. »Seveda to ni zanimalo nobenega, niti uporabnikov in niti izvajalcev. Po številnih pogovorih s prvimi uporabniki pa sva spoznala, da je na področju gradbeništva veliko pomanjkanje relevantnih in centraliziranih informacij. Glede na to, da več kot 30 odstotkov svojih življenjskih prihodkov namenimo domu, je bilo presenetljivo malo napisanega o tem, koliko gradbene storitve stanejo, za kateri način izvedbe oziroma materiale se odločiti ali kako pravilno organizirati gradnjo,« se spominja Pelcl.

Ob tem dodaja, da sta se iz lastne družbene odgovornosti začela ukvarjati s pisanjem uporabnih vsebin, ki so jih pozneje razdelili v napredno arhitekturo podstrani revije, kalkulatorja in imenika ter jih razporedili v 266 strokovnih kategorij. »Tako se je pravzaprav rodil naš vsebinski marketing. Vsebinski marketing je še danes hrbtenica naše rasti. Trenutno imamo zaposlenih več kot deset hišnih prevajalcev in več kot deset novinarjev s področja arhitekture,« pojasnjuje sogovornik.

Jedro je učinkovitostni marketing

Podjetje je danes razprto med Švico in Bolgarijo, kar pomeni, da se srečujejo z različnimi kulturami. »Naš vsebinski marketing deluje povsod, promet na strani tako ni izziv. Zahtevnejši pa je dvig konverzije na naših platformah v tujini,« opaža Pelcl. Del marketinških virov zato namenjajo boljši prepoznavnosti in izobraževanju javnosti predvsem tam, kjer orjejo ledino kot prva platforma za pridobivanje novih stikov nasploh. »Naše jedro pa še vedno ostaja učinkovitostni marketing, ki ga želimo okrepiti z vodjo marketinga z eno samo osnovno nalogo. To je prevzeti krmilo pri vodenju strategije in vseh aktivnosti na poti do globalne ekspanzije.«

Prednosti in slabosti študija arhitekture

Nismo se mogli izogniti niti vprašanju, kako se arhitekta znajdeta v marketingu. Kot pravi Pelcl, so arhitekti pravzaprav zelo dobro opremljeni za delo v marketingu. »Precej zahteven študij te prisili, da se naučiš programov za grafično oblikovanje, manipulacijo s fotografijami in orodji za založništvo. Poleg tega je jedrna kompetenca vsakega arhitekta projektno delo z zlaganjem koščkov v razumljivo, prepričljivo in estetsko dovršeno celoto, ki jo moraš pred naročnikom na koncu znati tudi pravilno predstaviti,« ugotavlja.

Na žalost pa je po njegovih izkušnjah doktrina Fakultete za arhitekturo še vedno usmerjena k temu, da študente odvrača od samopromocije in marketinga. »Še pred petimi leti so bili renderji nezaželeni, svojo predanost so študentje morali pokazati z večdnevnim izrezovanjem maket. Poleg tega naj se dober biro ne bi oglaševal, temveč bi se njegova kakovost morala pokazala šele z leti delovanja. Z Gregorjem sva to vcepljeno skromnost nekako presegla in v podjetju vse do današnjih dni aktivno skrbela za vse dejavnike marketinga.«

bla

Portal MojMojster.net danes

Evforija gradnje in obnov domov se nadaljuje

Pandemija je seveda močno zaznamovala tudi gradbeništvo, spremembe pa opažajo tudi pri uporabnikih portala. »Zaprti za svojimi štirimi stenami smo spoznali, da je doma potrebno še veliko postoriti. Denar, ki bi ga sicer namenili za druženja in potovanja, zdaj vlagamo v gradnjo in obnovo. Leta 2020 smo beležili 40-odstotno rast v vseh kategorijah s poudarkom na zunanjih ureditvah, tudi večjih gradbenih delih. Evforija se nadaljuje tudi v letu 2022,« opaža Pelcl. V prednosti so predvsem kategorije zaključnih del, kot je recimo pleskarstvo, kjer je povpraševanje stalno, brez običajnih sezonskih padcev. Po njihovih ugotovitvah ogromno sredstev uporabniki namenijo tudi opremljanju doma; mizarska dela so se letos povzpela za 30 odstotkov v primerjavi z lanskim letom. »Izjemna uspešnica so bili letos bazeni, saj si hočejo investitorji morje ustvariti kar doma. Povečana ponudba pa se pozna pri inflaciji cen proizvodov in storitev, ki so vsaj 20 odstotkov nad tistimi pred pandemijo. Poleg tega beležimo največjo zasedenost izvajalcev v zadnjem desetletju. Uporabniki so se prilagodili in so zato pripravljeni na izvajalce čakati tudi po celotno leto, kar si včasih nismo mogli predstavljati,« sklene Pelcl.

Intervju

Življenje z znaMMkami
15. 04. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Prisegam na humor, igro besed in čustva … »Kupijo« me tudi nizkoproračunski oglasi z dobro idejo.

Madea Mojca Majhen
13. 04. 2024

Konferenco medijskih trendov SEMPL pod okrilljem Media Poola že drugo leto zapored…

»Zame so edini pravi dogodki še vedno tisti, kjer si ljudje stisnejo roko in si pogledajo v oči brez vmesnika, kot je računalniški zaslon,« pravi…

grace
12. 04. 2024

Z Grace Andrews, direktorico marketinga pri podkastu The Diary of CEO, ki bo nastopila na…

The Diary of CEO smo že od začetka obravnavali kot oddajo in ne kot podkast, kar pomeni, da za vsako epizodo ustvarimo filmskemu podoben napovednik.

Naši avtorji