bla
Aktualno

Ali je šlo človeštvo predaleč

V sklopu decembrskih Proglasov v tedniku Mladina je pet kreativnih kolektivov podalo svoj kritični pogled na rast oziroma, kot so poimenovali temo, od-rast.

Ideja decembrskih Proglasov temelji na izhodišču, da je šel kapitalizem predaleč ter da je za človeštvo in planet Zemlja skrajni čas za spremembo naše naravnanosti na globalni ravni, z mislijo, usmerjeno na skupno prihodnost. Svoj kritični pogled so podale agencije New Moment, Vodik, Strobl Advertising Group, Imago in Formitas.

Zasilna zavora

»V agenciji New Moment smo prepričani, da je čas za mehak prehod k bolj okoljsko vzdržnemu načinu življenja in gospodarjenja že zdavnaj mimo. Če hočemo svojim otrokom omogočiti kolikor toliko normalno življenje, so potrebne korenite spremembe. Neumorno pehanje za gospodarsko rastjo uničuje planet in nas. Klimatske spremembe in izgorelost na delovnem mestu ne smejo postati del normalnosti, zato tudi ti potegni zasilno zavoro in naredi, kar je v tvoji moči (od državljanske dolžnosti do trajnostne porabe), da bo življenje v prihodnosti boljše od trenutnih napovedi.«

Luka Kobale (New Moment)

bla

Poziv k materialni zmernosti

»Velikost planeta Zemlja in njeni viri so končni, zato neskončna rast z neskončnim izčrpavanjem ni niti trajnostna niti zaželena ; še huje, vodi v katastrofo. Odrast spodbuja življenje, kjer so materialne dobrine sredstvo za življenje in ne življenjski cilj, kjer se aktivno išče ravnotežje med ekonomsko, družbeno in okoljsko komponento življenja tako na ravni vsakdanjih navad, kot tudi v družbenih procesih in kjer vsi prevzemamo odgovornost za svoja ravnanja. Odrast je poziv k materialni zmernosti, preprostosti in okoljski pravičnosti ter konkreten načrt tudi za radikalno zmanjšanje premoženjske, dohodkovne, geografske in medgeneracijske neenakosti.«
Maja Jenko (Imago)

bla

Odrasti v soljudi, bivajoče v istem domu

»Kreativna rešitev je bila ustvarjena v času prihajajočih božičnih praznikov. Izhajali smo iz misli in informacije, da že skoraj vsi kupujemo le stvari, narejene iz plastike. Gospodinjstva imajo vse več stvari, kot jih dejansko potrebujejo. Vse to po uporabi brez slabe vesti odvržemo, odpadek pa konča v naravi, kjer je nam to nevidno, drugim pa zelo. Živali, ki so del ekosistema, večinoma naše odpadke in plastične delce dobijo v svoj bivalni prostor. In tu se pojavi vprašanje, kako se počutijo, ko v njihovo okolje pride tujek.

Pri prazničnem Proglasu smo šli torej korak dlje in spodbudili k razmišljanju, da 'vse imeti zase' ni vse. Zemlja in okolje nista samoumevna, zato je treba zanju skrbeti in ju ohranjati. Le tako lahko zagotovimo svet brez odpadkov za prihodnje generacije. Ključno sporočilo kreativne rešitve je tudi to, da vsak od nas korak za korakom spremeni svoje mnenje in navade. Spremembe nastanejo takrat, ko si sprememba ti. Naslednji korak je, da tudi soljudje vidijo spremembo, se poistovetijo z njo in jo posvojijo ter tako spremenijo svoje vedenje in navade. Z ekipo Mladininega Proglasa smo ponudili tudi možnost, da si bralci prenesejo datoteke in praznični Proglas uporabijo kot ovojni papir: veliki (50x70) in mali (a3).«

Vodik

bla

Kaj lahko naš planet sploh še prenese?

»Zaradi nebrzdanega povečevanja proizvodnje in potrošnje ter nenehnega pehanja za več, višje in še najbolj trpi narava. Ali neprestano gospodarsko rast naš planet sploh še zmore prenesti? Skrajni čas je, da prenehamo s polnjenjem denarnic za vsako ceno ter začnemo spodbujati edino pravo rast – tisto, ki nam jo vedno znova postreže brsteča narava.«

Katja Bezjak Draškovič (Strobl Advertising Group)

bla

 

Formitas

bla

Intervju

Življenje z znaMMkami
15. 04. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Prisegam na humor, igro besed in čustva … »Kupijo« me tudi nizkoproračunski oglasi z dobro idejo.

Madea Mojca Majhen
13. 04. 2024

Konferenco medijskih trendov SEMPL pod okrilljem Media Poola že drugo leto zapored…

»Zame so edini pravi dogodki še vedno tisti, kjer si ljudje stisnejo roko in si pogledajo v oči brez vmesnika, kot je računalniški zaslon,« pravi…

grace
12. 04. 2024

Z Grace Andrews, direktorico marketinga pri podkastu The Diary of CEO, ki bo nastopila na…

The Diary of CEO smo že od začetka obravnavali kot oddajo in ne kot podkast, kar pomeni, da za vsako epizodo ustvarimo filmskemu podoben napovednik.

Naši avtorji